בחג הזה, שפע האוכל המוכן הוא עשיר במיוחד, ואנחנו אספנו לכם כמה מהמובחרים שיהפכו את שולחן החג לחגיגי ממש וכל זה בלי להזיע מעל הסירים. את הכלים תעשו לבד.

ארוחת החג השמחה של ארז קומרובסקי ובלאדי שיק
השנה יצר השף ארז קומורובסקי ארוחת חג גדולה שתייצג את הבישול הישראלי כולו עם מאכלים מסורתיים של סבתא של ארז, כמו גפילטע פיש וקרפעלך ומרק עוף, לצד מאכלים מסורתיים מהבית המרוקאי של חנן השותף שלו, כמו דג ברוטב ופקיילה עם לוביה.

קציצות, קוסקוס וחריימה: התפריט החדש והמעיף של אל על
לא תאמינו: טרנד האוכל המוזר שהצליח לכבוש את סין

אז מה בתפריט? שולחן החג של בלאדי שיק נפתח, איך לא, עם חלת כורכום גדולה, שממתינה בסבלנות לחזרת או למטבוחה, גפילטע פיש, מרקים כגון עוף וקרעפלך, סלט ביצים, כבד קצוץ, קציצות זוקיני, קרם סקורדליה יווני, סלט שומר רימונים ועוד. 

העיקריות מעלות הילוך, עם סירים גדולים וצבעוניים: סיר עוף חופש של לולו ממולא באורז יסמין עם עשבי תיבול ובבהרט ריחני, סיר פקיילע של בשר עם לוביה, סיר אוסובוקו טלה בשרני, דג בר ים שלם, נתח סלמון ענקי עם דלעת ברוטב פלפל-צ'יפוטלה-דבש, קציצות דגים, צוואר טלה ממולא בפריקי וצנובר עם קאסביה, ועוד שפע של מנות משגעות וצבעוניות כמו שרק ארז יודע להכין.
להזמנות

קומורובסקי  (צילום: אסף קרלה)
קומורובסקי (צילום: אסף קרלה)

דליקטסן עורכת שולחן חגיגי עם טוויסט פרסי
כמדי חג, הדליקטסן של רותי ברודו הופך לנקודת מפגש הומת אדם ומזון משובח.  תוכלו להזמין ראשונות, עיקריות או קינוחים להשלמת החסר או להרכיב יחד עם הצוות במקום את ארוחת החלומות שלכם לחג הזה.

השנה הרכיבו בדליקטסן ארבע ארוחות מלאות למי שרוצה לסגור את הסיפור בקליק אחד. בין הארוחות: ארוחה מזרח אירופאית מסורתית, עם מרק עוף צח, קרפלך, גפילטע, כבד קצוץ, חזרת, צלי בקר / ארוחת ראש השנה ים תיכונית, עם מנות כמו מלפוף כרוב בלאדי ושוק טלה צלוי, לצד אורז ''בחש'' עם פיסטוקים קלויים ומלא ירוקים ויש גם ארוחת ראש השנה לפודיז, עם מנות קצת פחות שגרתיות כמו קרפ צרפתי מלוח במילוי פטריות ורוסט עוף ממולא אורז וירוקים לחלוקה במרכז השולחן. 

בין המיוחדים: שוק טלה, תרנגולת צלויה, עוף בתפוחים, רוסט ברימונים, וכמובן מבחר עשיר במיוחד של מתוקים לחג.

להזמנות

דליקטסן  (צילום: עידית בן אוליאל)
דליקטסן (צילום: עידית בן אוליאל)

'מרינדו' עם השף רן שמואלי מלמדי אתכם להכין מנות חגיגיות
רשת קצביות ׳מרינדו׳ חוברת לשף רן שמואלי, לקולקציית חג מיוחדת בה בחר השף 3 נתחים מהמבחר של מרינדו ושידך להם עשבי תיבול מקומיים, את הטאץ שלו וכמובן מתכונים שיספקו לכם מנות חגיגיות במיוחד ויספיקו לכ- 8 עד 10 אנשים.

אסאדו דבש ותבליני סתיו –שורט ריב על העצם (כ- 2 קג) בבישול ארוך עם תיבול משולב בדבש 

קדירת טלה בשורשים וסילאן  -  בשר טלה (2 קג) עם הצעת הגשה לצד ירקות שורש 

סינטה כרוכה בתערובת תבלינים – נתח מפואר של 2 ק"ג המגיע כרוך בחבל ליצירת דוגמא מעוצבת, עטוף בתערובת תבלינים ע״פ מתכון מיוחד של השף.

ניתן לרכוש באתר מה_31.8_ובסניפים ברחבי הארץ מה 31.8 כל נתח מגיע עם הוראות הכנה מפורטות בגב המוצר.

