חום יולי-אוגוסט שובר שיאים ועומס החום שמגיע אלינו בימים הקרוב אפילו קיבל שם משלו -"קלאון". אז חיפשנו דרכים להתרענן חוץ מהמזגן, דורית שאלתיאל יערי, דיאטנית בשטראוס, ממליצה לשלב מאכלים קלילים בתזונה וכמובן להרבות בשתייה:

Overnight Oats - או בתרגום הפחות מוכר שלו שיבולת שועל (קוואקר) בין לילה. כאשר חושבים על דייסה אנחנו כנראה ישר נחשוב על מזון שיכול לחמם אותנו בחורף, אבל דייסת קוואקר יכולה להיות אחרת. דייסת קוואקר שנכנסת ללילה שלם במקרר ונאכלת קרה מקבלת מרקם מפנק וקרמי וכך אנחנו יכולים להמשיך ליהנות מהיתרונות התזונתיים של קוואקר גם בקיץ ובשילוב פרי קיץ טרי ומעט זרעי צ'יה, תהיה לכם ארוחה מושלמת.

דייסת שיבולת שועל (צילום: אינג אימג')
דייסת שיבולת שועל (צילום: אינג אימג')

ירקות ופירות טריים – בקיץ לעיתים נעדיף ירקות טריים וקרים על פני ירקות מבושלים וחמים. שקיות ארוזות של ירקות טריים ושטופים יכולות להיות פתרון מהיר וזמין לסלט מרענן. סלט בתיבול עדין של שמן זית ולימון, יכול להוות אפילו ארוחה מלאה אם תוסיפו מנת חלבון כמו: טונה, גבינה, עדשים, ומנת פחמימה כמו: בורגול, תירס, לחם. לאכילת פירות עונתיים יש משמעות תזונתית, מעבר לזמינות ולמחיר. פירות מכילים שפע של ערכים תזונתיים החשובים לנו ולכן חשוב לגוון בסוגים השונים ובצבעי הפירות שכל אחד מספק לנו ערכים מעט שונים מהאחר. כמובן שחשוב לזכור שפירות מכילים גם סוכר כך שכמו כל דבר חשוב לצרוך במידה הנכונה.

ירקות ופירות (צילום: אינגאימג')
ירקות ופירות (צילום: אינגאימג')

אייס קפה – יכול להיות משקה מפנק, מצנן ואף מתאים לתזונה מאוזנת ומגוונת. דרך ההכנה חשובה. זכרו שמשקאות כאלו מספקים לנו גם מים שחשובים לנו מאוד ובמיוחד בקיץ. לדוגמא: אייס קפה על בסיס מים, 1/4 כוס חלב וכמה קוביות קרח בהחלט יכול להיות משקה כזה. אם אתם מבצעים פעילות גופנית וחשובה לכם כמות החלבון, אפשר לגוון גם במשקה PRO קפה ללא תוספת סוכר.

ארטיק יוגורט – כזה שיכול להתאים לכל בני המשפחה, שילוב של יוגורט ופירות טריים או קפואים. ארטיק יוגורט עשיר וקליל עם פירות מרעננים, עם רכיבים שיש בכל בית ולא פחות חשוב: קל מאוד להכנה. זו עוד דרך מעולה ליהנות מהערכים התזונתיים הטובים שיוגורט.

המשקאות המרעננים החדשים לקיץ 2023 

הפינוקים של rebar
משקאות קיץ במהדורה מוגבלת: shake & pop סדרת משקאות בטעמים מפנקים ומרקם של מילקשייק, טופינגס קראנצ'יים וכדורי טפיוקה מתגלגלים בפה, מבוססת על שילוב של פירות עם פרוזן ונילה סויה וללא מרכיב חלבי. בנוסף מחזירה rebar לעונה החמה את משקאות הברד i’m cool מבוססי פירות. המשקאות יהיו זמינים עד סוף ספטמבר.

