LA LISTE היא רשימת 1000 המסעדות הטובות ביותר בעולם המפורסמת על ידי משרד החוץ הצרפתי מדי שנה. בסוף השבוע האחרון פורסמה רשימת TOP 1000 RESTAURANTS 2024. מסעדת OCD של השף רז רהב מובילה בדירוג הישראלי ברשימה וזכתה בציון 91.50!

מגמה צפויה? הטרנד שכבש את השפים בימי המלחמה
לפרנס את החקלאים ולא את ארדואן: כך תדעו לזהות ירקות מיובאים
"מתכונת מלחמה": השף המוכר בצעד חריג על רקע הלחימה

רז רהב התפרסם כמי שיוצר מנות מפתיעות במיוחד במראה ובטעמים, ומלהטט בחומרי הגלם כמו קוסם. חומרי הגלם עוברים תהליכים כמו הקפאה וייבוש בואקום, המקנים להם צורות ומרקמים בלתי צפויים, מה שיוצר משחק בין חמשת החושים. שמן זית שהופך לריבה קסומה ששמה נישא למרחקים וגלידת אספרגוס הם רק דוגמה קטנה. המנות כל כך יפות ומזמינות שלא נעים לפרק אותן, ובכל זאת, הכפית והמזלג לא מצליחים לעצור את עצמם.

פנקוטה קרם דבש, שום מותסס וזעתר מטוגן ב-OCD (צילום: חיים יוסף)
פנקוטה קרם דבש, שום מותסס וזעתר מטוגן ב-OCD (צילום: חיים יוסף)

מסעדת OCD נפתחה בתחילת 2016 על ידי רז רהב ושני שותפיו, ארז זוארס ועידן בלומנטל. בחלל האינטימי שלה, אם הצלחתם למצוא מקום, היא מספקת חוויה מיוחדת ויוצאת דופן ל-23 סועדים לכל היותר, היושבים חזיתית וצופים בצוות שמרכיב את המנות לנגד עיניהם. 

רז רהב שף מסעדת OCD (צילום: חיים יוסף)
רז רהב שף מסעדת OCD (צילום: חיים יוסף)

התפריט הגאוני, נבנה על ידי השף רהב, משתנה מעת לעת, ומושפע מחומרי הגלם והעונה, התרבות, ההיסטוריה והחוצפה המקומית כמו גם השפעות מן העולם וזיכרונות מבית אמו ז"ל, שחלק מכלי האוכל המוגשים במסעדה הם שלה ולהנצחת זכרה. דבר מרגש בפני עצמו, שמזכיר, שעם כל הכבוד למישלן ופרסים יוקרתיים, אנחנו בבית. 

מרק עוף של אמא גרסת OCD שף רז רהב (צילום: חיים יוסף)
מרק עוף של אמא גרסת OCD שף רז רהב (צילום: חיים יוסף)

זוהי אינה הפעם הראשונה שהמסעדה זוכה בפרס יוקרתי: בשנת 2018 נבחר רהב לשף השנה על ידי המדריך הצרפתי Gault et Millau, באותה שנה זכתה OCD במקום הראשון באותו מדריך. ב-2019 שוב זכתה המסעדה, עם מספר הנקודות הגבוה ביותר בישראל. בשנת 2021 נכנסה OCD לראשונה לדירוג המסעדות הטובות ביותר בדירוג OAD, ב-2022 נכנסה לראשונה לדירוג "50 best" ובשנת 2023 נכנסה בשנית לדירוג "50 best" היוקרתי וזכתה גם בפרס הקיימות היוקרתי. רהב מוביל את קבוצת OCD בניהן: מסעדת OCD, תרצה בר יין, מאפיית אפוי וטנא.

שף רז רהב וצוות מסעדת OCD בפעולה (צילום: חיים יוסף)
שף רז רהב וצוות מסעדת OCD בפעולה (צילום: חיים יוסף)