השוקולדית המפנקת
חברת בן & גריס ישראל השיקה שני טעמי גלידת שוקולד חדשים לקיץ 2023: שוקולד עם בראוניס אמיתי משלבת בראוניס עשיר בכמות נדיבה עם שמנת אמיתית ושוקולד איכותי. ניו יורק סופר - גלידת שוקולד עם חתיכות פאדג', פאדג' לבן, פקאנים, אגוזי מלך ושקדים מצופים. לטעם ניו יורק סופר 40% יותר תוספות מכל טעם אחר של בן & ג'ריס. לאוהבי גלידת השוקולד, שזה בערך כולנו, מדובר בגן עדן. מחיר לצרכן: 24.90 שקלים.

גלידת ניו יורק סופר בן אנד גריס (צילום: יחצ)
גלידת ניו יורק סופר בן אנד גריס (צילום: יחצ)

המסקרפונה של פלדמן
חברת הגלידות של פלדמן ממשיכה להשיק מוצרים איכותיים ומשתלמים לכל המשפחה ומציגה סדרת גלידות חדשה תחת השם "מסקרפונה", עם שלושה טעמים בסגנון איטלקי: קרמל מלוח עם סירופ קרמל מלוח, וניל עם שברי עוגיות בתוספת נטיפי שוקולד וסירופ בטעם שוקולד.
ותות עם חתיכות תות, נטיפי שוקולד וסירופ בטעם תות. הסדרה החדשה מכילה 17% שמנת משובחת ומשווקת באריזה משפחתית של 1.2 ליטר. מחיר מומלץ: 23.90 שקלים.

גלידות פלדמן מסקרפונה. 23.90 שקלים (צילום: סטודיו פלדמן)
גלידות פלדמן מסקרפונה. 23.90 שקלים (צילום: סטודיו פלדמן)

זאת שלא תאמינו שהיא פרווה
תחליפי החלב הפכו לאחת המגמות הצרכניות המובילות בשנים האחרונות, בישראל ובעולם. הסיבות לכך מגוונות: החל מרגישות ובריאות דרך שיקולים מצפוניים של טבעונות וצמחונות ועד העדפות של אורח חיים, השפעות על סביבה וקיימות וגם הצטרפות לטרנד הרווח בשיח ציבורי. הנתונים מצביעים על שיעור הולך וגובר של אנשים שאינם טבעוניים בהגדרה, ונכון להיום בישראל כ-35% מהאוכלוסייה צורכים תחליפי חלב. המותג החדש LELO של גלידות שטראוס פונה גם לקהל הזה וגם לכל מי שמחפש גלידה מפנקת ועשירה. הטעמים המוצעים הם וניל וקרמל מלוח – עם שוקולד ושברי שקדים מסוכרים, שוקו ופקאן – עם פקאנים מסוכרים ושברי עוגיות, ווניל וחלווה – עם שוקולד ושברי פיסטוק קלוי. מחיר לצרכן: 29.90-32.90 שקלים.

סדרת LELO של גלידות שטראוס. כשר פרווה (צילום: סטודיו 0304)
סדרת LELO של גלידות שטראוס. כשר פרווה (צילום: סטודיו 0304)

הנוסטלגית האהובה
אין ישראלי שלא מכיר את "גלידונית" קינוח הגלידה שמלווה אותנו כבר שנים. מדובר בקוביות גלידה קטנות ומצופות שוקולד, מושלמות לסוף הארוחה, כנשנוש מול הטלוויזיה, או פשוט כשמגיעים אורחים ורוצים לפנק אותם, וכמובן לילדים שמטורפים עליה. עכשיו, משיקים גלידות שטראוס מהדורה מיוחדת וטעימה במיוחד עם 2 טעמים באריזה אחת – גלידונית דמקה: גלידה בשומן צמחי בטעמי שוקולד חלב ושוקולד לבן בצפוי מכיל שוקולד חלב. המוצר גם אינו מכיל גלוטן. כמה פשוט ככה טעים. מחיר לצרכן: 42.90-46.90 שקלים.