סדרת משקאות הקיץ shake & pop של rebar. מחיר לחברי מועדון 25 ₪ (צילום: רונן מנגן)
סדרת משקאות הקיץ shake & pop של rebar. מחיר לחברי מועדון 25 ₪ (צילום: רונן מנגן)

האלטרנטיבה של גרג
ספיישל משקאות אלטרנטיב בקשת של טעמים וצבעים במהדורה מוגבלת שיהיו זמינים עד אוקטובר ברשת קפה גרג. המשקאות החדשים, בשיתוף תנובה אלטרנטיב משלבים פירות וירקות טריים, טעמי גלידות, תבלינים ועוד. כך למשל המשקה הורוד Africa Sunrise shake: אבטיח, מלון, נענע, גלידת סורבה וניל, מי סוכר, חלב סויה עם טופינג של חלב סויה מוקצף. המשקה הצהוב Rio waves shake: אננס, בננה, מנגו, ג'ינג'ר,פסיפלורה  שקדים קלויים וחלב שקדים.

קשת של טעמים וצבעים בקפה גרג. מחיר לצרכן 32 שח (צילום: אמיר מנחם)
קשת של טעמים וצבעים בקפה גרג. מחיר לצרכן 32 שח (צילום: אמיר מנחם)

באבל-T של B-FRESH
חליטות תה באבל צוננות ומפתיעות ומשקאות B-BUBBLE BRULEE מועשרים בפניני טפיוקה וכדורי BOBA בטעמי פירות לחיזוק הטעם וחווית השתייה, בטעמים לואיזה עם מנגו, סברס, לימונדה ואקסטרה כדורי מנגו וטפיוקה; חליטת תה שחור עם ספירולינה כחולה, אפרסק ולימונדה; חליטת היביסקוס, סורבה, פירות יער; חליטת אסאי ועוד. 

B-BUBBLE TEA של B-FRESH. החל מ-30 שח (צילום: גיל אבירם)
B-BUBBLE TEA של B-FRESH. החל מ-30 שח (צילום: גיל אבירם)

על המדפים
אלפרו מותג תחליפי החלב המוביל באירופה, מרחיב את סדרת המשקאות הנמכרת במקרר עם משקה על בסיס שיבולת שועל בטעם וניל ומשקה על בסיס שקדים ללא סוכר. מצויין להכנת שייקים מרעננים, להקצפה ו/או להוספה לקפה, לשילוב במנות הכוללות דגנים ואף לשתייה ישר מהכוס. סדרת הפרישייק MOOSH של יטבתה היא פתרון לשייק פירות קר טוב ומהיר המגיע בפחית קרטון מעוצבת בשלושה טעמים מרעננים: מנגו, אננס ובננה/ אננס, בננה וקוקוס / אפרסק פסיפלורה ובננה. המילקשייק הנוסטלגי של יטבתה חוזר בשני טעמים: מילקשייק פיסטוק ומילקשייק שוקו עם סירופ שוקולד. זמין בכל רשתות השיווק

אלפרו חלב שקדים ללא סוכר. פרישייק יטבתה ומילשייק פיסטוק (צילום: סטודיו שטראוס)
אלפרו חלב שקדים ללא סוכר. פרישייק יטבתה ומילשייק פיסטוק (צילום: סטודיו שטראוס)

תה קר - גם בבית
TLAB חנויות הקונספט של ויסוצקי ברחוב החשמונאים 103 בתל אביב ובקניון עזריאלי, משיקים בקטגוריית משקאות הקיץ, בבר המגיש מגוון רחב של משקאות חדשניים וטעימים, חליטות תה קרות ומרעננות, ללא קלוריות, המוגשות בכוסות של 700 מ"ל, על מצע קרח: תה ירוק אסאי וחליטת פירות אדומים, תה ירוק יסמין, חליטת לימונית לואיזה, תה שחור אפרסק ולימון, תה ירוק נענע, לימון וסודה וחליטת היביסקוס ורד הבר.
נשמע מרענן? רוצים לנסות בבית? ויסוצקי נכנסת גם לקטגוריה חדשה ומשיקה שקיקים להכנת חליטות תה במים קרים, במגוון טעמים: פטל אוכמניות, אפרסק לואיזה ולימונענע. סדרת התיונים ללא קפאין, ללא ממתיקים, ללא צבעי מאכל וללא צורך בהרתחת מים. 0 קלוריות כבר אמרנו?

סדרת COLD BREEZE להכנת תה קר ומשקאות TLAB של ויסוצקי. 19.90-23.90 שקלים (צילום: סטודיו שי חיון)
סדרת COLD BREEZE להכנת תה קר ומשקאות TLAB של ויסוצקי. 19.90-23.90 שקלים (צילום: סטודיו שי חיון)