לא צריך להיות רומנטיקן כדי להנות מכוס יין אל מול שקיעה כתומה, אבל כן צריך להזדרז אם בא לכם להנות מארוחת ערב בשקיעה, כי הקיץ ממש עוד רגע נגמר. כדי שלא תפספסו, הנה חמש מסעדות עם נוף לים, שיספקו לכם שקיעה מושלמת ואוכל מעולה, קצת לפני ששעון החורף מגיע אלינו.

בצל המתיחות: יש פינה חדשה ביפו ששואפת לשנות את מפת הקולינריה בעיר
"גאה לחיות את הגטו": הדיילת הישראלית שחוללה מהפכה בקולינריה ברומא

נגרוני מול השקיעה / יוליה בנמל
יוליה הממוקמת בנמל תל אביב עוד מ-2006, מספקת חווית אכילה בגובה העיניים ותחושה מענגת של מסעדת דגים יוונית. לאחרונה נכנס למטבח השף המקסים עינב אזגורי ששידרג את התפריט לכיוון המטבח הלבנטיני כולל שידרוג תפריט האלכוהול ואין מה לומר יוליה היא כיף אחד ענק של אוכל ואווירה.

מה אוכלים
הכל, לפתוח שולחן עם מלא מזטים קטנים, דגים נאים ומטוגנים, פוקאצ'ה שמנמנה, מחבת שרימפס, פאתה של קלאמרי וחומוס ועוד שפע של מנות מצויינות. לא לוותר על נגרוני לשקיעה.

נגרוני של שקיעה (צילום: אסנת גואטה)
נגרוני של שקיעה (צילום: אסנת גואטה)

דיל שקיעה טעים // סיטרה
המסעדה הוותיקה שנפתחה לפני כ- 19 שנה במתחם סי אנד סאן, הפכה די מהר למוקד עליה לרגל לקהל הדיירים הנהנתנים בסביבה וחובבי הקוקטייל בשקיעה.

ממש עכשיו השיקו במסעדה עם והשף מוסעב אבו הדוואן תפריט שקיעה במחיר משתלם, דרינקים במחירים אטרקטיביים ונוף קו ראשון לשקיעה שיורדת על חופי תל אביב. 

מה אוכלים: דיל השקיעה מגיע במחיר של 110-או 220 שקלים וכולל כעשר מנות קטנות לצד אופציה לכוס יין של יקב רמת הגולן וקוקטייל במחיר מיוחד. חוץ מזה יש כמובן את התפריט הרגיל המתמקד בדגים וסושי בין המנות: סביצ'ה דג ים / קרפצ'יו בקר / שיפוד שרימפס  על אספרגוס/  טונה אדומה כבושה / טורטליני גבינות בחמאת מרווה ועוד.

תפריט שקיעה בסיטרה (צילום: פיסקל גרופ)
תפריט שקיעה בסיטרה (צילום: פיסקל גרופ)

מולים, צ'יפס ונסגריה קרה // מאנטה ריי
מאז ומתמיד מאנטה ריי  נחשבה למסעדת עילית שהגישה פירות ים טריים, דגה שנשלתה מהים , שפע של מזטים אבל בעיקר הנוף, הים והשקיעה ותפריט האלכוהול המושקע הם מה שעשו את המקום ללוקיישן מנצח.
מאנט הריי יושבת ממש על החוף ומהווה לוקיישן מהטובים שיותר לשקיעה.

מה אוכלים: מגש מזאטים שמשתנה בהתאם לחשקי המקום, דגים ופירות ים המוגשים גם במנות ראשונות וגם במנות גדולות לחלוקה כמו הסיר השחור המפורסם עם מיקס פירות הים. לא לפספס את ארוחות הבוקר, שאמנם הן נטולות שקיעה אבל הן מאד. ואם כבר שקיעה אז קחו לכם קוקטייל מרשימת הקוקטיילים המשובחת שמגיעים גם כקראף. בימים  עד חמישי 16:00-19:00תקבלו 20 אחוז הנחה על אוכל ואלכוהול.

מאנטה רי  (צילום: פייסבוק)
מאנטה רי (צילום: פייסבוק)

לייט נייט של שקיעה // חצר גולדמן
מטרים ספורים מקו המים ברצועת החוף שבין תל אביב ליפו שוכנת חצר גולדמן, מסעדה ים תיכונית של השף פאדי יעיש המשלב מטבח יפואי עם השראות ממטבחים קלאסיים. חוץ מבראנץ מעולה יש בכל שליש וחמישי לייט נייט שקיעה שכולל טאפאסים, קוקטיילים ומוזיקה. מה עוד צריך בחיים האלו?

מה אוכלים: שפע מזטים קטנים, טרטר סלמון וברוסקטות חמאת אנשובי, תפוחי אדמה עם אווז, סלט קיסר, באן אסאדו, , קרפציו שייטל, שרימפס ברוטב תאילנדי חריף  וכמובן קוקטיילים מול הים שיעשו לכם שמח ושפע בירות ויינות.

חצר גולדמן (צילום: סטודיו גולדמן)
חצר גולדמן (צילום: סטודיו גולדמן)

על מיטת השיזוף // לולי, חוף גורדון 
לולי בחוף גורדון, מביא את אווירת הריביירה הצרפתית לחוף בתל אביב בלי ללכלך את הרגליים בחול אלא יותר לשבת עם קוקטייל ולצפות בשקיעה ולהבין שהחיים תכלס לא רעים בכלל. ללולי מתחם ענק שכולו שיר הלל לים עם דק רחב, שפע של מיטות שיזוף, שמשיות לבנות, קוקטיילים קרירים ותפריט אוכל של השף כפיר ינין ממשחקי השף .

שקיעה בלולי (צילום: גדעון לוין)
שקיעה בלולי (צילום: גדעון לוין)

בין המנות: 
מגוון דגים נאים כגון טרטר טונה טונה אדומה עם וינגרט תמרים וקרודו דג לבן עם, גספצ'יו שרי צהובות, כרוב בצלייה ארוכה  על טחינה ירוקה, שרימפס טמפורה, פוקצ'ה פרגית שווארמה סטייל , המבורגר בלחמניית בריוש, פילה דניס בתנור ועוד לצד קוקטיילים מעולים ושפע של דרינקים.