לא קל להחזיק מסעדה מצליחה כיום בישראל, ובמיוחד כשחצי מהישראלים רוצים לנסות את מזלם ופותחים מסעדות בלי הכרה. אך באופן די מרשים, מיס&מר שפתחה את שעריה לפני קרוב לשנה, עדיין מתקתקת עבודה ולא עוצרת לרגע.

ביקרתי במקום לפני מספר חודשים והתפריט היה ייחודי והאוכל נהדר, אך משהו ככל הנראה היה חסר וצוות המטבח בניצוחו של של שף דניאל מרציאנו החליט לעשות כמה שינויים ולהזיז כמה דברי ממקומם. כעת, התפריט מכיל מבחר רחב יותר של מנות ראשונות, עיקריות קולעות בול וקינוחים שלא רציתי לאכול מרוב שהם יפים.

סלט הדרים, מיס&מר (צילום:  עוז אוחיון)
סלט הדרים, מיס&מר (צילום: עוז אוחיון)

לפתיחת התיאבון בחרתי כרוב פאחם על לאבנה טבעוני (48) - מעורר תיאבון ולא ממלא את הבטן כלל. הלאבנה אמנם טבעוני אך כמעט ולא ניתן לשים לב מאחר והשילוב שלו עם שמן הזית והזעתר עושה את העבודה בחלל הפה יופי יופי. ממש כמו בייגלה ירושלמי עם לאבנה, שמן זית וזעתר - רק בלי הבייגלה והרבה יותר טעים.

מנה מעולה נוספת הייתה סלט הדרים (68) - חסה אנדיב, אורגולה, סלקים אפויים, תפוח גרנד סמית, פקאן מסוכר בוויניגרט הדרים - כל מה שטעים בצלחת אחת. מעוררת את כל בלוטות הטעם שעל הלשון וכמובן שגם היא קלילה, מרעננת ולא ממלאת את הבטן ומשאירה מקום לעיקריות. 

ואז רבותיי, היהלום שבכתר והמנה שאסור לכם לפספס (במידה ואתם אוהבים סביצ'ה): טארטלט טונה אדומה (82) - טארטלט אמנם נשמע כמו תחתית בצק קינוחית וכבדה אבל סמכו עליי, זה בכלל לא מה שהכרתם עד היום. המנה מורכבת מזוג דסקיות דקיקות של בצק פילו כשעליהן סביצ'ה דג טונה, עירית, קרם אבוקדו ושאלוט, וכל הטוב הזה מקושט בנגיעות של ספייסי מיונז. בביס הראשון תרגישו את הפילו מתנפץ בפה והטעמים ישתלטו עליכם עד שלא תוכלו להפסיק לאכול. גם זו מנה נהדרת שלא מנפחת את הבטן ומומלצת כראשונה.

חייב להיות שם כדי להבין, מיס&מר (צילום:  עוז אוחיון)
חייב להיות שם כדי להבין, מיס&מר (צילום: עוז אוחיון)

לקחתי כמה רגעים לאזן את הטעמים בפה עם קוקטייל מתפריט הקוקטיילים המיוחד של המקום, והמשכתי לעיקריות. כיאה לירושלמית, דגים תמיד יהיו בעדיפות הראשונה אצלנו אז כמובן שהעיקרית שבחרתי הייתה שיפוד דג ים (126) - פילה לברק או בר ים (משתנה) על פולנטה טרייה ומתקתקה שנעשית במקום מתירס טרי ולא מקמח תירס, ראגו פטריות מלך היער, אספרגוס ויין לבן. מנה אלגנטית ויפיפיה, אמנם מעט יקרה אבל שווה כל שקל.

פולטה מתירס טרי שנעשית במקום (צילום:  עוז אוחיון)
פולטה מתירס טרי שנעשית במקום (צילום: עוז אוחיון)

המנה האחרונה שטעמתי הייתה שקדי עגל (136) על קרם שורשים, מסבחה גרגרים, כרובית אפויה ופופקורן כוסמת. להזמין שקדי עגל במסעדה זה קצת לקחת סיכון שאתאכזב, בגלל שלא כל אחד יודע להכין אותם כמו שצריך, אבל המנה הזו הייתה יוצאת דופן, גדולה, טעימה ועשירה או במילה אחת - מעדן.

שקדי עגל, מדויקת (צילום:  עוז אוחיון)
שקדי עגל, מדויקת (צילום: עוז אוחיון)

כשהבטן כבר כמעט ולא יכלה להכיל עוד, התפרעתי והחלטתי לנסות את הקינוחים הכי מושחתים שיש בתפריט: פבלובה פירות יער (52) - קינוח עשוי מרנג אפוי כשבמרכז גלידת תות, מרנג תות, קרמבל אגוזי לוז ונגיעות של פטל ולצדו, קראק פאי (52), גלידת וניל, קראמבל לוז ומייפל. שניהם כל כך יפים שרק רציתי לשמור אותם כמו שהם. הפבלובה מרעננת וקלילה יותר, קינוח מתוק חמצמץ שמשאיר טעם של עוד. הקראק פאי מתוק במיוחד ומעט יותר כבד - מתאים לחובבי מתוק (כמוני). שניהם טעימים ומנחמים ומגיעים בצורה נדיבה במיוחד.

בסך הכל, מיס&מר ממשיכה לתת עבודה ולספק ללקוחות שלה אווירה סקסית ואוכל נהדר. התפריט החדש עשיר ולא משעמם, המוזיקה טובה ומזג האוויר הירושלמי רק מוסיף לכל הטוב הזה.

מיס&מר, יואל משה סולומון 12, כיכר המוזיקה, ירושלים, https://miss-mr.com/

אווירה סקסית ואוכל נהדר (צילום:  עוז אוחיון)
אווירה סקסית ואוכל נהדר (צילום: עוז אוחיון)