שנים משותפות וארוכות במסעדת מון הוותיקה הובילו את וואט סאנג וזוהר שטרך להגשים חלום משותף שנרקם כבר לא מעט זמן, לפתוח מקום משלהם שיזקק את האהבה שלהם למטבח יפני וסושי ברמה הגבוהה ביותר.

מה יגיד חמינאי? הבשורה החדשה של המטבח הפרסי
סובלים מחרדה במלחמה? קחו שמונה מאכלים שיסייעו לכם להוריד אותה

המלחמה והמאורעות הקשים הגיעו ממש לפני הפתיחה הגדולה בלבונטין, מה שגרם לכך שבמקום רעש וצלצולים, וואט סאנג פתחה להרצה שקטה, מהודקת ואולי הכי נכונה שיש .

הדבר הראשון שתופס את העין בהגעה למסעדה הוא האזור ואחר כך העיצוב המרגיע. איזור לבונטין - מקווה ישראל הוא אחד האיזורים המתפתחים והכיפיים לבלות בהם בשנה האחרונה, סיום סלילת הכבישים ופתיחת האיזור יצרו מובלעה צעירה מלאת סטייל שמשלבת קהל תל אביבי קצת יותר אמיד, בארים , ברי יין, בתי קפה אבל כמעט ואין מסעדות של ממש. הטאקרייה והמבורגר 26 שולטות שם כבר שנים אבל הן גם לא יציבות מבחינת איכות וגם לא באמת מקום לארוחת ערב ודרינק רגוע אלא יותר משהו מהיר של שעה. אוקינאווה ומגזינו הן היחידות בשכונה שמספקות דינר של ממש.

לכן הפתיחה של וואט סאנג היא מבורכת מאד באיזור שצמא לחידושים וטעמים חדשים. את הרוגע והשלווה שהמקום משדר לא תמצאו באף אחת מהמסעדות בסביבה, לשנייה זה מרגיש כאילו הגענו לספא עם ריחות של אוכל במקום בשמים. אלמנטים של זרימה, צבעים רכים ואורות חמים מייצרים מקום שעושה חשק עז לשבת בו, קיר שלם מואר מלא באלכוהול יפני אל מול בר שבפנים עובדים וואט סאנג עצמו והסושפים שלו בהכנת סושי יפייפה ללא הרף. בשונה מהרבה מקומות של סושי, אין את אותן ויטרינות זכוכית מלאות בנתחי דגים טריים והחלל כולו מיועד לכך שתוכלו להינות ממלאכת ההכנה .

שלמות בכל ביס ומרכיב (צילום: אסנת גואטה)
שלמות בכל ביס ומרכיב (צילום: אסנת גואטה)

מה אוכלים
קודם כל מה שותים, יש במקום קוקטיילם ואלכוהול רגיל אבל בחייאת, תנו סיכוי לסאקה. סושי מושלם עם סאקה. גם אם אתם אוהבים יבש ופרחוני או מתקתק , סאקה ימצא חן בעינכם כי כמו יין יש לו מגוון טעמים וסגנונות ויש סיכוי שתגלו שזה האלכוהול האולטימטיבי שלכם. וגם, מתוך נסיון- אין הנגאובר לסאקה , זו השתכרות מופלאה ורגועה.

טוב בואו נאכל, העבודה ארוכת השנים במון בין וואט סאנג השף לזוהר שטרך המנהל הובילה אותם לייצר תפריט סושי ומנות קטנות בצד עם רצון לרמה הגבוהה ביותר בלי התפשרות על חומרי גלם בכלל.

לפיכך תקבלו פה ראמן עוף מושלם, מדוייק, עשיר וסמיך שבעבע 9 שעות  גדוש בטעמים עמוקים ומבוצע בדיוק כמו שראמן צריל להיות עם ביצה חצי רכה שבושלה ארוכות (יש גם גירסת שרימפס 72-29 שקלים), בתחילת התפריט תמצאו צלחות קטנות עם סלט מלפפונים יפני, או מנה נהדרת של עגבניות שרי מקולפות שהוחמצו  קלות במרינדה יפנית מתקתקה מלוחה, (31 שקלים).

מנה מצויינת שמראה גם היא, כמו עם הראמן, את היכולות של וואט סאנג ואת הרצון להביא מנות קצת אחרות היא הסקאלופ הצרובים על תבשיל קרם אורז לבן משולב באורז שחור (74 שקלים),מנה מסקרנת ויפייפיה ומאד לא סטנדרטית בסצנה האסייאתית בארץ. צלחת נוספת שלא הייתי מוותרת עליה היא הטמפורה שרימפס או הירקות- גם פה הדיוק והחשיבה על המרקם והמינון הנכון של הטמפורה באים לידי ביטוי במנה כיפית, קריספית וטעימה (51 שקלים)

לב התפריט הוא הסושי. לוואט יש תערובת שונה לאורז סושי שלו, הטעמים יותר עדינים ממה שהתרגלנו בסושיות ולכן כל הביס הוא עדין יותר גם בגלל האורז ולא פחות בגלל איכות הדג- דבר המורגש מייד בנגירי המעולה (לא לוותר על בטן הסלמון הצרובה – זה ביס שנמס בפה).

הסשימי חתוך בכמה ורסיות: קלאסית, חיתוך עבה עם רוטב יוזו-כמהין וגם רול ממולא בדייקון, תמצאו ניגירי על בסיס איקורה או טוביקו, מגוון של קערות צ'יראשי צבעוניות (81 שקלים לסלמון, 89 שקלים לטונה), וגם טרטר, אינארי, ורול בטרה נטול אצה שמוגש צבעוני במיוחד, לכל זה תוסיפו כ- 15 רולים מיוחדים שבנה וואט שלהפתעתי לא עוברים את ה- 65 ואפילו רובם בממוצע ה- 55 וזה אחרי שבסושיה ממוצעת רול עולה 65 ומאמיר ל70+. אז ריספקט.

וואט סאנג השף (צילום: זוהר שטרבך)
וואט סאנג השף (צילום: זוהר שטרבך)

למרות האווירה בחוץ והאנרגיות בכללי, וואט סאנג היא מקום מרגיע שבא, לי לפחות, בדיוק בזמן, אין בו שואו, רעש ומוזיקה מקפיצה, יש בו הכלה והאכלה, זה מקום לשבת לדבר, אולי לצאת לדייט רגוע או סתם עבור לאכול ראמן מנחם ולחזור הביתה. טעים שם, איכותי ולא יקר כמו שרוב היפניות בארץ מתומחרות . מקווה שיישאר ככה.

וואט סאנג סושי & מור (Wat Sang Sushi & More), הרכבת 12 פינת לבונטין (מאחורי בית המכס הישן), תל אביב

כרגע המטבח פתוח עד שמונה, אבל לדעתי ישתנה במהרה.