גלידונית דמקה. שוקו וניל בציפוי שוקולד חלב (צילום: סטודיו 0304)
גלידונית דמקה. שוקו וניל בציפוי שוקולד חלב (צילום: סטודיו 0304)

הדיאטטיות המוצלחות
אפשר ליהנות מגלידה טעימה ומפנקת בלי לחשוש מהקלוריות. בדקנו את הגלידות האלה והן באמת נהדרות. גלידות נסטלה השיקו את לה פרוטה קוקוס אננס, טעם חדש ומפתיע בסדרת לה פרוטה, המכיל רק 79 קלוריות ליחידה. כל המוצרים בסדרת מכילים 50 אחוזי פרי וזה ניכר בטעמן. השילוב של קוקוס ואננס הוא מהמוצלחים שבהם. השלגון החדש מסדרת Goodiz של גלידות שטראוס הוא שלגון שמנת מופחת שומן עם ריפל בטעם קרמל מלוח וציפוי חלקי של שוקולד חלב מעולה. והקלוריות? רק 85 קלוריות ליחידה. השלגון יימכר במאגדת המכילה 5 והוא מצטרף לשאר הטעמים תחת משפחת Goodiz. מחיר לצרכן: 22.90-26.90 שקלים.

גודיז קרמל מלוח. לה פרוטה קוקוס אננס. פחות מ-90 קלוריות ליחידה (צילום: גלידות נסטלה,סטודיו 0303)
גודיז קרמל מלוח. לה פרוטה קוקוס אננס. פחות מ-90 קלוריות ליחידה (צילום: גלידות נסטלה,סטודיו 0303)

המפתיעה והרכה
רשת 7Eleven מציעה את קולקציית הגלידות החדשה שלה SINGELLATO הכוללת 7 מוצרים באריזת 500 מ"ל שהותאמו לקהל הישראלי: 5 טעמי גלידת שמנת: וניל צרפתי, שוקולד בלגי, וניל עוגיות, קרמל מלוח ושוקולד לבן עם שקדים וקרם פיסטוק. וכן, סורבה תות וסורבה קוקוס המכילים 40% פרי טרי המקנה לגלידה ערכים משובחים וטעם טבעי. למה מפתיעה? כי האריזה נראית בסיסית ופשוטה, המחיר משתלם מאד וכשטעמנו, גילינו מוצר עם טעם ומרקם מוצלחים מאד. לא צריך לחכות עשר דקות "שהגלידה קצת תפשיר מהמקפיא" כדי לנעוץ כפית. היא פשוט רכה גם כשהיא קפואה. וטעימה מאד. הגלידות זמינות בסניפי הרשת בתל-אביב: בדיזנגוף סנטר, נחלת בנימין, בפלורנטין, וברחוב העלייה - שוק לוינסקי. מחיר לצרכן: 25.90 שקלים. 

הגלידות של 7eleven. פייר הופתענו (צילום: יחצ)
הגלידות של 7eleven. פייר הופתענו (צילום: יחצ)

המגנומים החדשים DAY & NIGHT
אחרי שהשיק השנה את מגנום פיינט גולד ואת מגנום לבן פיסטוק מגיעה השקה כפולה: MAGNUM DOUBLE SUNLOVER - שלגון שמנת בטעם קוקוס עם ריפל המכיל מנגו, מצופה בקרם מנגו ובציפוי שוקולד לבן מעולה עם שבבי קוקוס (יוצע גם במאגדת מיני). MAGNUM SOUBLE STARCHASER - שלגון שמנת בטעמי פופקורן וקרמל מצופה בקרם בטעם קרמל ובציפוי מכיל שוקולד חלב מעולה, שברי תירס קלויים ומקורמלים ושברי ביסקוויט. טעמנו את שניהם ואמא'לה ואבא'לה. מחיר לצרכן: 9.90-12.90 שקלים. 

