קרוב למחצית מהישראלים תומכים בהישארותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במפה הפוליטית גם אחרי שיפנה את כסאו, ולמרות כתבי האישום התלויים נגדו, כך עולה מתוצאות סקר מיוחד שנערך עבור התוכנית 'שבע תשע' ב־103fm, ופורסם הבוקר (ראשון).

בעוד המגעים בין מפלגתו של בני גנץ, חוסן לישראל, עם נתניהו והליכוד, נמשכו לאורך כל הלילה מתוך כוונה להגיע להסכם אחדות עוד היום, מתחזקת ההערכה כי גנץ צפוי לקדם במסגרת ההסכם הצעת חוק שתאפשר לנתניהו להמשיך לכהן בממשלה, גם לאחר שראשות הממשלה תעבור לידיו. על פי הצעת החוק המתגבשת, יוכל נתניהו לשמש ממלא מקום ראש הממשלה אחרי שיעביר את התפקיד לגנץ, וזאת בעודו מנהל את משפטו הפלילי.

על פי הסקר, שאותו ביצע מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, 47 אחוזים מכלל המשיבים תומכים בחקיקת חוק שיאפשר לנתניהו לשמש כחבר בממשלה לאחר הרוטציה, ככל שזו תצא אל הפועל. 41 אחוזים מתנגדים לכך, ו־12 אחוזים לא הביעו דעה בנושא.

בקרב מצביעי כחול לבן, למרות פיצולה והשסע העמוק שנפער בין חבריה, נרשמת תמימות דעים בכל הקשור לנתניהו: 75 אחוזים מהמשיבים הביעו התנגדות לחקיקה התומכת בהישארותו בממשלה אחרי הרוטציה. 19 אחוזים בלבד תמכו בכך.

בפילוח מעמיק של הנתונים אפשר לראות בבירור את השוני בין המגמות בקרב הצדדים הפוליטיים: רוב מוחלט של מצביעי הליכוד, ימינה והמפלגות החרדיות בעד הישארות נתניהו, לעומת אחוזים דומים של התנגדות בקרב מצביעי העבודה־גשר־מרצ, הרשימה המשותפת, וכאמור - מצביעי כחול לבן.

בסקר, שנערך אתמול השתתפו 526 בני אדם, מתוך 3,678 שקיבלו את השאלות באמצעות האינטרנט. מדובר במדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.

סקר 103FM (צילום: באדיבות 103FM)
סקר 103FM (צילום: באדיבות 103FM)