השעה הכי טובה בשבוע היא שעת הבראנץ', כל תל אביבי ותיק יודע כבר לפנות לעצמו את שישי או שבת ב-12 למען יוכל לשתות איזה קוקטייל ולנשנש אגס בנדיקט.

עונת הקיץ היא בעצם יריית הפתיחה לשפע של בראנצ'ים בשלל של מקומות ברחבי תל אביב ולא רק וכולם מציעים לכם תענוגות קולינריים מושחתים, אלכוהול קריר ומשובח ובעיקר לשכוח לרגע שאוטוטו ראשון.

בחרתי לכם את האהובים עלי במיוחד לצד כמה שעוד לא הספקתי אבל נשמעים נהדר ואתם מוזמנים לספר לי מה היה הכי טעים.

חריף זו הנאה: קאב קאם

בכל שבת, החל מהשעה 12:00, קאב קם תפתח את דלתותיה לבראנץ תאילנדי עשיר וחריף עם מנות נבחרות מתפריט הערב ומגוון מנות חדשות לתפריט הצהריים.  

בשונה מרוב הבראנצ'ים פה הארוחה זוגית, בה ניתן לבחור 4 מנות ראשונות ומנה אחת עיקרית לכל זוג לצד אורז או אטריות. לצד תפריט תפריט משקאות מיוחד לסוף שבוע, מגוון שפריצים, סאקה ויינות קלילים במחירים נעימים לצהריים. נתחי לברק בתוך סירות חסה אייסברג/ דג ים מקומי קצוץ גס בתיבול "איסן", עם שפע עשבי תיבול / סלט פאפאיה / תבשיל אורז ובשר / טופו ומחית חצילים, פאד תאי הם רק חלק קטן מהמנות שקאב קאם מציעים ללאנץ שישלח אתכם ישר לשנ"צ. כרגיל הכל טעים, חריף וקצת אחר מעוד בראנץ'.

ארוחה זוגית  תעלה 120 ש"ח לסועד. שבת – 12:00-17:00, לינקולן 11 תל אביב 03-6889960 

בראנץ' שבת ב''קאב קאם'' (צילום: יהונתן בן חיים)
בראנץ' שבת ב''קאב קאם'' (צילום: יהונתן בן חיים)

הכי מפתיע: נורדר

משהו בפינה הזו של דיזינגוף ונורדאו, אף פעם לא היה לוקיישן קולינרי אלא יותר מקום של רעש וצלצולים. נורדר שינה את הכל עם מטבח מעולה וקינוחים נהדרים ששילבו גם שמח ואווירה בליינית.

הבראנץ של נורדר לא פחות ממעולה, תפריט עשיר של צלחות בינוניות ומנות נהדרות לצד תפריט קוקטיילים קלילים שנותנים הצצה למה הולך פה בערב. סלט ביצים עם עירית ובוטרגה / תפוחי אדמה שרופים עם איולי מעושן / כבד קצוץ עם בצל מטוגן / לחמניית חלב מדהימה עם רוסטביף צלוי וביצה רכה רכה והולנדייז דאשי מטורף, / בורקס פריך ממולא קונפי פורל על תבשיל של תרד ולא פחות חשוב, הבאסקית פה מושלמת וגם עוגת הגזר. בקיצור – חובה.

דיזנגוף 245 (פינת נורדאו), תל אביב. לא כשר

איטליה אהובתנו: קפה מרטיני 

חודשים ספורים לאחר שהשתלט בהצלחה על הפינה התל-אביבית המפורסמת של דיזנגוף וגורדון, ממשיך קפה מרטיני את מסע הכיבושים שלו, וזולג בטבעיות לשעות המוארות של היום.

התפריט של קפה מרטיני האיטלקי מציע "ארוחת בוקר באיטלקית" עם ביצים לבחירה (כולל מקושקשת עם גבינת סטרצ'יאטלה נמתחת) וממרחים עשירים לצד האופציה (בתוספת תשלום) להשתולל עם כמהין טרי. יש שם טוסט אבוקדו עם ביצה עלומה ורוטב עגבניות-חמאה, טוסט אמנטל וחמאת כמהין מושחת וגם בוראטה, ברוסקטת ארטישוק או מוזלי עם קרמל מלוח. חשוב מאד לספר שהמקום מציע קולקציה מתוקה של פרנץ' טוסט שתסיים את הארוחה בצורה מתוקה ממש עם נוטלה, בננה וקצפת, מייפל, פירות אדומים וקצפת, פיסטוק, אוכמניות וקצפת ואפשר גם קרמל מלוח, פירות הדר וקצפת.

ראשון - שישי 11:00 עד 16:00. דיזנגוף 130, תל אביב, 077-9386465 

בראנץ' ב''מרטיני'' (צילום: יהונתן בן חיים)
בראנץ' ב''מרטיני'' (צילום: יהונתן בן חיים)

AKA44

מתחם הבילוי המטורף של נחלת בנימין 44 החליף את השף והשיק במקביל תפריט בראנץ חדש שעובד נהדר עם הקוקטיילים של המקום ואווירת הסטייל. בין המנות: גרבלקס כבוש במקום, כבד קצוץ וסלט ביצים, אגס בנדיקט על בריוש חמאה, מחבת שרימפס ופסטיס, צלחת חריפים, סשימי, "טרטר קצבים", קרפצ'יו עגבניות מופלא לצד סלסלת לחמים עם ריבת כרישה ועוד.

