השפית רותי ברודו פותחת ברחבת הדליקטסן בבניין פנורמה שוק הבנוי כולו מתוצרת של חקלאים ומיצרנים קטנים מצפון ודרום הארץ, שפרנסתם נפגעה בשל המלחמה. בואו לפגוש אותם, לטעום את התוצרת שלהם, לחבק ולחזק - הפקת השוק והאוצרות נעשו בהתנדבות וכל ההכנסות הולכות ישירות לחקלאים וליצרנים, ללא פערי תיווך.

לאכול, לפרגן, להיות מוגנים: המסעדות שחוזרות בצל המלחמה
"אם צריך נפסיד כספים בשביל שננצח": המסעדן מאשדוד במסר ברור לממשלה ולצבא

"במשך כל שנות העשייה שלנו ב-R2M אנחנו תומכים ביצרנים מקומיים וקונים כחול לבן", ציינה ברודו והוסיפה: "כיצרנים מקומיים שמייצרים גבינות, לחמים ומאפים בעצמנו, אנחנו מזדהים עם הקושי שהחקלאים והיצרנים חווים בימים אלה בצפון הארץ ובעוטף. לכן, בשישי הקרוב, נשלב ידיים עם היצרנים והחקלאים ששומרים על הגבולות שלנו ונמכור את תוצרתם בשוק, שמטרתו לחזק אותם ולתמוך בהם".

את מי תפגשו בשוק ומה תוכלו לקנות בו?

מהצפון: 

זוטא: בית מלאכה גלילי למוצרי מזווה ארטיזנליים, המייצר בין השאר חמאות על בסיס שמן זית ישראלי, ממרחים, מטבלים, ריבות, רטבים, תערובות תיבול, תזקיקים ועוד. חומרי הגלם המהווים את הבסיס למוצרים של "זוטא", הממוקם בראש הנקרה, מתבססים על פירות וירקות שמגיעים ממגדלים מהצפון, תוך הקפדה על צמצום בזבוז מזון ועל ניצול מרבי של חומר הגלם. הבעלים, אביחי פחימה ועידן רקיר, יגיעו לשוק עם מבחר מוצרי המזווה והאלכוהול שלהם. 

עידן הפרי: מפעל משפחתי לממתקים מהטבע. בבית המלאכה הקטן שלה במושב בצת, עידן אישח ארז מייבשת פירות במייבשי מזון בטמפרטורה נמוכה, תוך שמירה על הערכים התזונתיים של הפירות, ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר. המוצרים שלה מתבססים על תוצרת חקלאית ישראלית ממושב בצת. בשוק היא תמכור פירות מיובשים טבעיים ולדר.

לגעת בשדה: מיזם של החקלאים דור פינטל ועמית אבישר, תושבי הגליל, במסגרתו הם מגדלים תוצרת אורגנית והידרופונית בתפן ובאבירים, ובנוסף מלקטים תוצרת עונתית מובחרת ממשקים קטנים מהצפון ומשווקים אותה ישירות לבתי הלקוחות. לשוק הם יגיעו עם מבחר גדול של פירות וירקות שלוקטו מחקלאים בצפון, בעיקר כאלה שפונו מהשדות והמשקים בעקבות המלחמה: אבוקדו אטינגר ללא ריסוס, תפוח פינק ליידי, גויאבה אדומה, תפוז אדום ללא ריסוס, ענבי קרימזון, רימון וונדרפול אורגני, אנונה ללא ריסוס, קיווי, נאשי (אגס אסייתי), חסה עגולה אורגנית, תרד טורקי, מיקס חסות אורגניות, חסה לאליק הידרופונית, בטטה אורגנית, תפוא ראטה (או תפו"א סגול/בטטה סגולה) ופטריות פורטבלו/שמפניון.

מהדרום:

מועדון יקבי וכרמי הנגב: כחלק מהתוכנית החלוצית של "קרן מיראז' ישראל" למיתוג הנגב כאזור תיירות חקלאית ויין בינלאומי, התאחדו כארבעים כרמים ויקבים מצפון הנגב ועד אילת; יחד הם מציעים חוויית יין מדברית שמשלבת בין המסורת העתיקה של גידול כרמים בנגב לטרואר ייחודי וסיפורי חלוציות. את מבחר היינות הטעימים והמרתקים של "מועדון יקבי וכרמי הנגב" תוכלו לפגוש ולרכוש בשוק, בהם: יקב פינטו, יקב ננה, יקב מדבר, יקב צוף, יקב גלאי, כרמי מבורך ועוד.

בירה אייסיס: מבשלת הבירה הדרומית, שהוקמה לפני 17 שנה במושב דקל שבנגב המערבי, מייצרת בירות מסוג אייל, טריות ועשירות בטעמן, המאזנות בין מתיקות הלתת, המרירות הריחנית פרחונית של הכישות, הפירותיות וטעם "הלחם" של השמרים. למבשלה שישה סוגי בירה - את כולן תוכלו לרכוש בשוק.

משק 87: באדמות מושב גילת שבנגב המערבי נטעה משפחת זכות עצי זית מזן ברנע, במקום מופלא שמאגד בין טבע, חקלאות וקסמו של המגדל. עצים אלה הם לא רק מקור להפקת שמן זית איכותי, אלא גם חלק חשוב מהתרבות וההיסטוריה של האזור. המטע של משק 87 משתרע על פני דונמים של אדמה פורה ובתנאי גידול מדויקים, מהן מפיקים שמן זית בכבישה קרה, עשיר בטעמים וניחוחות. בשוק תוכלו לרכוש בקבוקי שמן זית של 750 מ"ל, פחים של 2 ו-5 ליטרים וכן מכלי נירוסטה לאחסון שמן זית. 

מכוורת מרדכי גולן: בשנת 1982 הקים מרדכי גולן את מכוורת מרדכי גולן. מה שהתחיל עם עשר כוורות שהונחו מאחורי הבית, גדל והפך לעסק משפחתי עם כ-1200 כוורות המפוזרות ברחבי הנגב הצפוני והמערבי, כאשר חלקן משמשות להאבקה לגידולים חקלאיים שונים ומגוונים. ייצור ורדיית הדבש נעשים במכוורת וטעמו שונה בהתאם לסוג הצמח ממנו מופק הדבש. את שיכר הדבש של המכוורת ואת מבחר סוגי הדבש שלה - הדרים, אקליפטוס ,אבוקדו, חמניות, פרחי בר וכותנה - תוכלו לפגוש בשוק; המלאי מוגבל בהתאם לעונת הרדייה.


משק ג'אווי: השדות של המשק החקלאי הוותיק, שנוסד בשנות ה-70 של המאה הקודמת, מתפרשים על פני כ-150 דונמים באזור צפון הנגב, ליד נתיבות ושדרות. בני הדור השני והשלישי של משפחת ג'אווי מגדלים בהם את כל עשבי התיבול, סוגים שונים של חסות, ברוקולי, מנגולד ועוד. את כל התוצרת שלהם תוכלו לרכוש בשוק.