לכולנו יצא במהלך החיים לעבור דירה. מעבר שכזה בדרך כלל מלווה באמוציות ותחושות רבות - התרגשות, עצב, שמחה ואפילו פחד. שמחים על מה שהיה, ומתרגשים לקראת הצעד הבא. מקווים להמשיך לקחת בתוכנו לכל מקום את מה שחווינו בבית הישן והטוב. 

קרוב אלינו: לא תאמינו מי המדינה שמציעה מבחר של מסעדות מישלן
גילה את העוף המטוגן המושלם? המקום החדש של השף אהרוני
מתלבטים מה להכין לארוחת הערב? המתכון שאתם צריכים להכיר

במשך 42 שנה עמדה מסעדת טנדורי המיתולוגית בכיכר דיזנגוף. 42 שנה שבמהלכן נחשף הקהל הישראלי לסגנון האוכל ההודי, לטעמים והריחות. לאחרונה, עברה המסעדה דירה, לרחוב הרברט סמואל בטיילת תל אביב. 

יחד עם הנוסטלגיה והזכרונות מדיזנגוף, נראה כי המעבר לטיילת הגיע לרינה פושקרנה ולכל טנדורי בדיוק בזמן. את המראות של דיזנגוף מחליף עכשיו הנוף המרהיב של הים והטיילת, מה שהופך את התחושה במקום למיוחדת ושונה, דבר שאפילו גרם לנו לשכוח לרגעים שאנחנו נמצאים בישראל.  

מיסי מסאלה רוטי (צילום: אבי לוי)
מיסי מסאלה רוטי (צילום: אבי לוי)

את הביקור בטנדורי פתחנו בצורה קלילה עם המיסי מסאלה רוטי. מדובר במאכל אוורירי במיוחד, שלחלק מכם אולי אף יזכיר את חטיף ה"דובונים" המוכר. בחלק המנות הראשונות, אהבתי במיוחד את השילוב בין הספרינג רולס ירקות לדג פאקורס. 

מדובר בנתחי פילה דג שמצופים בבלילת קמח חומוס פריך, שמוגשים לצד איולי. אין ספק שהבחירה לשלב את האיולי במנה הזאת הייתה מוצלחת במיוחד. יחד עם הספרינג רול, חציל ים תיכוני וסלט ירקות, חלקן של המנות הראשון לגמרי עשה את העבודה והשאיר אותנו מרוצים. 

ספרינג רול ירקות יחד עם דג פאקורס (צילום: אבי לוי)
ספרינג רול ירקות יחד עם דג פאקורס (צילום: אבי לוי)

בשלב המנה העיקרית, ההמלצה שלנו היא ללכת על שיפודי העוף, שנחשבים לאחת מהמנות הפופולריות ביותר במקום. המנה, בסגנון הודי-סיני, מבושלת ומוגשת עם מבחר של ירקות. 

מנת עוף בסגנון הודי-סיני אהובה מבושלת עם קומבינציה של ירקות  (צילום: אבי לוי)
מנת עוף בסגנון הודי-סיני אהובה מבושלת עם קומבינציה של ירקות  (צילום: אבי לוי)

מה לקחת לצד השיפודים אתם שואלים? ההמלצה שלנו - ירקות פארדה ביריאני. מדובר במנת אורז ייחודית. אורז בשמתי שעשוי בבישול ארוך עם תערובת ירקות, אגוזי קשיו וצימוקים. מה שמייחד את המנה אפילו יותר, ולגמרי יעניק לכם את ה"שואו", זו הבצק הדק שסוגר את המנה, על מנת לשמור על החום שלה, אותו יפתח לכם המלצר בזמן אמת, כשהמנה מוגשת לשולחן. 

אורז בשמתי עשוי בבישול ארוך עם תערובת ירקות, זעפרם, אגוזי קשיו וצימוקים. באדיבות אבי לוי (צילום :אבי לוי)

עוגת שוקולד תמיד באה לנו בטוב, וכשהיא מגיעה עם קינוח נוסף שמגוון את הטעם, יחד עם תה הודי חמים ומהנה, לזה אנחנו כבר לא יכולים לסרב. נהנינו מנמסיס השוקולד - עוגה ברוטב קרם קפה, שברי מרנג, נוגט, טוויל שוקולד, עם סוכריות שומר. יחד איתה אכלנו את הזעפרני קולפי - גלידת פיסטוק ותבלינים, פיסטוק, אטריות פלודה וזעפרן. 

נמסיס השוקולד (צילום: אבי לוי)
נמסיס השוקולד (צילום: אבי לוי)

תה הודי ייחודי (צילום: אבי לוי)
תה הודי ייחודי (צילום: אבי לוי)

נראה שמסעדת טנרדורי הצליחה לקחת בתוכה למקום החדש, את מה שחוותה בבית הישן והטוב. לצד מיקום מושלם על הטיילת מול הים, עם אווירה שמשכיחה לרגעים שאנחנו נמצאים בישראל, היא ממשיכה לספק את האוכל הטוב והמוכר, על טהרת האוכל ההודי. אין ספק כי 42 השנה בכיכר דיזנגוף לא ישכחו, אך נראה שהמיקום החדש, יחד עם ההמשכיות המקצועית, פותחת בפני המסעדה בהרברט סמואל 76 עתיד ורוד במיוחד. 

טנדורי לנדס אנד, רחוב הרברט סמואל 76, תל אביב