מחאת המסעדות: לאחר שהודיע הבוקר (רביעי) כי יפתח את מסעדת "יפו תל אביב" בערב תשעה באב, השף חיים כהן חוזר בו, והודיע כי המסעדה תיסגר הערב. 

בערב תשעה באב: אלו המסעדות שיהיו פתוחות כאות מחאה
"הנשיא ביידן סומך על נתניהו?": התשובה המעומעמת של הבית הלבן

"הלוואי שכל האנרגיה של השנאה והחרמות שמסתובבות ברשת ובכלל הייתה מופנית לקירוב לבבות", כתב. "אני לא מתבייש להגיד - טעיתי. יש לערב הזה משמעות לחלק נכבד בעם, ואני מכבד את זה. מתפשר וסוגר את 'יפו תל אביב'".

כהן, שזכה השנה במכרז להפעלת מזנון הכנסת, פנה למקבלי ההחלטות ואמר: "תסתכלו מה קורה לנו ואצלנו, תורידו את גובה הלהבות ואולי - אולי תתפשרו".

מוקדם יותר היום שורה של מסעדנים הודיעו כי יפתחו את מסעדותיהם על אף האיסור החוקי על כך. חלקן עושות זאת מתוך אינטרס כלכלי, על אף הקנס שיספגו, אך חלקן יפתחו את שעריהן בעיקר על מנת להעביר מסר של מחאה, כנגד ה"כפייה הדתית", לטענתן. המחלוקת הקבועה בערב זה, כאמור מתגברת לנוכח השסע שנראה כי הולך וגדל בחברה, בין היתר, בין חילונים לשומרי מסורת ודתיים. 

מספר מסעדנים מובילים צפויים להישאר פתוחים הערב: רותי ברודו, רז רהב, יובל בן נריה, שרון כהן וגל בן משה. בין המסעדות שיהיו פתוחות, ניתן למצוא גם את מסעדות פופינה, וינונה פוראבר, שילה וקפה אירופה, בית קנדינוף, סופר פיצה, גוצ'ה, שישה במאי, מסעדת הבשרים טריגר ודה ליטל בורגר שופ.