יום ההמבורגר הבינלאומי החל היום (ראשון) והוא רק תירוץ לחיפוש אחר המבורגר מושחת במיוחד: הכירו את הפול־סמאש בורגר ברשת “הגראז'" (סניפים בראשון לציון ובתל אביב) – שתי קציצות במשקל 200 גרם שנדחסות בלחמנייה רכה, ביניהן פסטה מק אנד צ'יז ברוטב צ'דר כתום סמיך, ובין לבין מפוזרים חטיפי צ'יטוס חריף, כדי שלא ישעמם לכם בפה.

ב"גראז'" מתבססים על המתודה האמריקאית – הכל גדול יותר, גבוה יותר, חזק יותר. הקציצה הופכת לדמות שולית בפסטיבל המפלצות שמתחולל סביב, ודמויות המשנה המטורפות בגראז' של עליסה נראות כאילו לקחו אל־אס־די. באופן מוזר, אם תשילו מעליכם את הפוזה ותחליטו להתמסר, אתם עוד עשויים ליהנות.

מי שמעדיף סופגנייה עם ריבת תות ואוזן המן במילוי פרג, סביר להניח שיסתפק בהמבורגר מלווה בעלה חסה, עגבנייה והמון קטשופ. ב"גראז'" מציעים גם כזה בתפריט, אבל לא ירחק היום שיוצע כאן גם המבורגר שבתוכו סופגנייה ומעליו אוזן המן, כמקשה אחת.

ההמבורגר המסורתי והצנוע זוכה כאן לווריאציות מוטרפות, כמו לחמנייה שלתוכה נדחסים גם קציצה וגם תפוח אדמה על הפלנצ'ה ברוטב שמנת פטריות ועירית קצוצה; או קציצה עם איולי מוצרלה נמתח, בצל מטוגן וטבעת בצל קריספית. הכל נראה מושחת, מוגזם, משביע מאוד (מאוד) – במחיר של 89 שקלים, כולל תוספת (צ'יפס, טבעות בצל או סלט) ושליש גולדסטאר. זה השער – רעבים יבואו בו, שמנמנים יצאו ממנו.

ולא רק המבורגר: טעמנו גם 

Wings & Corn – דלי גדול ממדים ובתוכו 20 חצאי כנפיים מטוגנות, מלוות בפלחי־קלחי תירס ברוטב צ'ילי מעושן פיקנטי (79 שקלים).

כמנה ראשונה אכלנו גם 

Mac & Cheese - גבינה ופסטה מטוגנות ומגולגלות לכדור בגודל פינג פונג, כיפי ושובב, לצד שלושה סוגי איולי (38 שקלים). 

שני דברים עיקריים תצטרכו כאן: האחד, מפיות, והמון. הידיים שלכם יהיו מטונפות ומשומנות מכמות הרטבים; השני, חגורה. ליתר דיוק, שחרור החגורה. ארוחה ממוצעת ב"גראז'" תעלה לכם לפחות 2,000 קלוריות. אבל לפעמים פשוט צריך לשחרר. החלטתם לצאת? רוצים ליהנות? אל תספרו נקודות. 

ואם כבר השתחררתם, אל תשכחו קינוח – ההמלצה שלנו היא מגדל עוגיות ענק, ביניהן גלידה ומעל שערות חלווה. מחר כבר תסתפקו בעלה החסה שנשר מההמבורגר.

“הגראז'", ראול ולנברג 24, תל אביב; הרצל 151, ראשון לציון, 03־6499600 (לא כשר)