הדבר הראשון שמרגישים כשמתיישבים בוונוס זו הבריזה הכיפית שמגיעה מכיוון הים, הדבר השני הוא גל הריח המטריף שמגיע מכיוון התנור הענק, תוסיפו לזה אלכוהול ותקבלו את השילוש הקדוש בימים לחים אלו.

"בוחנים את האפשרויות": רוסיה במסר חד משמעי ליפנים
"גאה לחיות את הגטו": הדיילת הישראלית שחוללה מהפכה בקולינריה ברומא

וונוס הוא מקום קטן ונחבא במתחם נגה שבא להציע מטבח מבוסס תנור ומנות שמתאימות לאקלים החם שלנו. לא כל המנות יוצאות מהתנור אבל כולן קיבלו באיזשהו שלב צריבה, חריכה או צליה וכמובן יש מנות שממש נאפות בתנור.

התפריט נבנה על ידי השף אבנר לסקין, במטרה להיות ארוחה משותפת, שקצת נמאס לנו מזה אבל מצד שני, יש מקומות שזה מתבקש. לא באים לוונוס לאכול סטייקים ופירה אלא לשתות משהו ולהעביר את הערב עם אוכל כיפי ים תיכוני ולא כבד שיכול להתמודד עם החום.

ההמלצה שלי, תתחילו בלהוריד את מפלס החום עם כוס יין לבן קר או קוקטייל, בירה טובה או אחד מהגזוזים המצוינים של המקום שכוללים עשבי תיבול ופירות וגורמים לכם לרגע להרגיש שאתם באמצע השוק.

מה עושים אחרי שנרגע הלחץ? מתחילים לזלול כמה קטנות, פוקאצ'ה אוורירית עם קריספיות מבחוץ, צלחת עם מוסר נא בשמן עשבים, טאבולה של דג ועשבי תיבול, סלט עלי תרד עם בטטה צלויה ומנה מופלאה של שומר צלוי ברוטב הדרים מופלא וכתום שחיסלתי עם הלשון כאילו מצאתי מעיין של שוקולד, המנה הזו גרמה לי ממש להסתקרן מוונוס כי הכל היה שם מושלם, הצלייה הטעמים, החמיצות המאוזנת במתיקות. ביס מופלא.

ונוס  (צילום: תור מאיה)
ונוס (צילום: תור מאיה)

בצלחות החמות תמצאו קציצות של שרימפס מלאות בעשבי תיבול על פלפלים קלויים ויוגורט עיזים קצת חמצמץ, לזניית בשר שמנמנה ועשירה שמסיימת צלייה באותו תנור לוהט ומנת אסאדו שמגיעה כחתיכה יפה, רכה ונמסה מצלייה ארוכה בתנור, ששוחה לה בכיף בתוך ציר עשיר של בקר עם  מלא חמאה וכרישה קונפי. הכל מבוצע מדוייק, טעים וכזה שעושה חשק לא להפסיק לזלול ולשתות עד השעות הקטנות של הלילה.

אבל התפריט לא נגמר פה, בכל זאת הבטיחו לנו תנור, והפוקאצ'ה שמופיעה במערכה הראשונה חוזרת כפיצה מטריפה במערכה השלישית. לוונוס יש מחלקת פיצה מעוררת קנאה, וכזו שתוכלו להנות ממנה 1+1 אם תבואו בין ארבע בצהריים לתשע בערב, שאלו שעות ממש שוות לדינר.

אין פה ויכוח - הבצק של וונוס מושלם. מישהו פה יודע לעבוד. התחתית פריכה ודקיקה, אבל כזו שמסוגלת להעמיס על עצמה מלא תוספות, הפיצה שעשויה ממחמצת שתפחה לה ארוכות, נראית ומרגישה כמו נאפוליטאנית אבל בעצם משלבת בין הרומאי לנאפולי, עם שוליים תפוחים מלאי טעם ובסיס קריספי. על הפיצה תמצאו שפע של גבינות, תרד וירקות צלויים, דג עם אריסה ולימון כבוש ואפילו תפוחי אדמה ובצל ירוק וכמובן בשר.

הפייבוריטית שלי הייתה פיצה לבנה עם בייקון טלה עם קרם פרמזן, מוצרלה, קישואים ותרד ויש גם קלמארי, רוטב עגבניות עם אריסה, לימון כבוש וג'רג'יר, פיצה לבנה עם תרד וג'יבנה במקום מוצרלה ועוד.

ואם אתם חייבים ללכת הביתה אז תשמרו מקום לעוגת לימון נפלאה ועוגת באסקית רכה כמו ענן. שתיהן בגודל מושלם, לא ענק ומעמיס וכזה שמספק כמה ביסים מושלמים לסיום ארוחה מצוינת.

ומה עם המחיר? תראו, לא זול פה בעיר הזו, כל עניין החלוקה אומר מנות לא גדולות למרות שהפיצה מספיקה בכיף לשני אנשים רעבים לצד עוד 2-3 מנות או לאדם אחד עם דרינק.

ונוס תנור ים תיכוני  (צילום: תומר מאיה)
ונוס תנור ים תיכוני (צילום: תומר מאיה)

המקום לא יקר אבל הוא ממוצע יחסית לגודל מנות. אבל בכל ימות השבוע 1+1 על כל הפיצות בין השעות 16:00-19:00 וזה נהדר מבחינת המחיר וההתנסות. 

לוונוס יש את כל מה שצריך כדי להפוך לבר אוכל מגניב. לוקיישן נהדר, מרפסת חמודה, בריזה מהים, אווירה מגניבה שרק יפו יכולה לספק, מוזיקת רקע איכותית, דרינקים מושקעים ואוכל מצוין שכל הזמן מתחלף בהתאם לחומרי הגלם, לגמרי שווה.

ונוס - שדרות ירושלים 5, יפו | בכל ימות השבוע 1+1 על כל הפיצות בין השעות 16:00-19:00