חגיגה של ביס‎

יש מנות ששווה לחזור למסעדה רק בגללן. כזו היא מנת החומוס עם הכבד שמצאנו במרכז החומוס האסלי ביפו. חומוס טוב אפשר למצוא בחומוסיות רבות ברחבי הארץ. עם זאת, לפעמים מתחשק קצת לצאת מהקופסה וליהנות מחומוס שמשלב חומרי גלם נוספים. גם בקטגוריה זו יש אינספור אופציות, והנה אחת משובחת במיוחד: חומוס מצוין עם כבד עדין ובצל מטוגן, מעל צנוברים ושקדים קלופים ומעט פטרוזיליה, ובעיקר לא מעט תבלינים שהופכים כל ביס לחגיגה.

מאחורי מרכז החומוס האסלי יש סיפור מרגש, שמאחד את המטבחים הלבנוני והמרוקאי. המסעדה הוקמה כבר בשנות ה־50 של המאה הקודמת על ידי אליאס שווירי שעלה מלבנון ומזל שעלתה ממרוקו. לימים העבירו את המושכות לבנם, ולאחר מכן לנכד, אליאס, כיום בן 36. אליאס, שנחשף משחר ילדותו למטבח הלבנוני ולתבשיליה המפנקים של סבתו מהצד המרוקאי, החליט לקחת את המתכונים המשפחתיים שעברו מדור לדור ולשבץ אותם בתפריט קיצי המשלב טעמים ים־תיכוניים מעורבים בהשראת מטעמי ילדותו.

מלבד החומוס עם כבד תמצאו פה גם חומוס טחינה וטורקי (23 שקלים), חומוס פול (23 שקלים), מסבחה (23 שקלים), חומוס צנוברים (27 שקלים), פאטה טבעונית (35 שקלים), פטה בשרית (45 שקלים), לאבנה (26 שקלים), חומוס פטריות (28 שקלים), חומוס עם בשר (45 שקלים) ועוד.

המתארחים במקום יוכלו ליהנות גם ממיני מזטים שונים. בנוסף, עם הזמן הוכנסו לתפריט מיני דגים מהים, כגון בורי, דניס וברבוניות, וגם מיני בשרים – מצלעות כבש, אנטרקוט ושומן כבש ועד לבבות, הודו ופרגית.

“מרכז החומוס האסלי", יפת 73, יפו, 03־6813435

גדולים ביפן

טוקיו בורגר, אגאדיר (צילום: דוד שטיינברג)
טוקיו בורגר, אגאדיר (צילום: דוד שטיינברג)

מנה שבהחלט מזכירה את המזרח הרחוק, אם כי למרות מרכיביה היא יותר חמצמצה מאשר מתקתקה: ניסינו את “טוקיו בורגר" של "אגאדיר". רשת ההמבורגרים “אגאדיר" משיקה המבורגר חדש – “טוקיו בורגר". 220 גרם של בשר בקר בזיגוג מיסו תפוזים עם מיונז וואסבי, פפאיה, גזר צהוב, כרוב, בצל ירוק, גרגיר נחלים, שומשום שחור, בצל פריך וריבת בצל.

התוצאה: מנה שבהחלט מזכירה את המזרח הרחוק, אם כי למרות מרכיביה היא יותר חמצמצה מאשר מתקתקה. הכרוב ומיונז הוואסבי הירקרק דומיננטיים ואכן מביאים טוויסט. באורח מפתיע, גם אם תוסיפו למנה קטשופ, השילוב לא יקלקל לכם את הביס. בחיי, ניסינו.

ההמבורגר של “אגאדיר" עשוי מ־100% בקר מובחר טרי וטחון יום־יום במקום מאז 1997 ועד היום. כל ההמבורגרים מוגשים בלחמנייה ביתית שקיימת גם בגרסאות ללא גלוטן, מקמח מלא וגם בגרסת קיטו. גם הרטבים של “אגאדיר" נעשים כולם במקום. מי שאמון על הקולינריה ברשת המצליחה הוא השף עמיר אילן, שעבד במשך שנים רבות בצמוד לשף חיים כהן והיה חלק מההקמה של מסעדת הדסון ברמת החייל. השף עמיר אילן מקפיד כל הזמן לדייק ולחדש את התפריט והמנות של הרשת.

היסטוריה קטנה

הסניף המחודש של מקדונלד'ס בקניון עזריאלי רמת גן (צילום: מקדונלד'ס ישראל)
הסניף המחודש של מקדונלד'ס בקניון עזריאלי רמת גן (צילום: מקדונלד'ס ישראל)

לפני 30 שנה נפתח הסניף הראשון של מקדונלד’ס בקניון איילון ברמת גן, והמדינה געשה ורעשה. גם אנחנו, אז טינאייג’רים, הצטופפנו בתור הארוך על מנת לטעום מההמבורגר האמריקאי ולהצטלם עם פסל הליצן – בימים שבהם לא היה טלפון סלולרי ולא היה אינסטגרם.

והנה, היסטוריה קטנה: לכבוד החגיגות החליטה הנהלת הרשת לחדש ולשדרג את הסניף הראשון בישראל (ובמזרח התיכון), שמשך אליו בימיו הראשונים רבבות אדם בתורים שהשתרכו מאות מטרים. הסניף מעוצב במראה עכשווי, חם ומזמין, בקווים מינימליסטיים ובצבעי עץ טבעי, שחור ונגיעות של צהוב, צבע המותג.

צמוד למסעדה פועלת גלידריית "מק גלידה" שמציעה את הגלידה האהובה במגוון טעמים ותוספות. ואם כבר נוסטלגיה, הספסל המיתולוגי עם רונלד מקדונלד הליצן, אשר הוצב בכניסה לסניף לפני 30 שנה, הוחזר לטובת צילומי סלפי של המעריצים. הפעם, ברור שעשינו סלפי.