קולקציית ראש השולחן של השף רן שמואלי למרינדו  (צילום: אנטולי מיכאלו)
קולקציית ראש השולחן של השף רן שמואלי למרינדו (צילום: אנטולי מיכאלו)

קיטון עד הבית
כבד קצוץ, גפילטע פיש וחזרת אדומה, מרק עוף קלאסי קרפלעך, קניידלך, שוק אווז, לשון עגל, צימעס ועוד הם רק חלק מהמנות הקבועות של המוסד התל אביבי - מסעדת קיטון שמשמש מאז 1945 בית חם לאוכל היהודי המזרח אירופאי. לקראת ראש השנה מציעים במסעדת קיטון תפריט אוכל מוכן מגוון במיוחד עם טעמים מיוחדים של הבית היהודי. בתפריט החג ניתן למצוא מגוון ענקי של סלטים, מנות ראשונות מסורתיות, מרק עוף קלאסי עם תוספות שונות לבחירה, מגוון עיקריות, תוספות וקינוחים.

הזמנות טלפוניות 035233679 והזמנות דרך האתר 

הגפילטע של קיטון  (צילום: דניאל לילה)
הגפילטע של קיטון (צילום: דניאל לילה)

מתוקים ומלוחים לשולחן החג מהאופים הקטנים
בקונדיטוריית הבוטיק "האופים הקטנים", משיקים קוקלציית חג, הכוללת מגוון מאכלים וסלטי חג מסורתיים לצד מתוקים, כאשר המוקד הפעם הוא קינוחי דבש ש"הושפעו" מקינוחים מסורתיים מסביב לעולם. 

בין המנות והמתוקים: פיננסייר צרפתי עם נגיעות דבש, ריז׳יק רוסי עם בצק פריך בטעם דבש ושכבות של קרם וניל, טישפישטי טורקי והכוכבת הראשית, עוגת שמן הזית האיטלקית, בשילוב דבש מקומי. לצד המתוקים, יש גם אוכל מוכן ומגוון סלטים ומעדנים בסימני החג: סלט כבד קצוץ, חזרת, צימעס, מגוון מאפי קיגלים מלוחים בהם ירושלמי/תפוא/אטריות ותבשילי עדות 
כשר חלבי (רבנות תל אביב) טלפון: 0507414179 \ 03-6966650

דבש מסביב לעולם האופים הקטנים (צילום: דוד מויאל)
דבש מסביב לעולם האופים הקטנים (צילום: דוד מויאל)

ראש השנה בסגנון רומני של מסעדת הנצחון
חני הייניק, הבעלים של מסעדת הנצחון הרומנית, באשקלון, יצרה תפריט אוכל מוכן לראש השנה עם הקלאסיקות של המטבח הביתי הרומני וכמחווה לארוחות החג בבית הוריה. 
מה בתפריט?:גפילטע, סלט תפוחי אדמה, קרעפלך, מרק צ'ורבה, סלט חציל רומני, איקרה, כבד קצוץ, רגל קרושה, כרוב ממולא וכמובן קבב רומני מופלא
להזמנות: יכין 1255 אשקלון  050-2005810

הניצחון של חני (צילום: אפרת לובל)
הניצחון של חני (צילום: אפרת לובל)

רביבה וסיליה יגיעו עד אליכם עם משלוח לערב החג
הבייקרי ובית האוכל המופלא – רביבה וסיליה יציעו משלוחים עד הבית בערב החג של מנות ראשונות, סלטים ולחמים, מנות עיקריות, תוספות וכמובן קינוחים מושלמים, שישאירו אתכם עם טעם מתוק לשנה החדשה , מקרעפלך וגפילטע ועד מאפים מיוחדים ובשר ביין.
הזמנות לחג יתקבלו עד 11.9 או עד גמר המלאי

לתפריט והזמנות לערב ראש השנה 

רביבה (צילום: איילת וייס)
רביבה (צילום: איילת וייס)

ג'קי אזולאי תבשל לכם ארוחת חג
קיטשן 94 צירף לאחרונה לשורותיו את השפית ג'קי אזולאי (פיינליסטית מאסטר שף וכוכבת הריאליטי), ויחד הם משיקים מארז חגיגי לשישה אנשים לארוחת החג בכ- 1500 שקלים.

המארז כולל:
חלות, 8 סוגי סלטים כגון: סלט ירוק עם פיצוחים; סלט שורשים אסיאתי; מטבוחה פיקנטית  ועוד. מנות פתיחה: קוסקוס ירקות עשיר ; פילה לברק ברוטב מרוקאי, בחירה של 3 מנות עיקריות כגון: קציצות בשר עם אפונת גינה וסלרי; שוקיי עוף עם משמשים ברוטב מתקתק; צלי בקר ברוטב פטריות ויין לבן ; פרגיות צלויות ועוד. ניתן להזמין מנה עיקרית מרכזית כגון שוק טלה בבישול ארוך עם ירקות שורש ורוטב יין אדום (מתאים ל6 סועדים) כל זה ליד תוספות וכמובן מתוקים.

להזמנות

קיטשן - גקי אזולאי (צילום:  סטודיו אסף קרלה)
קיטשן - גקי אזולאי (צילום: סטודיו אסף קרלה)