הן הפריים ריב של הטלה, סוכריות על מקל של הטבע ואחד הנתחים הכי פשוטים וחגיגיים. השף אסף שנער מביא לכם מתכון נוסף שכולו חגיגת בשר.

לזה לא ציפינו: זה המקום שבו תפגשו את הקרואסון שיפתיע אתכם
גילה את העוף המטוגן המושלם? המקום החדש של השף אהרוני

אין מה לומר שצלעות טלה הן נתח לחובבי הנתחים השומנים והטעמים היחסית עזים, למי שתמיד חושש מטעמים עזים חשוב להבין שטעם הטלה הוא בהתאם לזן הטלה, יש טליים בעלי טעמים עדינים יותר ויש כאלו בעלי טעמים "כיבשיים" יותר כגון הזן הבאלאדי או הניו זילנדי.

אז איך מכינים צלעות טלה
מתחילים בצריבה על השומן- גם בסטייקים, המסת השומן מייצרת שכבה קריספית דקיקה ומושלמת. זמן הצליה תלוי בעובי החיתוך ובמידת העשייה שאתם רוצים. כשהנתח מתחיל "להזיע" הוא עובר ממדיום למדיום וול, המטבח הערבי בדרך כלל צורב את הנתחים לרמת המדיום וול- וול דאן. 

בואו רגע נדבר על העשן- הרבה חוששים להכין צלעות  בגלל הריח והעשן, אבל בואו נהיה כנים- זה חלק מהכיף וחבל לוותר על הביס הטעים הזה בגלל קצת עשן, כן חשוב להתכונן לזה מבחינת איוורור הבית.

מרינדה זה דבר נהדר לצלעות, יוגורט עושה פלאים לבשר טלה ובשר בכלל ואם אתם לא מערבבים חלב ובשר אז תשרו את הצלעות בשמן זית ועשבי תיבול . תמיד תזכרו ששומניות עובדת נהדר עם חמיצות ועשבוניות, לכן נענע, יוגורט, לימון, תרד וסומק הם חומרי גלם נהדרים לצלעות.
שנתחיל לבשל?

צלעות טלה  (צילום: אסף שנער)
צלעות טלה (צילום: אסף שנער)

צלעות טלה על סלט משמשים צרובים, שעועית ירוקה ודואה
זו העונה של המשמשים והמתיקות-חמצמצות שלהם נהדרת כסלט או כתוספת צרובה.
הדואה מוסיפה לנו טקסטורה וטעמים, דואה היא תערובת מיצרית במקור, המשלבת גרעינים, אגוזים ותבלינים והיא מושלמת לגבינות, סלטים וסתם נישנוש וההמלצה שלנו היא לקפוץ לחבשוש בלוינסקי ולקנות לעצמכם כמות.

המרכיבים:
4 צלעות טלה, עדיף בחיתוך של כ- 1 סמ ולא פחות 

חופן שעועית ירוקה או צהובה טריה
4 משמשים בשלים אבל לא רכים
חופן דואה של חבשוש מלוינסקי
בצל סגול פרוס דק
לימון , שמנז מלח ופלפל גרוסים

אסף שנער (צילום: ללא קרדיט)
אסף שנער (צילום: ללא קרדיט)

ההכנה:
לחלוט את השעועית, להוציא ולשים בצד. 
את הצלעות צורבים על מחבת לוהטת עם הצד של השומן קודם עד המסה ויצירת קריספיות, לאחר מכן להמשיך לצרוב את שני צידי הצלע עד לרמת העשיה הרצויה, לצלע בעובי של 1 סמ יש לצרוב כ- 4 דקות מכל צד.

להוציא את הצלעות. לחצות את המשמשים ולצרוב אותם על אותה מחבת של הצלעות.

לערבב בקערה את השעועית, הבצל הפרוס, לתבל ב-2 כפות דואה, לימון, מלח, פלפל ושמן זית 
להניח בצלחת את הסלט ועליו את צלעות הטלה. לקשט במשמשים צרובים ולהנות מכל ביס