כבר עשור שאבי קונפורטי לא מדבר עם עיתונאים. הוא לא מזמין אותם לאכול אצלו בחינם, לא מספק רכילויות משלו לעיתונות ועדיין מצליח לייצר באזז תקשורתי כאילו הוא שף שהשניה פתח מסעדה מטורפת, רק שבמקרה שלו הם תמיד נראים שליליים. אמנם אין פרגון בסצנה אבל עדיין זה מרגיש כאילו המסעדות של קונפורטי יודעות לייצר אש ולא רק תבלינים.

עקב החשש להרעלת מזון: נסגרה מסעדת היוקרה טופולופומפו בתל אביב
חוגגים שנה: הערב הייחודי שמצפה לחובבי הבשר בתל אביב

בשבוע שעבר, לאחר תקרית הרעלת המזון בטופולופומפו, שהובילה את קונפורטי לסגור את המסעדה, בשיתוף משרד הבריאות, הוא כינס מסיבת עיתונאים, בה הסביר בכובד ראש ופרצוף עייף את מה שקרה, הקשיים אותם עבר בתקופה האחרונה ואת הסקת המסקנות שנלקחו: "אני מבקש סליחה מקהל הסועדים שלנו ולוקח אחריות מלאה על האירוע. השבועות האחרונים היו הקשים בחיי. מבחינתי, לבשל וליצור מנות משובחות לסועדים זה מהות ומשימת חיי. כל הליקויים תוקנו בהתאם לדוח משרד הבריאות ואני מתרגש לפתוח את המסעדה מחדש, לאחר ביקורת נוספת שנערכה במקום, ולהחזיר את אמון הציבור".

לאורך המפגש, קונפורטי נראה דרמטי ועייף מהרגיל, והרגיש לי כאילו האירוע באמת שינה והשפיע על הלך המסעדה. הוא סיפר שכחלק מהשינויים שנעשו מול ואחרי משרד הבריאות, עברה המסעדה כולה ולא רק המטבח, חיטוי וניקוי יסודיים: כל החללים והמערכות נוקו באוזון ובטיפות אולטראסוניות, וכדי להסיר חשש עתידי - כל חומרי הגלם הושמדו.

במקביל, הכניס קונפורטי טכנולוגיות מתקדמות לכל מערכות הקירור במסעדה לצורך התרעה על שינוי טמפרטורות ושינויי לחות. בנוסף הוכנסה תברואנית כחלק מהצוות הקבוע של המסעדה.

 הלך הרוח הכללי של קונפורטי והשותפות שלו למסעדה הראה משבר דרמטי, שגרם לזעזוע במערכת המתוקתקת של קונפורטי, שינוי גישה והפנמה שגם הקהל בחוץ צריך להכיר את קונפורטי קצת יותר.

חייבים להודות שטעים 
הפתיחה המחודשת נתנה את האות להשקת תפריט חדש המשלב את שלושת המסעדות שלו, צ'ימיצ'נגה, צפרה וטומפולופומפו ובעיקר נותן במה למנות המוכרות משתי המסעדות הראשונות. 

וחייבים להודות, קונפורטי הוא אולי עוף מוזר וכזה שלא תמיד קל לעכל, אבל ללא עוררין, הוא יודע לבשל מופלא, האוכל שלו תמיד נראה כמו ציור שהסלולרי לא יודע להעביר את היופי שלו והטעמים תמיד משחקים בפה בתעוזה לא מתנצלת עם כל ההתססות וחומרי הגלם הנהדרים שלו. 

פופקורן שרימפס (צילום: יונתן בן חיים)
פופקורן שרימפס (צילום: יונתן בן חיים)

נאצ׳וס פריך פריך בעבודת יד עם סלסת עגבניות אש, שרימפס  שמנמן בטמפורת קמח אורז עם קרם טוגראשי פיקנטי, בייבי טאקוס מושלמים לצד נתח סלמון בשלושה סוגי וואסאבי שמכינים במקום גורמים לכם להבין שאכלתם סלמון גרוע עד הרגע הזה, סלט בודהה בריאות צבעוני בטירוף שמתברר שצפרה מכרה ממנו למעלה מחצי מיליון מנות, מנה נהדרת של בנגקוק סנפר, - קוביות פריכות של דג מטוגן עם כפיר ליים, סלסת הדרים, אגוזים, עגבניות לחות ושאלוטס פריך שמעיפות את הפה בביס מופלא ועדו שפע של מנות כולן טעימות, כולן מרשימות.

כמה קטן ככה מושלם, בייבי טאקו. (צילום: אסנת גואטה)
כמה קטן ככה מושלם, בייבי טאקו. (צילום: אסנת גואטה)

אולי זה יישמע סלחני אבל בואו, אין מסעדה שלא מקבלת על הראש מלקוחות לפחות אחת לשבוע, לגבי כאב בטן או קלקול קיבה. אני לא מחפשת תירוצים לקונפורטי אבל מרגיש גם כאילו הוא יופי של דמות ללכלך עליה או לפחות לא לתת לה הזדמנות. יש מקום לכולם ויש דברים שאי אפשר לקחת מקונפורטי, הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הקולינרית והוא מבשל טוב.

בכל צלחת יש קסם אחר (צילום: אסנת גואטה)
בכל צלחת יש קסם אחר (צילום: אסנת גואטה)

לגבי היכולות החברתיות שלו- זה כבר משהו שאכן כדאי לו לשפר כדי לייצר מערכת יחסים טובה יותר עם הקולגות אבל זה גם משהו שלא אנחנו צריכים להתעסק איתו. וחוץ מזה, כל מדינה חייבת ברזומה איזה שף "ילד רע" או עושה צרות.