"קלארו", תל אביב

אחרי שבועיים שבהם הייתה המסעדה סגורה לקהל ושימשה חמ"ל שסיפק מדי יום כ־1,500 מנות לחיילים ולתושבי העוטף, פתחו השפים רן שמואלי וטל פייגנבאום מחדש את המסעדה במתכונת ישיבה: "התחבטתי ארוכות אם לפתוח. אחת הסיבות שבגינן בסופו של דבר החלטנו בכל זאת לפתוח הייתה שיחה עם חבר שהגיע מהדרום. בשיחה איתו התברר לי שהם מצפים שכן נפתח, כי 'בשביל מה עברנו את כל מה שעברנו?'. כמסעדה שמקפידה לכל אורך השנים לתת במה לתוצרת מקומית, חשוב לנו להיות כתובת גם בימים לא פשוטים למשקים החקלאיים שמספקים סחורה", אומר שמואלי (הארבעה 23, תל־אביב).

"מתכונת מלחמה": השף המוכר בצעד חריג על רקע הלחימה
"אם צריך נפסיד כספים בשביל שננצח": המסעדן מאשדוד במסר ברור לממשלה ולצבא

רן שמואלי (צילום: אנטולי)
רן שמואלי (צילום: אנטולי)

"שטרודל", חיפה

מרגש מאוד לשמוע: המסעדה הערבית במושבה הגרמנית אומנם נסגרה עם פרוץ המלחמה, אך במהלכה נרתמו הבעלים, האחים עלאא ועיסא אסעד, להכנת אוכל חם שהועבר לחיילים שבחזית ובעורף. השניים גם תרמו אוכל מ"שוק דלאל", המעדנייה שבבעלותם השוכנת בכרמל הצרפתי. בימים האחרונים נפתחה המסעדה במתכונת מצומצמת, ותורנו להחזיר להם אהבה (שדרות בן־גוריון 39, חיפה).

שטרודל (צילום: יח''צ)
שטרודל (צילום: יח''צ)

"02", ירושלים

"אנחנו מארחים משלחות סולידריות שמגיעות מחו"ל לבקר את בני המשפחה לצד אירוח מפונים מקריית שמונה", אומר השף נמרוד נורמן. "לצד זה, יש רצון לייצר איזושהי נורמליות בתוך השיגעון הזה שאנחנו נמצאים בו, וזה סוג של חובה שלנו לאפשר לאנשים המעוניינים בכך לשאוף מעט אסקפיזם. אנחנו מן הסתם עושים זאת באווירה רגועה הרבה יותר ומכבדים את רוח התקופה של מדינה באבל". המסעדה תיפתח בימי חול בשעות הערב (ז'בוטינסקי 3, ירושלים).

"טאיזו", תל אביב

במשך שבועיים פעלה המסעדה כחמ"ל התנדבות שהוציא מדי יום 3,500 מנות עם מערך של 150 מתנדבים שהגיעו מדי יום, מהבוקר ועד הערב, ויצרו קהילה מפעימה שהוכיחה התגייסות מהי. כעת שף יובל בן נריה והצוות חוזרים לארח ולבשל: "זו לא חזרה לשגרה, זה לא ירגיש אותו דבר. התפריט יהיה קטן יותר, השעות תהיינה מצומצמות. הלב שלנו שבור, אבל אנחנו רוצים להיות ביחד. מחכים לכם כמו אוויר לנשימה" (דרך בגין 23, תל אביב).

"ביסטרו גרציא", קיבוץ העוגן

במסעדה פתחו כבר ביום ראשון מיד אחרי השבת הנוראה חמ"ל של מנות מזון לחיילים ולמפוני העוטף, שפועל עד היום. בימים אלה ממש החלו לפתוח את המקום גם ללקוחות. בואו לפרגן למיכל גרציאני ולשפית גילי בר יוסף (קיבוץ העוגן).

ביסטרו גרציא (צילום: גיל אבירם)
ביסטרו גרציא (צילום: גיל אבירם)

"אמיליה", חיפה

חיילים במדים המגיעים למסעדת אמיליה פטורים מתשלום. עם בשורה כזו, אנחנו חייבים לפרגן לבעלי המסעדה עינת ודביר גרשון, שממשיכים בפעילות רגילה ומנעימים את זמנם של לקוחותיהם גם בימים קשים אלה עם חוויה איטלקית לכל המשפחה - תפריטי פסטות ופיצות, לצד גלידריית בוטיק עם מבחר עשיר של גלידות מתוצרת עצמית (מוריה 120, חיפה).

