משה שרת ז"ל כיהן כראש הממשלה השני של מדינת ישראל בשנים 1954-1955, כמו גם כשר החוץ. הוא היה מראשי הנהגת היישוב ומחותמי מגילת העצמאות. אך היבט אחר לגמרי בחייו לא נחשף במהלך השנים - חיבתו לשוקולד המריר. 

אנטריקוט לנתניהו? הכירו את המסעדה שאירחה את ערב הגיבוש של הקואליציה
"גאה לחיות את הגטו": הדיילת הישראלית שחוללה מהפכה בקולינריה ברומא
שימו עין: המסעדה הזו בישראל תזכה בכוכב מישלן אחד לפחות

במהלך התקופה האחרונה, בנו חיים חגג את יום הולדתו ה-90 ביישוב הר חלוץ שבגליל העליון. במסגרת פסטיבל השוקולד של נוף הגליל, הוא קיבל מתנה בעלת ערך סנטימנטלי מיוחד, מארז פרלינים עם תמונתו של אביו. 

"אבא היה משוגע על שוקולד מריר. כשהיינו ילדים הוא היה מביא לנו שוקולד מריר מביקורים שלו במדינות בעולם", הוא מספר ומוסיף: "היינו הילדים היחידים שהעדיפו  שוקולד מריר על פני שוקולד חלב כי אבא היה נוהג לומר שהאנושות מתחלקת לשניים, אלה שאוהבים שוקולד חלב והחלק התרבותי שאוכל שוקולד מריר".

חיים שרת, בנו של ראש הממשלה השני, עם המארז הייחודי (צילום: דוברות נוף הגליל)
חיים שרת, בנו של ראש הממשלה השני, עם המארז הייחודי (צילום: דוברות נוף הגליל)

הוא התייחס לשי שקיבל: "התרגשתי מאוד מהמחווה המתוקה. אבא נהג לקנח כל ארוחה בקוביית שוקולד מריר. לכל חבילת שוקולד מריר שהוא מביא אלינו מחו"ל, היה מתייחס כאילו הייתה אוצר".

את הרעיון הייחודי הציע ראש העיר רונן פלוט להפקת הפסטיבל. השוקולטייר רונן אפללו, שזכה בשנת 2022 בתחרות הפרלין הטוב בעולם, הרים את הכפפה וייצר את מהדורת הפרלין שרת. 

המארז הייחודי לזכרו של משה שרת ז''ל  (צילום: דוברות נוף גליל)
המארז הייחודי לזכרו של משה שרת ז''ל (צילום: דוברות נוף גליל)

מהדורת הפרלינים משה שרת תוצג בפסטיבל השוקולד ה – 6 של ישראל ,שתקיים נוף הגליל החל ממחר בערב, ועד יום רביעי של חול המועד סוכות, בנופארק של נוף הגליל, הכניסה חינם.