בואו נקפוץ כבר לסוף ונסגור לכם פינה - "שה ויוי" הולכת להיות המקום הכי מדובר בשנה הקרובה, תזכרו את זה. בתקופה שבה יוקר המחיה ומצב הרוח הירוד הם שני נושאי שיחה, העיקריים, יש משהו מעודד בשף שפותח מקומות חדשים ללא פחד, ויש משהו ממש מעודד בשף שפותח מקומות בתמחור מדהים.

עד 50 שקלים: לזלול עם הילדים בזול בחופש הגדול בלי לקרוע את הארנק
מחפשים איך להעביר את הסופ"שׁ? הבראנצ'ים שכדאי לכם להכיר | חדשות האוכל

"שה ויוי" של גיא גמזו היא מסעדת בראסרי קלאסית ונינוחה. השולחנות הערוכים באלגנטיות פזורים על קו התפר של דיזינגוף אל מול זרם האנשים היפים שעוברים ברחוב, בין לבין יש ספות נוחות לישיבה וכשאנחנו מתיישבים חצי מסעדה כבר מלאה באנשים ובאוויר רעש שאני כל כך אוהבת.

התגעגעתי למסעדות קלאסיות, אני מודה, בכל שני וחמישי נפתח לו בר יין מתחכם, איזו פינת אוכל אינסטגרמית או בר אוכל מגניב, כמעט ואין מקומות ללכת ולאכול בהן סתם ככה איזה המבורגר עם כוס יין או מרק וסטייק עם צ'יפס. לכן שה ויוי היא אחד הדברים הטובים שקרו פה השנה. 

המסעדה רחבה, נעימה לישיבה ומאוד מתאימה לכל סיטואציה. האוכל במסעדה טעים, עשוי מדויק ומתומחר מדהים, התפריט עשיר ומספק את כל החשקים, מישיבה קז'אולית על קפה ועוגה או יין ואיזה ביס קטן ועד דייט רומנטי או ארוחת ערב מושקעת, ובכל המקרים - לא תצאו עם נזק בכיס, אלא עם טעם של עוד בפה ועם השאלה המעצבנת "למה מסעדות אחרות לא יכולות גם לתמחר ככה?". 

גיא גמזו (צילום: אנטולי מיכאלו)
גיא גמזו (צילום: אנטולי מיכאלו)

אוייסטרים ב- 18 שקלים; קרוקט תפוח אדמה וחציל קלוי - 14 שקלים; ברזואלה בתערובת תבלינים שמכינים במקום - 28 שקלים; דג כבוש עם חמאה צרפתית - 32 שקלים; ארנצ'יני תירס מושלמים ומלאים בגבינה - 14 שקלים; מח עצם ולחם מחמצת - 52 שקלים; טרטר אמריקן - 62 שקלים; פרפה כבד עם ריבת משמש - 48 שקלים; גרבדלקס - 54 שקלים; רוסטביף עם צ'ימיצ'ורי זעתר, בלסמי לבן ושיפקה - 67 שקלים; סלט קיסר עם ביצה רכה וגבינת מעיין חרוד - 58 שקלים; סטייק שייטל וצ'יפס פריך במיוחד כמובן- (98 שקלים; מולים מרינייר - 92 שקלים; נודי ריקוטה עם תרד טורקי וירוקים - 56 שקלים; פורל ברוטב חמאה לבנה ושמפנייה - 107 שקלים; והמבורגר כמובן - 68 שקלים.

אתם קולטים את המחירים? אוייסטר ב- 18 שקלים! מתי לאחרונה אכלתם סטייק וצ'יפס בציר בקר בפחות ממאה שקלים? או צלחת ברזואלה נהדרת בפחות מ- 30 שקלים! כל הסיפור הזה מלווה על יד תפריט יינות וקוקטיילים שנעשים על ידי הסומליה של המקום, וגם הוא מתומחר שפוי להשלמת החוויה. כוסות יין יתחילו ב- 29 שקלים וקוקטיילים מתומחרים באיזור ה-40 פלוס שקלים.

שה ויוי (צילום: אנטולי מיכאלו)
שה ויוי (צילום: אנטולי מיכאלו)

לצד גיא, מי שיתפעל את המטבח בפועל הם השפים יוצאי טאיזו, רומן דוידוב ואבי בלינסקי, ועל האלכוהול יהיו מעדי הבן ועדי הבת שאחראים על הקוקטיילים ועל היינות, ולצערי לא הספקתי לשאול לשם משפחתם, אבל הם עושים עבודה נהדרת.

המשחק בתפריט נע בין מנות מתומחרות ממש בזול לבין מנות מתומחרות רגיל, יש חומרי גלם שניתן לשחק איתם ויש כאלו שפחות. בחוויה הכוללת – שה ויוי מספקת את הקז'ואל דיינינג שקצת נעלם, כמעט בלי פוזה. אפשר לשבת כאן לדייט או לפגישת עבודה, לאכול משהו קטן או גדול, לשתות משהו ליד, להנות ולא לקרוע את הכיס. מאז שסגרו לנו את הבראסרי והקופי בר של רותי, יש מחסור במקומות כאלו ואני שמחה שגיא החזיר לנו אחד כזה לפחות.

שה ויוי. דיזנגוף 166, תל אביב. לא כשר