כשרז רהב שאל בחשבון האינסטגרם שלו את העוקבים שלו האם לפתוח את OCD, או להחזיר את ההמבורגר שצץ בקורונה – כולם כתבו לו שלמצב כרגע הכי נכון שיחזיר את ההמבורגר והוא אכן חזר ואני אספר לכם על זה בקרוב. גל טרנד ההמבורגר גרם לשפים נוספים להרים את הכפפה ובינהם השף והעלים של מסעדת שילה- שרון כהן שפתח פופ אפ שכולו המבורגרים בשם ניקו.

לפרנס את החקלאים ולא את ארדואן: כך תדעו לזהות ירקות מיובאים
מה יגיד חמינאי? הבשורה החדשה של המטבח הפרסי

את ניקו החליט שרון לפתוח בג׳נגו - האחות הקטנה של שילה שמעבר לכביש המתפקדת בימים רגילים כבר היין של שילה שכרגע סגור. ניקו הוא פרי חלום ומחשבה ארוכה ששרון חולם על זמן רב ובימים אלו מתגשם- בר אוכל על טהרת הבורגר ושרימפס.
 
שרון כהן והשף בפועל גל בקאבה, בנו תפריט קטן ומהודק של המבורגר מבשר הולשטיין הנצלה על פחמים ומוגש עם רוטב ברנייז על בסיס חמאה מזוקקת  (״בלי מיונז!״), חמוצים בסגנון יפני (בצל ומלפפונים בחומץ אורז) ועוד רטבים בועטים שמתאימים לים וליבשה: חמאת סאקה, איולי טרגון ואיולי צ'יפוטלה. בקיצור גן משחקים אסייאתי של טעמים ומרקמים. לצד ההמבורגר תקבלו מנות שונות עם שרימפסים  לחווית "סרף אנד טרף" משובחת ונגישה.

ניקו המבורגר של השף שרון כהן יוצא לדרך (צילום: חיים יוסף)
ניקו המבורגר של השף שרון כהן יוצא לדרך (צילום: חיים יוסף)

אז מה זוללים? בעיקר בשר בלחמניה עם מלא תוספות כיפיות. ההמבורגר של ניקו הוא בסגנון קלאסי ולא סמאש בורגר תודה לאל, אני די לא מחבבת את טרנד ההמבורגרים המעוכים נטולי העסיסיות. אני לקחתי ניקו פאנק בורגר- בכל זאת הגעתי לטעום את לב העניין וזה ההמבורגר עם השרימפס.

פה תקבלו קציצה שמנמנה של 200 גרם בשר משובח שמורגש בכל ביס, מידת העשייה נעה בין מדיום למדיום וול, העסיסיות מתעצמת מהטעמים המעולים של רוטב החמאה- סרירצ'ה כשמעל הקציצה יש פיסת צדר מומסת , שרימפסים בטמפורה וערימה של בצל ומלפפון מוחמצים. זה המבורגר לחובבי התוספות ולא לחובבי הבשרניות, הביס מלוכלך וכיפי, נוזל קצת עם משחק טעמים שנע בין חמיצו תלשומניות רכה ומלטפת וכמובן קראנץ נגיס של השרימפב.. אם בבשר עסקינן לכו על ההמבורגר הקלאסי שמגיע חף מתוספות מלבד אותם חמוצים או על הטרטר בלחמניית בריוש.

אם בשרימפס עסקינן אז מנות השרימפס לבד דווקא לא מרגשות יותר מידי, השרימפס בהמבורגר מוסיף מרקם ופחות טעם  אבל לבד זה חביב ולא יותר. תוכלו לקבל אותו בלחמניה בקונפיגורציה של סלט שרימפס ואיולי טרגון או במחבת חמה על חמאת סאקה ופרוסות לחם קלויות.
וכמה עולה כל התענוג הזה?

ההמבורגר הקלאסי מגיע במחיר ממש משתלם של 48 שקלים ו- 65 שקלים עם צ'יפס ושתיה או בירה בעוד שהניקו שרימפס הוא פינוק קצת יקר והוא יעלה 78 שקלים להמבורגר עצמו ו- 92 שקלים לארוחה מלאה שגם כוללת בירה. צ'יפס לבד יעלה לכם עוד 16 שקלים.ואם קצת חסר לכם ויטמינים אז יש גם סלט קיסר עם בייקון טלה וקרוטונים  ב- 58 שקלים. 

ההמבורגר של השף שרון כהן (צילום: חיים יוסף)
ההמבורגר של השף שרון כהן (צילום: חיים יוסף)

סך הכל ניקו הוא יוזמה מגניבה שמנגישה את שרון לקהל היותר רחב שבא רק לאכול משהו על הדרך. ההמבורגר די טעים, הקלאבי מאד משתלם בכל דרך שהיא ורק חסר שתהיה עיקביות בהכנה ושכולם יהנו מאותו המבורגר משובח.

NIKO שנקרא על שם הכלב הראשון של כהן (גם שילה היא על שם כלבתו האהובה), יהיה פתוח עד סוף המלחמה. בשלב ההשקה יין לא יהיה חלק מהתפריט, אבל מה שבטוח שבהמשך הוא יוחזר.
 
NIKO, בן יהודה 155, תל אביב 03-5221224
פתוח כל השבוע 12:00 - 23:00
ויש גם וולט