יש לי מקום שממש בא לי שתלכו אליו, ממש בא לי שתשבו שם, כמוני, באמצע היום או בשעות הערביים עם כוסית של משהו קר לשתות וערימה של דגים מטוגנים, צלוחית של איקרה משובצת בצל ירוק ושמן זית מעולה ולחם טרי לצד צלחת חריפים לוהטים.

"טוב גבר שחרר": אחרי הצלחת "לחם חביתה", שיר ההמשך נקטל בגדול
אסור לפספס: הצעד המפתיע של המוסד הקולינרי בירושלים

יש לי מקום מקסים ממש באמצע שוק הכרמל שבא לי שתלכו לפרגן לו כי הכל שם ממש טרי, כי הזוג החמוד שמנהל ומבשל שם, מכין דברים נהדרים מהנשמה שהם נהדרים לבטן, והכל שם טרי טרי מהשוק מהדגים דרך הירקות ועד חומרי הגלם לקינוחים הנהדרים.

יש להם איקרה לבנבנה מושלמת, טרטר  של דגים וירקות מהשוק שמלאים את הפה בעושר של טעמים, יש להם צ'יפס של חציל שרק אלוהים יודעת איך הם עושים אותו כי זה הדבר הכי טעים שאכלתי בחיי, מקלות חציל ארוכים רכים מבפנים ופריכים בטירוף מבחוץ, וואו.

אתם חייבים לנגוס בברוסקטה של הדג הכבוש עם סלסת העגבניות, בצל ירוק וצ'ילי ולטעום מהזוקיני בגריל עם עלי המרווה וגבינת הטולום המצויינת.

כוסית של משהו קר לשתות, וערימה של מטוגנים (צילום: אסנת גואטה)
כוסית של משהו קר לשתות, וערימה של מטוגנים (צילום: אסנת גואטה)

במקום המקסים הזה באמצע שוק הכרמל טעמתי סביצ'ה של מוסר טרי שיש בו חריפות ומתיקות בביס אחד מטריף בזכות השיפקה והלאבנה דבש המענגת שעושה את הכל לכדי ביס מפתיע של ממש ומנה מושלמת למביני עניין שממש אסור לכם לפספס של כנף מוסר מטוגנת לשלמות, בשרנית ומלאת בשר לצד אותו איולי שום ירוק מסוכן (כי הוא ממכר בצורה לא הגיונית) ואם אתם עוד רעבים אז נסו את  שיפודי הדג שנצלים על הגריל ומקבלים שמיכה של יוגורט, קרם פלפלים אדומים, צ'ילי מוחמץ, בצל, כוסברה וקרעי סאלוף לנגב את כל הטוב הזה.

אז כן, יש מקום נהדר בשוק הכרמל שבו כיף לסיים ארוחת דגים נהדרת עם אספרסו משובח ופאי לימון ומרנג או מלבי עם מי וורדים, והוא מקום שיודע להגיש אוכל נהדר במחירים נהדרים לא פחות, לגרום לכם להרגיש בכי בבית ולגרום לכם לא לרצות ללכת. וקוראים לו מרלוזה.

ספרו לי איך היה לכם.
מרלוזה בשוק הכרמל, חיים חבשוש 39 תל אביב, לא עובדים בשישי ערב ושבת.