מאפיית לחמים

הרשת מציעה מבחר גדול של מאפים וקינוחים, ממרחים, גבינות ויין. מה חשבנו: טעמנו את “עוגת גבינה כמו של פעם”, שהגיעה עם מלית גבינה אוורירית על בסיס בצק ברטון. כמו שהם הגדירו אותה, כך היא - פשוטה וטעימה. בסיס דקיק של בצק נהדר ומעליו מלית מענגת ויציבה שמזכירה את הבית. לא יכולנו להתעלם מלחם הביכורים, שהוא בעצם פוקאצ’ה עננית עם שום קונפי ובעיטור ענבים – תענוג. אל תוותרו גם על הבבקה פטה וזעתר – שושני בצק שמרים במילוי גבינות פטה וגאודה ועלי זעתר.
מחיר: 44־165 שקלים.

מאפיית לחמים (צילום: דניאל לילה)
מאפיית לחמים (צילום: דניאל לילה)

בוטיק סנטרל

בבוטיק סנטרל החליטו ליצור השנה עוגות בהשראת חבלי ארץ אהובים עליהם בצרפת, בהן עוגת גבינה פרובאנס - עוגת גבינה אפויה מתובלת ברוזמרין ולוונדר; עוגת גבינה שמפאן - עוגת גבינה אפויה מתובלת ביין לבן ומעוטרת בשכבת אוכמניות; ועוגת גבינה ברטאן – עוגת גבינה אפויה מקורמלת עם מעטה חרוך. מה חשבנו: אהבנו את העדינות של הלוונדר בעוגת הפרובאנס, שהזכירה לנו שדות ופרחים. השמפאן הייתה גם היא מצוינת עם בסיס קלאסי שמקבל טוויסט בזכות האוכמניות המתקתקות־חמצמצות.
מחיר: 69 שקלים לפס, 130־158 שקלים לעוגות בקוטר 16־21 ס”מ.

בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)

ביסקוטי

כאן יקבלו את החג עם עוגות גבינה אפויות וקרות בהשראת קינוחים אהובים, קישים ומאפים מלוחים. מה חשבנו: טעמנו את הסינימיני – עוגה המשלבת שכבת עוגיות חמאה, קרם קינמון אפוי, גבינה אפויה ניו־יורקית, קרמו קינמון, קרם שנטילי ופניני קרמל. עוגה טעימה לכל הדעות, נראית נפלא לאירוח ובעלת מרקם נימוח.

לדעתנו, יכלו להתפרע קצת יותר עם טעמי הקינמון. התענגנו גם על בלוברי - שכבות של עוגת אוכמניות ביתית, קרם גבינה בטעמי וניל, קרם אוכמניות וציפוי גנאש שוקולד לבן. עוגה מצוינת, יפהפייה, עם מרקם קרמי ומשחק טעמים מאוזן. אהבנו גם את גבינוגט – עוגת גבינה אפויה בשילוב קרם נוגט על תחתית בצק פריך.
מחיר: 72 שקלים לפס, 148 שקלים לעוגה בקוטר 20 ס”מ.

ביסקוטי (צילום: בועז לביא)
ביסקוטי (צילום: בועז לביא)

רולדין

ברשת מציעים שלל עוגות גבינה, עוגות שמרים, מאפים, קישים ולחמי מחמצת. מה חשבנו: טעמנו את עוגת סנט הונורה (בתמונה) של רולדין, שהייתה חגיגית מתמיד עם שטרויזל אגוזי לוז, פיננסייר שקדים, מרמלדת פירות יער, מוס שוקולד לבן, פחזניות במילוי קרם מסקרפונה מצופות קולי פירות יער ושונטי שוקולד לבן.

למרות שאנחנו מאמינים בלס איז מור, כאן דווקא כל העומס הזה השתלב לביס מצוין. החמצמצות של קולי הפירות איזנה את המתיקות, והקראנצ’יות של אגוזי הלוז רק הוסיפה. טעמנו גם מרנג גבינה לימון, שהיה רענן וחמצמץ במידה. אל תפספסו את בריוש השום ועשבי התיבול החלומי של רולדין.
מחיר: 46־189 שקלים.