אל תעזו לוותר על קוקטיילים שנעשים במקום במומחיות מטורפת עם שפע של סירופים שהברמנים רוקחים ושילובים נהדרים שישלחו אתכם הבייתה מחויכים. 

שישי ושבת 12:00-16:00. נחלת בנימין 44, תל אביב

בראנץ' ב-''AKA44'' (צילום: אפיק)
בראנץ' ב-''AKA44'' (צילום: אפיק)

משתה גאורגי: ללה שוק הכרמל

חדש מהניילונים ועוד לא הספקתי לבדוק אותו, השפית לילי בן שלום מציעה לראשונה בללה - החמארה הגרוזינית, דילה - בראנץ' משתה גאורגי עם מנות בוקר מושחתות מהמטבח הגאורגי, אצ'רולי שונים גדושים בגבינות, מאפים פריכים מלאים באגוזים, גבינות, ירקות טריים והרבה סלטים קטנים בטעמים המיוחדים של ללה שיפתחו לכם שולחן שמח. מאפים מתוקים, קומפוט, קוקטיילים ואלכוהול בווייב מדליק של שוק.

מוגש בימים ראשון -חמישי 9.00-14.00. חיים חבשוש 42 תל אביב | 03-6041244

בראנץ' גאורגי ב''ללה דילה'' (צילום: גיל אבירם)
בראנץ' גאורגי ב''ללה דילה'' (צילום: גיל אבירם)

הכי אירופאי: פליקס

פה תקבלו בראנץ באווירה קלאסית אירופאית עם ביסים קטנים כגון: סלט ארטישוק ירושלמי ותפוחי אדמה, פדרון מטוגנים עם פטה ואיולי הדרים לצד מנות כגון שרימפס בחמאה ויין לבן, סלמון צרוב במיסו וכרוב צלוי, סטייק אנד אגס ועוד. 

אפשר לבחור מה שבא לכם או ללכת על בראנץ מובנה שיכלול קוקטייל, ארבע מנות פתיחה ומנה עיקרית במחיר של 125 שקלים. מכיוון שפליקס הוא בר יין וקוקטיילים, אל תשכחו להזמין לכם איזה בלאדי מרי לפתוח את השבת.

שישי – שבת 11:00 – 17:00. דיזנגוף 230

בראנץ' ב''פליקס'' (צילום: אנטולי)
בראנץ' ב''פליקס'' (צילום: אנטולי)

Pop & Pope: עם כל השואו

יש משהו בבראנץ' של סופשבוע שמגלה פן אחר של הרבה מסעדות שף, בפופ אנד פופ חווים את זה בצורה חזקה במיוחד כי במקום לקבל את המסעדה הצבעונית והמעוצבת תקבלו גרסה רגועה וחביבה למדי עם אוכל נהדר שמשלב בין מטבח ישראלי לאסייאתי ובראנץ' ממש משביע.
מגש פחמימות עם בורקס פריך, מאפה גלילי ומיני לחמים, סלקים צלויים בגבינת עזים ודבש, דים סאם סינטה ועוד. כל הטוב הזה הוא ההתחלה למנה העיקרית שאתם צריכים לבחור, למשל קארי אדום, נודלס עם פילה בקר וטלה ברביקיו סיני. קינוח הוא בתוספת תשלום אבל הקינוחים של פופ ידועים במושלמותם ולכן אל תוותרו.

כמה? 180 ש"ח לאדם לא כולל קינוח ושתייה. הארבעה 28, שבת 12:00-16:00

Pop & Pope (צילום: רועי אלקבי)
Pop & Pope (צילום: רועי אלקבי)

וינונה פוראבר

בבר היין האהוב הבינו שבזמן ההפגנות כל הלקוחות בדיוק נלחמים על הדמוקרטיה, לכן החליטו לפתוח ארוחה מיוחדת בשישי בצהריים עם מנות שקורצות לקלאסיקות של שבת. השף אביתר מלכה ביקש מכל טבח בצוות לבחור מנה שמסמלת עבורו את השבת והרכיב תפריט של מנות קטנות, ספיישלים ומנות דגל מהתפריט הקבוע. לדוגמה: גבינה עיראקית חרוכה על הפלנצ'ה, כבד קצוץ, גרבדלקס ועוד. כמו בכל יום גם בבראנץ' תוכלו להנות מתפריט יין מסקרן עם שפע של טעימות.

שלמה המלך 2, שישי מ-12:00

בראנץ' ב''וינונה פוראבר'' (צילום: רן בירן)
בראנץ' ב''וינונה פוראבר'' (צילום: רן בירן)

רדלר בצהריים 

המסעדה המפוצצת תמידית של מושיקו גמליאלי בנחלת בנימין, פותחת את הדלתות בשעות הצהריים במהלך שישי ושבת בשעות 12:00-15:00. התפריט בצהריים זהה לתפריט הערב וההמלצה שלנו היא לפתוח שולחן של כמה צלחות ולא לוותר על ספגטי סרטנים וכמובן נגרוני.

רדלר. נחלת בנימין 48, תל אביב. טלפון: 03-7283830

בראנץ' ב''רדלר'' (צילום: דן פרץ)
בראנץ' ב''רדלר'' (צילום: דן פרץ)