שערוריית מחירים כזו לא פגשנו זמן רב: בקבוק פפסי מקס אישי ב־16 שקלים! ואלה לא כל החדשות הרעות, הסכיתו. טיילנו באמצע השבוע במתחם התחנה בתל אביב. לא ברור מדוע, אבל גם הוא – כמו מתחם שרונה – לא ממש שוקק חיים. אפשר לומר אפילו להפך: מזמן לא ראינו שממה כזו בתל אביב, בפריים לוקיישן, שני מטרים מהים.

לצליאקים, טבעונים וילדים: רשת BBB מציגה אפשרויות הסעדה לכולם
דברים שרואים משם: טעימה מהמנות הכי טובות בתאילנד

בתי הקפה ריקים מאדם, המוכרים בחנויות משועממים, אפילו החתולים הולכים אנה ואנה בכבדות. לאנשים אנטי־סוציאליים כמונו, זהו מקום אידיאלי: הילדים יכולים לשחק בכדורגל ברחבה שבין המסילות מבלי שיפריעו להם, ואנחנו יכולים ליהנות משקט הרואי – ללא צפירות מכוניות וללא קריאות מגפונים. מקום תיירותי כושל, אבל הרווח כולו שלנו.

לפנות ערב חשנו רעב ושמנו פעמינו ל"איטלקייה בתחנה". האוכל האיטלקי נחשב לזול במיוחד - זו הסיבה שבכל אירוע משפחתי המוני אנחנו מעדיפים לגרור את זקנינו וטפנו למסעדה איטלקית: הפסטות – שבסיסן הוא קמח ומים – זולות כחומר גלם, ולרוב גם זולות בתמחורן, ומחיר ארוחה משפחתית רחבה לא משתווה ולא מתקרב לארוחה במסעדת בשרים למשל.

בחזרה להתחלה: התעלפנו ממחיר בקבוק הפפסי מקס האישי, אבל לא התקמצנו. אמרנו לעצמנו שזהו, כנראה, המחיר במקום תיירותי, ובטח שכר הדירה של המסעדה מרקיע שחקים. כה התאכזבנו לגלות שהקולה הוגשה בטמפרטורת החדר, ולצדה כוס גדולה עם קרח. “אין קולה קרה", התנצלה המלצרית. יש ברירה? נספוג גם את זה.

איטלקייה בתחנה, קולה חמה (צילום: אלון צרפתי)
איטלקייה בתחנה, קולה חמה (צילום: אלון צרפתי)

התפריט כאן יקר ברובו: פיצה מרגריטה פשוטה ב־72 שקלים, היקרה ביותר היא פיצה טריפונגי עם שלושה סוגי פטריות ב־88 שקלים. גם הפסטות, שאפשר היה לתמחר אותן ב־40 עד 60 שקלים, מתומחרות כאן במחירים שהם קצת מעל לפופיק: ספגטי אלה אוליו ב־70 שקלים – והוא גם הפסטה הזולה ביותר בתפריט, פסטה שמנת סלמון ב־88 שקלים והיקרה ביותר – ניוקי מוקפץ עם שרימפס וחמאה ב־128 שקלים.

אם כבר נגזר עלינו לשלם מחיר מופרז, בחרנו במנת סלמון על הגריל המתומחרת ב־120 שקלים. נכון שמחירי הסלמון עלו משמעותית, ועדיין, יש מסעדות איכותיות שמציעות מנת סלמון כעיקרית גם בפחות מ־100 שקלים. הובטחה לנו תוספת של אנטיפסטי, במקום הניוקי המצורף למנה.
אנחנו בדרך כלל קלילים וחיוביים, אבל כשהגיעה הצלחת, מכל זווית שהיא, היא לא נראתה טוב: נתח הסלמון היה קטנטן, ועורר בנו חרטה על שאנחנו לא לוקחים איתנו את המשקלים כדי למדוד כמה גרם הוא מכיל.

אולי הצילום ימחיש זאת. עם זאת, חייבים לציין שטעמו היה טוב והדג היה עסיסי. לצדו, אנטיפסטי. מי שמדמיין שלל ירקות בוודאי יתבע את עלבונם של האיטלקים – רק גמבה אדומה ודלעת, סה טו. וכדי להשלים את הפאזל, עלי רוקט עלובים הונחו בפינה, אולי כדי למלא את הצלחת, כולם עייפים, שפופים, חלקם מצהיבים. מיהרנו לשלם ולחזור הביתה, לשתות פפסי מקס קר מהמקרר ולהבטיח זה לזה ברגע של חולשה: ל"איטלקייה" לא נשוב. 

“איטלקייה בתחנה", מתחם התחנה, תל אביב, 03־9331922 (לא כשר). 

חמש צלחות מאוירות יפהפיות

_גאלה הום מבית שופרסל_צלחת עלים ירוקים 10 שח ליחידה (צילום: יחצ)
_גאלה הום מבית שופרסל_צלחת עלים ירוקים 10 שח ליחידה (צילום: יחצ)

שקלצלחת עם איור שחיינית (צילום: טל טרי)
שקלצלחת עם איור שחיינית (צילום: טל טרי)

צלחתמנה ראשונה 49.90שח (צילום: סטודיו קסטרו)
צלחתמנה ראשונה 49.90שח (צילום: סטודיו קסטרו)

מגש עם איור לימונים  (צילום:  Flying Tiger Copenhagen)
מגש עם איור לימונים (צילום: Flying Tiger Copenhagen)

נעמן צלחת הגשה ממלמין מעוטרת באיורי ציפורים בצבעים ססגוניים סדרת בירדס 35 שח בקניית 2 פריטים (צילום: שירה רז)
נעמן צלחת הגשה ממלמין מעוטרת באיורי ציפורים בצבעים ססגוניים סדרת בירדס 35 שח בקניית 2 פריטים (צילום: שירה רז)