שבועות ברולדין (צילום: רונן מנגן)
שבועות ברולדין (צילום: רונן מנגן)

בבקה בייקרי

קורל ושיר גורן, האחיות האופות, יצרו קולקציה המשלבת בין קלאסיקה לחדשנות עם עוגת ביסקוויטים, קרמשניט, גבינת לימונענע ובראוניז גבינת פאדג׳. מה חשבנו: דגמנו את הטירמיסו, שגרמה לנו לחלום על חופשה באיטליה. איזון נהדר בין הרכות והמתיקות הקרמית למרירות הקלה של הקפה. גם הבראוניז - גבינה פאדג’ בראוניז עם קרם גבינה אפוי - הייתה מצוינת. עוגה שמצליחה להשכיח לרגע שמדובר בחג הגבינות, עם מרקם נימוח ומתיקות שוקולדית. לא ויתרנו גם על גבינה לימונענע על תחתית קראמבל אגוזי לוז. עוגה נהדרת שכדאי לאכול מאוד קרה כדי לא להרוס את האיזון בין קרם הגבינה לשכבת הלימון והנענע וטופ המרנג.
מחיר: 49־79 שקלים.

בבקה בייקרי (צילום: טל סיון ציפורין)
בבקה בייקרי (צילום: טל סיון ציפורין)

מימי

כאן מציעים שלל עוגות גבינה לצד שפע של מוצרי בייקרי מלוחים. מה חשבנו: הבחירה שלנו השנה היא הגבינה הבאסקית – עוגה שאוהבים או שממש אוהבים, ואת הבאסקית של מימי אנחנו ממש אוהבים. היא הייתה חמאתית ממש, ארומטית וטעימה. עוגה שמחביאה בתוכה גבינת ריקוטה והדריות. העוגה השנייה שממש אהבנו הייתה טנא מימי - עוגה שעושה "וואו" כשמביאים אותה לשולחן כי היא כולה שיר הלל לארץ. עוגת גבינה עם מוס גבינה, קרמו מנגו ופסיפלורה, ז’קונד שקדים, ג’לי פסיפלורה ושנטילי לימון, וכל זה מונח על טארט פריך כמו סלסילת טנא לחג.
מחיר: 132 שקלים.

שבועות במימי (צילום: דניאל לילה)
שבועות במימי (צילום: דניאל לילה)

ביגה

הרשת החליטה ללכת הפעם על עוגת טירמיסו ללא גלוטן (בתמונה). העוגה מבוססת על מסקרפונה ובישקוטים ללא גלוטן הספוגים בקפה. היא מצוינת לצליאקים ולנמנעים מגלוטן. מה חשבנו: העוגה של ביגה הייתה הפתעה של ממש. היא הייתה קרמית אך יציבה, היו לה טעמים נהדרים של קפה, והיא לא סבלה מעודף מתיקות, כך שהיה אפשר ממש ליהנות ממנה. אם לא היינו יודעים מראש, כלל לא היינו מכניסים אותה להגדרה של “נטולת גלוטן”.
מחיר: עוגת טירמיסו מרובעת: 140 שקלים, פס: 64 שקלים.

עוגת טירמיסו ביגה (צילום: אבי וולדמן)
עוגת טירמיסו ביגה (צילום: אבי וולדמן)

זקס בייקרי

כאן יציעו עוגות גבינה, קינוחים מתוקים, קישים ועוד שלל מלוחים. בין היתר תמצאו טארט פטיסייר עם פירות יער, טארט לימון, אקלרים ממולאים בכל טוב, מילפיי גנאש וניל וקולי פירות יער ועוד. מה חשבנו: טעמנו עוגה אפויה על בסיס בצק פריך, שוקולד לבן וציפוי שמנת חמוצה. זוהי עוגה שמזקקת לתוכה את כל תמצית החג - היא צחורה, ותיראה נהדר על שולחן החג. לעוגה יש תחתית דקה ופריכה, מעליה שכבה רכה, וטופ של שוקולד לבן שנותן סגירה לחמצמצות של הגבינה. הטופ יכול היה להיות טיפה פחות מתוק, אך הוא עשה את העבודה ונתן לעוגה טוויסט נחמד.
מחיר: 179־26 שקלים.