מסעדת אמיליה (צילום: יח''צ)
מסעדת אמיליה (צילום: יח''צ)

"מיט טיים", ירושלים

המסעדה הפועלת מזה מספר חודשים בשוק מחנה יהודה עושה זאת בימים אלו ללא השף גלעד שטרן, שנמצא מזה שלושה שבועות במילואים. בלעדיו, המסעדה שבה לפעול בימים אלו במתכונת מלאה, עם מנות סנסציוניות דוגמת בורקס מעורב ירושלמי, קרואסון אסאדו, סטייק מינוט ועוד (הערמונים 2, ירושלים, כשר).

מסעדת מיט טיים (צילום:  עוז אוחיון)
מסעדת מיט טיים (צילום: עוז אוחיון)

"פדריק", מודיעין

המסעדה האהובה נפתחת מחדש לקהל לאחר שלושה שבועות שבהם אנשי המסעדה התמקדו בהעברת תרומות לחיילי צה״ל. המסעדה תציע את התפריט הרגיל שיכלול עסקיות צהריים ותפריט ערב וכל זה באווירה רגועה. יש מרחב מוגן צמוד (הקדר 2 מודיעין). אם אתם בסביבה, מוזמנים גם ל"גסטון סטייק האוס" באייר פורט סיטי.

"חצר גולדמן", יפו

רבים מצוות המלצרים והמנהלים מגויסים לשירות מילואים, וכעת המסעדה חוזרת במתכונת מצומצמת, עם בריזה מרעננת, מנות דגים ופירות ים מצוינות וקוקטיילים יצריים (נחום גולדמן 6, תל אביב).

"הבנות", תל אביב

"משבר גדול, כאב וצער אינסופי, ובתוך כל זה אנחנו חייבות להמשיך לעבוד ולהתפרנס", אומרות יעל וקרן, הבנות. "אז אחרי קצת יותר משבועיים שבהם התנדבנו, בישלנו, תרמנו ושלחנו אוכל לחיילים, אנחנו קמות לאט־לאט מתוך השבר ומתחילות להניע קצת בחזרה. ומאחר שלארח אצלנו כרגע לא מתאפשר, החלטנו להחזיר את תפריט המשלוחים שלנו. פתרון נפלא למי שמתגעגע לאוכל שלנו, מתנה נפלאה ומפנקת. זו תהיה תרומה נפלאה לשיפור מצב הרוח שלנו, של העובדים שלנו ובטח ובטח שלכם" (בוואטסאפ 052-8889333).

"סנטה קטרינה", תל אביב

המסעדה האהובה של השף תומר אגאי נפתחה מחדש לאחר שאגאי התנדב לבשל לחיילים בשטחי כינוס בדרום. המסעדה נפתחת בקונספט מותאם למצב: הרבה אוכל, דרינקים ואווירה של יחד, מנות מהטאבון, פיצות, והכי חשוב - תומר על הפס מבשל, מאלתר ומחבק (הר סיני 2, תל אביב).

"משק עפאים", ירושלים

גם היום, בית הקפה של משק עפאים מבשל אלפי מנות ביום לכוחות הביטחון ולמפונים (בשיא בשבוע שעבר הוכנו 10 אלף מנות ביום). כעת החנות בבית הנסן נפתחת, לצד חלל בית הקפה שממשיך להיות מקום לבישול ארוחות לאלו שזקוקים לכך (בית הכרם ובנימינה).

"וילה מארה", תל אביב

אלכסנדר דרוז, בעל המסעדה, שלח ארוחות שלמות לגדודים רבים, וכעת המסעדה נפתחת גם ללקוחות. "וילה מארה" מגישה מטבח ים־תיכוני עם מנות של פירות ים, ריזוטו, פסטות, דגים ולאחרונה גם מנות מילדותו של הבעלים ממטבחי אוקראינה והים השחור (הרברט סמואל 88, תל אביב).

"לה מעלה", תל אביב

"במשך שבועיים שלחנו כ־200 בוריטוס ביום לפלוגות שונות בכל הגזרות, גם עוגיות, עוגות וחלות עם קוסקוס ביום שישי וסיבוב של שניצל, פירה וסלט אחד", אומר דיוויד בינארט, הבעלים של "לה מעלה" המקסיקנית המוערכת. "הגיעו מתנדבים רבים וקיבלנו תרומות מלקוחות ומאנשים ששמעו על היוזמה". כעת המסעדה נפתחת עם אוכל מקסיקני יצירתי ששואף להביא את הטעמים האותנטיים של מקסיקו (שביל המרץ 5, תל אביב). מוזמנים גם לאחותה הגדולה, "א לה רמפה" (העמל 21, תל אביב).