המגנומים החדשים: מנגו קוקוס ופופקורן קרמל (צילום: סטודיו 0304)
המגנומים החדשים: מנגו קוקוס ופופקורן קרמל (צילום: סטודיו 0304)

המאתגרת בקטע טוב
גלידות נסטלה משיקים שלגון בטעם קולה לימון עם רעיון שלא ברור איך לא חשבו עליו קודם: אתגרי Good challenge מופיעים על מקלות השלגונים ומתמקדים בעשיית מעשים טובים לחברה ולזולת, כמו "בקרו את סבא וסבתא", "אמרו שלום לאנשים שבדרך", "השאירו סביבה נקייה" ועוד. השלגון יושק בפלטפורמת הסושיאל המובילה ביותר היום בישראל בקרב בני הנוער TIKTOK. על מנת להשתתף בפעילות, יש לסרוק את הקוד על גבי האריזה, לבצע את האתגר הטוב המופיע על המקל בליווי הסאונד הייחודי שנוצר לטובת הפעילות, לשתף את הסרטון ואולי לזכות במגוון פרסים שווים. והוא גם טעים וחמצמץ לשם שינוי, שזה כשלעצמו מרענן מאד לצד כל השלגונים המתוקים והמושחתים.

גלידות נסטלה שלגון אתגר טוב  (צילום: גלידות נסטלה)
גלידות נסטלה שלגון אתגר טוב (צילום: גלידות נסטלה)

החמודים ושוחרי השלום
בן & ג'ריס
שאנו מכירים בדרך כלל באריזות 500 מ"ל, השיקו לראשונה סדרת שלגונים הנקראת: "פיס פופ". הגלידה היא אותה גלידת שמנת משובחת, בטעמי בן & ג'ריס בתוספת ליבה עשירה במרכז בצורת סמל השלום השזורה לכל אורך השלגון, כך שבכל ביס מובטח שילוב טעמים ייחודי. הסדרה החדשה כוללת שני טעמים: שלגון פיס פופ בצק עוגיות עם ליבת בצק עוגיות בגלידת שמנת משובחת עם וניל ושוקולד צ'יפס, בציפוי בטעם שוקולד ושלגון פיס פופ סולטד קרמל בראוני עם ליבת בראוני בגלידת שמנת משובחת עם וניל ושוקולד צ'יפס בציפוי קרמל מלוח. השלגונים עטופים באריזה ייחודית בסגנון טאי דאי שעשויה מ-88% נייר וניתנת למיחזור. מחיר לצרכן: 13.90 שקלים. 

שלגון בן אנד גריס פיס פופ  (צילום: יחצ)
שלגון בן אנד גריס פיס פופ (צילום: יחצ)

החטאים המתוקים
בעקבות ההצלחה של קראנץ' פיסטוק, הרחיבו גלידות נסטלה את סדרת אקסטרים והשיקו את אקסטרים פיסטוק טילון גלידת פיסטוק עם מטבע שוקולד לבן ושברי פיסטוק. טעמנו ומה יש לומר? יאמי. כמו כן, מביאים העונה גלידות נסטלה חדשנות בסדרת מילקה האהובה במיוחד בישראל, ומשיקה את מילקה קרמל, שלגון וניל עם ריפל קרמל בציפוי שוקולד עם פצפוצי אורז ושברי ביסקוויט. כמו כן את מאגדת מיני מילקה הכוללת שש שלגוני מיני מילקה וניל.

מאגדת מיני מילקה. גלידות נסטלה  (צילום: גלידות נסטלה)
מאגדת מיני מילקה. גלידות נסטלה (צילום: גלידות נסטלה)

הקראמבל של גולדה
רשת הגלידריות העברית הראשונה בישראל גולדה משיקה שלושה טעמי קראמבל חדשים ומרעננים בהשראת פירות עונתיים בשלושה טעמים אהובים: עוגת גבינה פירות יער קראמבל חמאה, מסקרפונה תות עם קראמבל תות וקרם ברולה קראמבל פיסטוק. הטעמים החדשים עשויים מתערובת ייחודית של שברי עוגיות פריכות וקראנצ'יות בשילוב טעמי השמנת הפופולריים של גולדה, וביחד הם יוצרים שכבות של מרקמים טעימים, מענגים ומפתיעים. מחיר כדור גלידה: 19 שקלים. מחיר קילו גלידה 105 שקלים.