זקס בייקרי (צילום: זקס בייקרי)
זקס בייקרי (צילום: זקס בייקרי)

מונייר פטיסרי וקרין גורן

מותג הקייטרינג מונייר חבר לקונדיטורית קרין גורן, והם יצרו פבלובה (בתמונה) באורך חצי מטר – פס מרנג אפוי, במילוי קרם מסקרפונה, ועליו מקרונים, פטיפורים, פחזניות, עוגת גבינה וביכורי פירות. מה חשבנו: אם אתם מחפשים להרשים, הפבלובה הזאת תעשה את העבודה. עוגה יפהפייה עם כל טוב לחובבי המוגזם. מי שאוהב להרכיב בעצמו, היא תוצע גם בערכה “מפורקת”, שאותה תוכלו להרכיב בבית. הפבלובה תימכר בפופ־אפ ב"מונייר פטיסרי" בראשון לציון (יוסף ספיר 7) ברביעי, 24.5, בשעות 12:00־19:00, ובחמישי, 25.5, בשעות 8:00־15:00.
מחיר: 350 שקלים.

פבלובה של מונייר פטיסרי וקרין גורן (צילום: שחף בגר)
פבלובה של מונייר פטיסרי וקרין גורן (צילום: שחף בגר)

ארקפה

כאן תמצאו שלל עוגות גבינה וקינוחים, כדוגמת עוגה באסקית, קראנץ’ גבינה, טירמיסו, טארט מונז ועוד. מה חשבנו: דגמנו את הבאסקית, עוגה חדשה בפורטפוליו של ארקפה, שהייתה עשירה וקרמית. אהבנו את הקרמיות שלה, אך היא מעט כבדה – מה שיכול להיתפס כיתרון למי שרוצה לסגור את הפינה בביס או שניים. הרגשנו בה גם קורטוב של מליחות ששברה את המתיקות.
מחיר: 49־145 שקלים

שבועות בארקפה (צילום: יחצ ארקפה)
שבועות בארקפה (צילום: יחצ ארקפה)

מאפה נאמן

הרשת מציעה שלל עוגות על טהרת הגבינות, קישים, מאפים ולחמים. בין העוגות: קראנץ’ גבינה, עוגת גבינה קרה עם שוקולד מקורמל, קדאיף גבינה עם נגיעות שוקולד, ריקוטה ודובדבני אמרנה ועוד. מה חשבנו: ניסינו עוגת גבינה פירורים קלאסית, שהייתה בדיוק זה – קלאסית. עוגה עם מראה נקי, שמזכיר מאוד עוגות בית. העוגה קרמית, לא מתוקה מדי ומשתלבת נהדר עם הפריכות של הקראמבל.
מחיר: 50־70 שקלים.

שבועות במאפה נאמן (צילום: גיל אבירם)
שבועות במאפה נאמן (צילום: גיל אבירם)

קונדיטוריה טאטי

בקונדיטוריה מציעים מעל 13 סוגי עוגות גבינה חגיגיות, מאפים מלוחים, טארטים ועוד. בין המתוקים: מיני צ’יז קייק - עוגות גבינה בגודל אישי בתוספת משמש ופסיפלורה, שוקולד או אוראו.

מה חשבנו: דגמנו את הרד ולווט – עוגת ביסקוויט סלק ופירות יער עם מוס גבינה וגנאש שוקולד לבן. זו אחת העוגות היפות שראינו החג ומעוטרת בפירות יער מתקתקים־חמצמצים. אהבנו גם את המוס גבינה ופירות קיץ, שהייתה פרשית וחגיגית. זו עוגה העשויה שכבות ביסקוויט דבש, משמש, פסיפלורה, שטרויזל ומוס גבינה – עשירה אך לא מתוקה מדי. תענוג.
מחיר: מיני צ’יז קייק: שלוש יחידות ב־65 שקלים, עוגות גדולות: 229־169 שקלים.