כריך חביתה הוא הפופולרי ביותר בקרב ילדי ישראל, או לפחות בקרב הוריהם, כך עולה מ'סקר מזון הגדול' שערכה חברת תנובה בשיתוף מכון המחקר KANTAR בחודש אפריל האחרון, בקרב מדגם מייצג באוכלוסייה היהודית של הורים לילדים מתחת לגיל 18. מהסקר עולה ש-20% מההורים יכינו לילדיהם חביתה בכריך לבית הספר או לגן, 16% יכינו כריך עם גבינה לבנה או קוטג', ו-11% ישקיעו בטוסט עם גבינה צהובה. רק 9% מההורים יכינו כריך עם ממרח שוקולד ו-5% יכינו כריך עם ביצה קשה.

כך הכל התחיל: הסיפור המרגש שעומד מאחורי חטיף הסניקרס
יש מקום שממש בא לי שתלכו אליו ואלו הסיבות לכך

תוצאות 'סקר מזון הגדול' שערכה חברת תנובה בשיתוף מכון המחקר KANTAR  (צילום: יח''צ תנובה)
תוצאות 'סקר מזון הגדול' שערכה חברת תנובה בשיתוף מכון המחקר KANTAR (צילום: יח''צ תנובה)

לדברי נגה שוורץ-משולם, מנהלת יחידת חדשנות בתזונה בחטיבת החלב בתנובה, "ארוחת עשר היא ארוחה חשובה ביותר עבור הילדים. מחקרים מראים שיכולת הריכוז והלמידה נפגעת בקרב ילדים רעבים, לכן כדי להעשיר את הארוחה בחלבון, סידן וסיבים תזונתיים, מומלץ להוסיף מוצרי חלב, טונה וביצים, ולשלב גם ירקות ודגנים מלאים כדי שהספיגה של רכיבים אלו תהיה טובה יותר. "החלבון תורם לתחושת השובע ויעזור לילדים להיות רגועים יותר במהלך היום" מוסיפה שוורץ.

לגבי בחירת הלחם לכריך אומרת שוורץ כי "עדיף שהלחם יהיה מלא ועשיר בסיבים ויחד עם הירקות והחלבון, יעניק פיתרון לשובע. אם הילדים פחות אוהבים לחם מלא, אפשר להרכיב כריך מפרוסה אחת לחם מלא ופרוסה אחרת מלחם מועדף אחר, או לשלוח קופסא עם ירקות, פירות, ביצה ומעדן חלב".

חביתה, גבינה לבנה או קוטג'. ממרח השוקולד בירידה (צילום: אבשלום ששוני)
חביתה, גבינה לבנה או קוטג'. ממרח השוקולד בירידה (צילום: אבשלום ששוני)

טיפים נוספים לכריך מנצח לארוחת עשר

1. כריך מלחם חיטה מלאה משביע יותר וישמור טוב יותר על טריות מכריך מלחם לבן.

2. כריך יכול להוות תחליף לארוחה אם הוא כולל חלבון מן החי או הצומח, ירקות וסידן.  

3. הילד/ה רוצה להיות טבעוני? שימו לו בכריך פרוסת צהובה מן הצומח המכילה הרבה חלבון 

4. שם המשחק בכריך הוא יצירתיות: נסו בכל פעם לחשוף את הילד/ה בכל פעם לטעם חדש – גבינות, ממרחים, ירקות, לחמים מסוגים ובצירופים שונים. 

5. הילד/ה לא אוכל/ת גלוטן? אפשר לשלוח איתו/ה קופסת אוכל עם ירקות או פירות במספר צבעים וצורות, גבינות. 

6. ניתן למרוח גבינה בולגרית מעודנת, שלה מרקם רך, כבסיס לכריך.

7. מומלץ לחשוף את הילדים מגיל צעיר למגוון טעמים ולשלוח לגן או לבית הספר אצבעות גבינה ארוזות, פרוסות גבינה צהובה מגולגלות, משקה או מעדן חלב.

לטיפים נוספים ניתן להיכנס לאתר השף הלבן