אין על עוגות שוקולד - הן תמיד מנצחות, מפנקות, מרגיעות ונותנות הרגשה טובה ובעיקר טעימה. הרבה עוגות הכנתי בימי חיי, חלקן הגדול רוכזו בספרים אשר פרסמתי לאורך השנים. לא משנה איזו עוגה הוכנה ועד כמה היא טעימה, ילדיי תמיד מעדיפים שאכין להם אחת משתי העוגות: עוגת שוקולד או עוגת שיש. לא רק הם מחזרים אחרי עוגת השוקולד שלי. מכריי, חברותיי, קוראים וקוראות של המדור וגם במפגשים אקראיים, כאשר מבינים שאני עוסקת באוכל מיד נשלפת הבקשה להמלצה לעוגת השוקולד הכי טובה.

לעוד מתכונים באתר הקולינרי של פסקל - לחצו כאן

סוף מתוק: עוגת שוקולד וחלווה, שתהיה הקינוח האולטימטיבי על שולחן החג
שחיתות מתוקה: עוגת השוקולד שלא תהרוס לכם את הדיאטה | מאיה רוזמן

עם הניסיון שצברתי, הצלחתי להגיע לעוגות אשר קולעות לטעם של כולם. לכן מדי פעם אני בוחרת להציע לכם כאן, בעיקר בתקופות של מסיבות סוף השנה והחופש הגדול, מתכונים שונים להכנת עוגות שוקולד. כי זה בדיוק הזמן לפנק את הילדים בעוגה אהובה. ובינינו, מי לא אוהב שוקולד?

עוגת שוקולד (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגת שוקולד (צילום: פסקל פרץ-רובין)

שלוש העוגות שבחרתי להציע לכם השבוע הן על בסיס שוקולד, אבל שונות זו מזו בחומרים שבהם משתמשים, במורכבות ההכנה, במרקם המתקבל בתום האפייה ובציפוי והעיטור שלהן. 

המתכון הראשון הוא להכנת עוגת שוקולד קלילה ועסיסית, שאפשר להכין בשתי דרכים, אחת קצרה והשנייה ארוכה קצת יותר. בדרך הקצרה מערבבים את כל החומרים יחד ושולחים לאפייה. בדרך הארוכה יותר, אשר מקנה לעוגה אווריריות ועדינות בו זמנית, מקציפים את הביצים. שתי הדרכים נהדרות ואהובות, ומניסיוני הילדים יעדיפו את העוגה שהוכנה ללא הקצפה. אני ממליצה שתכינו את העוגה בשתי הדרכים ותראו איזו מהן עדיפה על בני משפחתכם, והיא שתככב בביתכם. 

עוגת שוקולד (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגת שוקולד (צילום: פסקל פרץ-רובין)

העוגה השנייה, האהובה במיוחד על בני ביתי, עשירה בשוקולד ונהדרת למסיבה בגן, עם או בלי ציפוי. מדובר במתכון קלאסי שימלא לכם את הבית בניחוחות אפייה מפתים. היא יכולה להיות חלבית אם משתמשים בחמאה, ואפשר להפוך אותה לפרווה על ידי החלפה של החמאה ב"מחמאה". לסיום יוצקים עליה ציפוי שוקולד, שהופך אותה לעוד יותר שוקולדית, ומעטרים בסוכריות צבעוניות או באגוזי מלך (רק אם מגישים למבוגרים), והיא נפלאה גם אם תסתפקו רק בפידורה במעט אבקת סוכר.   

המתכון השלישי הוא להכנת עוגת שוקולד וחלווה נהדרת ועשירה בטעמה. היא מיועדת לאלו שאוהבים את השילוב. כמוני, למשל. 

טיפסקל:

  • אוהבים חלווה? מוזמנים להכין קרם חלווה כתוספת לעוגה: הקציפו 150 גרם חמאה עם 2 כפות אבקת סוכר, הוסיפו 70 גרם שוקולד לבן מומס, 1 כפית ליקר שקדים או כף רוזטה ו־100 גרם שערות חלווה וערבבו היטב. את הקרם מורחים על העוגה לפני הציפוי.

  • אפשר לעטר את העוגה בתלוליות קצפת: מקציפים שמנת מתוקה עם מעט אבקת סוכר עד לקבלת קצפת יציבה. מזלפים תלוליות על פני העוגה ומפזרים מסביב שערות חלווה ושבבי שוקולד.