גלידה גולדה. טעמי הקראמבל החדשים (צילום: אמיר מנחם)
גלידה גולדה. טעמי הקראמבל החדשים (צילום: אמיר מנחם)

האיטלקיה של אלדו
רשת הגלידריות האיטלקית אלדו פותחת עונה עם טעמים חדשים: קראנץ' קורנפלקס, גלידת שמנת עם שוקולד לבן, נגיעה של דבש וקורנפלקס, השומר על הקארנצ'יות שלו, בטעם ממכר של ילדות. סטרצ'טלה וניל צ'יפ - גלידת שמנת ושוקולד לבן עשירה בטעמים וקלילה, עם שברי שוקולד חלב ופצפוצים עדינים של שוקולד מריר, בשילוב גנאש שוקולד עשיר בין קיפולי הגלידה. גלידת מוס שוקולד ונוגט איטלקי עשיר ומעודן, עם נגיעה של קרמל. גלידה חלקה ונעימה במרקם רך ונימוך כמו מוס. מחיר כדור גלידה: 18 שקלים. מחיר קילו גלידה 95 שקלים.

טעמים חדשים קיץ 2023 גלידת אלדו (צילום: איתן דור)
טעמים חדשים קיץ 2023 גלידת אלדו (צילום: איתן דור)

איך אפשר בלי קרמל מלוח?
כבר ניתן לקבוע שטרנד הקרמל המלוח כאן בשביל להשאר כי הוא פשוט טעים ומוצלח. לרגל יום הגלידה העולמי שחל כמידי שנה ב-17 ליולי השיקה חברת בן & ג'ריס ישראל את 'הסולטד קרמל' גלידת שמנת משובחת עם בלונדי בראוניס וליבת קרמל מלוח במרכזו של הפיינט ולכל אורכו, המיוצרת בטכנולוגיה ייחודית. מה שמאפשר לכל אחד לקבוע את מינון ושילוב טעמי המתוק-מלוח שיתקבל בכל כפית. אנחנו אישית אכלנו את ליבה בכפית ככה כמו שהיא. מחיר לצרכן: 24.90 שקלים.

סולטד קרמל ליבה בן אנד גריס (צילום: יחצ)
סולטד קרמל ליבה בן אנד גריס (צילום: יחצ)

הפיסטוק הוא המלך
לפני סערת קראנץ' פיסטוק, טעם הפיסטוק היה נחשב לטעמם נישתי ולא מעניין במיוחד, אולי אפילו לא שגרתי במובן מסוים. לאחר הרעש סביב הקראנץ' פיסטוק בשנה שעברה, הפיסטוק מיצב את עצמו כטעם הנחשק ביותר, כזה שמוביל יצרניות גלידה להמשיך ולייצר גלידות בטעם פיסטוק. לפי נתוני פלטפורמת המשלוחים תן ביס, הטעם הטרנדי והמוביל בהזמנות גלידה הוא הפיסטוק. אחריו, הנתונים חושפים כי שוקולד בלגי, בייגלה שוקולד חלב וקרמל מלוח הם הטעמים המוזמנים ביותר. המעניין הוא שדווקא הטעם הקלאסי של גלידת וניל, לא נמצא בראש הרשימה. העיר שבה מזמינים הכי הרבה גלידה היא תל אביב. אחריה נמצאת פתח תקווה שצורכת את הקינוח המתוק ואחריה ירושלים. הנתונים מראים גם, כי היום המוזמן ביותר לגלידה הוא יום חמישי באזור השעה 20:00.