קולינריה אמיתית מחוץ לתל אביב: רחובות. העיר "המנומנמת" הזו ששוכנים בה בין היתר מכון ויצמן, פארק המדע ומבני הייטק גדולים, הפכה בשנים האחרונות לבירה קולינרית של ממש. העיר שכבר לא מנומנמת כמו שהייתה, הפכה למוקד משיכה עבור האוכלוסייה הצעירה, ובה שלל מקומות בילוי לכל אורכה ורוחבה של העיר שהוקמה לה אי שם בשנת 1850. עיר "המדע והתרבות" כמו לא הכרתם.

חובבי מתוק? את המקום הזה אתם חייבים להכיר | חדשות האוכל
דרמה בעולם הקולינריה: האם כוכב המישלן הראשון יגיע לישראל?

אי שם ברחוב הרצל הסואן, שוכנת לה בחמש השנים האחרונות הפנינה - "טרי בראסרי". המסעדה שחוגגת תפריט חדש, הביאה לעיר תמהיל בילוי שלא היה קיים בה, ובה תרבות אירוח ופיין דיינינג ברמה הגבוהה ביותר ובאווירה צעירה, כיפית ומשוחררת. תופתעו לגלות שלמרות שהמסעדה שוכנת לה ברחוב סואן, ההגעה אליה היא דרך שביל קטנטן שיוביל אתכם למקום הקסום. המסעדה שוכנת במבנה עתיק, שהינו אחד ממבני אבן הראשונים של העיר, עוד מימיה כמושבה. ברגע שתגיעו למבנה, תבחינו בחצר ירוקה ובמרכזה עץ תות עתיק ועצום בן 130 שנים שעל שמו נקרא המקום.

טרי בראסרי רחובות (צילום: יח''צ)
טרי בראסרי רחובות (צילום: יח''צ)

אז בואו נתחיל במסע הקסם שלשמו התכנסנו - האוכל. התפריט במסעדה מציג מטבח מאגן הים התיכון, לצד טעמים אסיאתיים. כל המנות נעשות במקום בעזרת חומרי הגלם המשובחים שבמסעדה ותוך הקפדה יתרה ובדיקה מקדימה. לצד המנות הראשונות והעיקריות, תוכלו להנות מתפריט קוקטיילים משובח, ולבסוף מהקינוחים המצוינים.

אנחנו בחרנו להתחיל בסביצ'ה דג ים על הסכין. הסביצ'ה היה מורכב משלל ירקות כמו בצל סגול, פטרוזיליה וכוסברה, לצד נענע, בצל ירוק וענבים, והמרכיב המפתיע - שקדים קלויים. הכל היה מונח על יוגורט יווני שהיה בדיוק במקום כדי לאזן בין שלל הטעמים של המנה. מיד לאחר מכן, המשכנו למנה ראשונה נוספת והזמנו את הארטישוקים בפלנצ'ה ועפנו באוויר, חגיגה של טעמים בצלחת - תרד טורקי (כן כן, טורקי), שעועית ירוקה בסלמי שרדונה, גבינת פרמזן, ארוגולה ובייבי גאם בגריל, שנותנים בוסט של טעמים בחך. 

לצד המנות, כמובן שטעמנו גם מהקוקטיילים שהציע תפריט האלכוהול. בתור התחלה לקחנו את ה-Cue Jin. הקוקטייל שמורכב מגורדונ'ס (ג'ין), ליים, פסיפלורה, מלפפון נענע וטוניק, מעניק שילוב מדויק בין מרירות עדינה ומתיקות שהשאירה בפה טעם של עוד. לא נרגענו והזמנו את ה-Jasmin המורכב גורדונס, קוואנטרו (ליקר), קמפרי, ליים ופסיפלורה.

טרי בראסרי רחובות (צילום: יח''צ)
טרי בראסרי רחובות (צילום: יח''צ)

טרי בראסרי רחובות (צילום: יח''צ)
טרי בראסרי רחובות (צילום: יח''צ)

בזמן שלגמנו מהקוקטיילים, הזמנו את פיצה, אבל לא היינו בנליים, ובחרנו לקחת את הקרצ'ופי. על הפיצה היפיפייה היו שלל תוספות כמו ארטישוק (כן כן, אנחנו חולים על זה), א-לה רומנה, תרד טורקי, בצל סגול, ארגולה ופרזמן בלסמי. הבצק כמובן הוכן במקום, ובכל ביס היה ניתן להבין כמה הוא איכותי. לרגע אפילו שכחנו שאנחנו נמצאים ברחובות, וחשבנו לרגע שאנחנו בכלל בנאפולי.

המשכנו עם הפפרדלה פונגי, ובה פטריות שמפיניון, טימין שום וחמאה, שרדונה, נגיעת שמנת, בזיליקום ומחית כמהין שחורות. היופי הוא ששום מרכיב לא התשלט על השני, והיה ניתן להרגיש בביס אחד מכל העולמות שהיו בצלחת. ושוב היה נדמה כאילו עברנו מנאפולי ואנחנו יושבים כעת בלב ליבה של רומא. בסיום, למרות שהיינו מפוצצים, לא ויתרנו ובחרנו מתפריט הקינוחים את הנמסיס שוקולד, שנתן סיומת מתוקה וטעימה לארוחה גדושה.

ה"טרי בראסרי" היא לא רק מסעדה, היא מקום בילוי שמושך אליו את כלל צעירי העיר. לצד האווירה הכיפית והמשוחררת, נהנו ממוזיקה טובה, והכי חשוב מאוכל טוב ושירות נהדר. מה שמיוחד במקום, הוא שתוכלו להנות בכל שעה של היממה. החלטתם לבוא ביום? תוכלו לנשנש ארוחת צוהריים ולהנות מצילו של עץ התות והגינה הפורחת. ובערב, נדלקת התאורה הרכה בין ענפי העץ, והקסם הופך לקסם לילי.

ביום ראשון עד חמישי (17:00 - 19:00) יש אפרטיבו עם 25% הנחה על תפריט האוכל והשתייה וגם עסקית מצוינת בשעות הצהריים.

טרי בראסרי - הרצל 194 רחובות | 08-9473850
שעות פתיחה: יום ראשון - יום חמישי ושבת (12:00 - 00:00) | שישי (11:30 - 00:00)