בעוד מספר שעות נשב כולנו מסביב לשולחן החג, וכמיטב המסורת נטבול את התפוח בדבש. התפוח נחשב לאחד הפירות המבוזבזים ביותר, כאשר בתקופת החגים אנו תמיד מצטיידים בכמות לא מעטה מהם, אך לבסוף נשארים עם עודף גדול של תפוחים. תפוחים בשלים מידי, תפוחים קשים שלא הבשילו או תפוחים בשלים ומוכנים לאכילה.

המתכון המנצח של תנובה: מאפה שושני תפוחים חגיגי
לקראת ראש השנה: הפיתרון המושלם לקינוח בערב החג

בדרך כלל, אנו נוטים לחשוב כי תפוחים לא בשלים או חבולים לא יכולים לשמש אותנו, אך הערכה זו אינה מדוייקת. רגע לפני שכולנו מתיישבים לטבול את התפוח בדבש, סידרנו לכם מספר הצעות לשימוש בתפוחים שמחר בבוקר עדיין יהיו אצלכם על המדף. 

תפוחים לא בשלים
במקרה של תפוחים שעדיין לא הבשילו ניתן להכין מגוון מנות על ידי ריכוך התפוחים באפייה, צלייה איטית עם קינמון ודבש כשלאחר מכן ניתן להוסיף ציפוי של קראמבל שיבולת שועל שמתאים לקינוח קל ואפילו בריא. תפוח שאינו בשל יוכל להיכנס לאפייה של חצי שעה בתנור ולצאת תפוח רך ועסיסי.

תפוחים בשלים
אין כמו תפוח בשל ליהנות ממנו בדיוק כמו שהטבע התכוון. פשוט לקחת תפוח ולאכול בהנאה. לתפוחים ערכים תזונתיים רבים כמו סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. תפוח עץ בגודל בינוני (שמשקלו כ-170 גרם) יכיל 92 קלוריות בממוצע. תפוח ללא קליפה מכיל 82 קלוריות בלבד. ב- 100 גרם של תפוחי עץ יש 52 קלוריות בלבד. לקראת עונת הטיולים תמיד טוב לקחת תפוחים לדרך  כנשנוש טעים ובריא.

רעיון לסלט תפוחים קליל: שילוב של תפוחים, רוקט, שברי אגוזים ומעט גבינה כחולה מפוררת.
אפיית תפוחים מיובשים: תוכלו לאפות תפוחים ולהפוך אותם לחטיף צ'יפסי דיאטטי ללא סוכר או שמן.

תפוחים בשלים מידי – לא חייבים לזרוק
תפוחים כמו כל פרי בשל מידי יכולים להפוך בקלות לריבה עם המתכון הנכון.
חותכים תפוחים, מכסים במים (או מחליפים במיץ פירות לבחירתכם) מוסיפים סוכר ומביאים לרתיחה. ברגע שהמים רותחים נותנים לתפוחים להתבשל במשך שעה ואז להתקרר. ריבה יכולה להישמר חודשים ארוכים בתנאי אחסון הנכונים.