מי מאיתנו לא אוהב מתוק וים? את שני אלו תוכלו לפגוש החל מהערב (שני) בפסטיבל "קרם דה לה קרם" שיפתח בגן אלישבע באשדוד, ויתפרס על פני היומיים הקרובים בין השעות 18:00-23:00. פסטיבל המתוקים שיערך סמוך לחוף הים המקומי זו השנה השנייה, ממשיך את המסורת שמתחילה להירקם לאט לאט באשדוד, בה הוא מתקיים וחושף את פניה של העיר לרבים מחוצה לה, כפי שטרם הכירו. 

לא תאמינו: כך תוכלו לשדרג את הגלידה של מקדונלד'ס
הכי טובה ומשובחה? הגלידה האהובה יורדת מהמדפים - וזו הסיבה

25 אלף האנשים שהגיעו אל הפסטיבל שנערך בשנה שעברה הפתיע אפילו את המארגנים, שלא ציפו לפתוח את המסורת עם מספר כל כך גדול של אנשים, כשרבים מהם הגיעו מחוץ לתחומי העיר. 

הפסטיבל השנה שיתפרס על פני היומיים הקרובים, יציג כ-50 דוכני מתוקים מגוונים, שאותם יקימו עסקים מקומיים שפועלים בעיר, חדשים וותיקים יותר, עם קינוחים בעלות של עד 20 שקלים בלבד. בנוסף, אף יתקיימו במקום מגוון פעילויות, מיצגי רחוב והופעות, כשהכניסה והחנייה בסמוך למקום תהיה בחינם. 

בין הקינוחים הבולטים שיש לפסטיבל להציע, תוכלו למצוא את קרואסון הפיסטוק המפורסם של פנינה פאי, הטארטים האישיים של אורטל זרביב, הספוליאטלה הנפוליטני של פיצה פארינו, הטירמיסו המבוקש של אליה בן שמחון, הפארי ברסט של ILOVEEAT והרשימה עוד ארוכה.

קרואסון הפיסטוק של פנינה פאי (צילום: ללא קרדיט)
קרואסון הפיסטוק של פנינה פאי (צילום: ללא קרדיט)

גל זהבי, המפיק הקולינרי של הפסטיבל, שגם גדל בעיר, סיפר על החשיבות הרבה שהוא רואה בקיומו: "אני מאוד מתרגש, בעיקר מהאחריות שיש לי לשים את אשדוד על מפת הקולינריה בישראל. אני מרגיש שקיבלתי זכות להיות חלק מהתהליך הזה שהעיר עוברת".

"סגן ראש העיר אמר לי השבוע שבלעדיי זה לא היה קורה, ומגיע לי הרבה מאוד כבוד. פתאום תפסתי את עצמי ואמרתי 'וואו, רואים את הפטריוטיות ואת מה שאני עושה בשביל העיר'. בשבילי זאת תעודת כבוד", הוסיף.

כמו כן, שיתף זהבי בהכנות לקראת הפסטיבל השנה, לאור ההצלחה אשתקד: "ההכנות לפסטיבל השנה היו מטורפות, בגלל שקפצנו בכמות האנשים. כתוצאה מכך - הדרישות גדלו, וגם העסקים נדרשו לספק כמויות גדולות יותר, אז הכל הפעם היה באמת הרבה יותר מורכב. הרגשתי זאת על כתפיי".

''לשים את אשדוד על מפת הקולינריה'' (צילום: פוניה)
''לשים את אשדוד על מפת הקולינריה'' (צילום: פוניה)

הוא הרחיב בנוגע לסוגים השונים של הקינוחים, מהם יוכלו לטעום המבקרים במקום, ועל הדרך שבה הם מציגים את אשדוד: "הסוגים השונים של הקינוחים הם חלק בלתי נפרד מהנוף של העיר. היה לנו מאוד חשוב להראות את כל המגוון שיש כאן, בעיקר של האנשים והעדתיות, ורואים את זה גם במנות".

על כך הרחיב: "יש כאן כמעט מכל העולם. מדרום אמריקה, לאוקראינה וגאורגיה. אנחנו מאוד מחוברים לאוכל הזה, ויש קהל עצום שיבוא אחריו. אנחנו מאוד שמחים שאנשים יודעים להעריך גם את הפאטיסרי הצרפתי הקלאסי, וגם את הפונצ'יקי הגיאורגי, באותה נשימה".