בואו נתחיל מהסוף, רק כדי למנוע מכל הצדקנים, שכבר יש להם מה לומר כי מישהי העזה לפגוע להם במאמי הלאומי - לא מעניין אותי מה דעתו הפוליטית של מאיר אדוני, לא אם הוא שמאלי יפה נפש, ימני מחרף נפש או סתם וורוד. עכשיו, אחרי שהורדנו את זה מהפרק, תרשו לי רגע לומר למר אדוני - מה נהיה בן אדם? אתה צריך פרסום לשווארמה בקפריסין אז התעוררת? לא היה עדיף קמפיין באינסטגרם וזהו?

אחת הטובות בעולם: ההישג המדהים של המסעדה הישראלית
מגמה צפויה? הטרנד שכבש את השפים בימי המלחמה
לפרנס את החקלאים ולא את ארדואן: כך תדעו לזהות ירקות מיובאים

למקרה ואתם לא בלופ, וקשה לי להאמין שמישהו לא בלופ, מאיר אדוני, שהיה השף של מסעדת העילית כתית והביא בעברו בשורה קולינרית מעניינת קצת איבד את זה. מאז סגירת כתית שקע השף אל תוך תפקיד המאמי הלאומי, חביב המאמות, הבוכה הסדרתי במשחקי השף וכזה שחייב להכין רק "אוכל בלאדי בלאדי".

אותו אדוני שזרח כוכבו בעיר החטאים והאכיל מלא תל אביבים שמאלנים ב-90 שקל לסביצ'ה. אותו שף שכבר שמונה שנים לא בכלל לא בארץ, התעורר כחודש לאחר אותה שבת זוועתית בקול זעקה (או יותר נכון צווחה היסטרית), "מהסיוט השמאלני" לדבריו, ומאיר אדוני חדש נולד. אני קצת מתגעגעת למאיר אדוני הישן והבכיין.

שיהיה במזל טוב מאיר על ההארה החדשה בחייך, אבל למה לא רק להתמקד בזה שהאירוע הקשה שינה את דעתך הפוליטית, זעזע אותה ויאדה-יאדה-יאדה ושהיום אתה ימני שונא ערבים?

זו אגב, תגובה לגיטימית לחלוטין ואני בטוחה שלא מעט שמאלנים חשו באותו הרגע את אותה תחושה. אבל לא, מר מאיר אדוני היקר החליט שלא מספיק לו רק להתעורר מהסיוט השמאלני אלא גם על הדרך התעקש להשמיץ חצי מהעם שלו ולהאשים את השמאל במה שקרה! לקרוא לשמאלנים מחריבי מדינה, מעשני סמים והזויים?

לומר שהוא בז להם ומי שאשם זו מדינת תל אביב שמשחקת אותה נאורה וההומאים והלסביות?  האם באמת יש מקום למילים קשות, פוגעניות ומגעילות בתקופה בה אותם אנשים שהוא משמיץ מגוייסים, ואף נחטפו ונרצחו. בהחלט מעורר גועל משהו.

השף אדוני היקר קלט שהוא על הגל, המשיך להעלות פוסטים צווחניים והצהיר שכשהיה חלק מהמחנה השמאלני, נסע לוועידות שלום בירדן ונורווגיה (האם כפעיל פוליטי או פשוט כשף שעושה טרטר פלסטינאי או קדאיף רמאללה?). 

שיטוט קצר ברשתות החברתיות מגלה שבשנה או השנתיים האחרונות, לא פרסם אדוני ולו גילוי תמיכה אחד בהפגנות או הזדהות עם השמאל. לא מעט מאיתנו אפילו הופתעו לגלות שהוא היה שמאלני בעברו. למה? כי זה לא באמת מעניין. לא בכל דבר חייבים לערב פוליטיקה, בעיקר כשזה קולינרי.

מה שכן, הוא ידע לגבות מאותם שמאלנים תל אביבים שהוא משמיץ מחיר מטורף לכל מנה פלצנית. אותו קהל שאדוני בז לו, היה הקהל היחיד שקיבל את המקלובה המפונפנת שלו ואת מנת "האדמה האכילה" שהייתי רוצה לראותו מוכר ב-לוד ב300 שקל, בלי לקבל אותה לפרצוף בקריאות בוז.

שוב, אני לא שמאלנית וגם לא ימנית. לא מעניין אותי מה דעתו הפוליטית של מר אדוני היקר, אבל נראה לי שהוא איבד את זה. תהיה מה שאתה רוצה, אבל למה לפגוע בחלק גדול מהעם שלך, בלקוחות שלך? 

להתעורר חודש אחרי האירוע כשכל העם שלך מתאבל, לפתוח בסדרת לכלוכים והשמצות רק כדי לעורר קצת פרסום, זה באמת מהלך המעורר תמיהה ודחייה. הייתכן שאדוני הבין שהוא לא חלק מהלופ כשעמיתיו בארץ התנדבו להכין כמויות של אוכל לחיילים שלנו או התגייסו למילואים  (כמו אסף גרניט) בזמן שהוא עושה לביתו החדש בקפריסין ופותח עוד מקום במעוז הישראלים החדש.

אפרופו השף גרניט, עוד לפני התפכחותו של אדוני מה"סיוט השמאלני" והמלחמה בעזה, התקשה השף לפרגן לקולגה על הפתיחה החדשה כשאיחל לו ברשתות ש"יהיה במזל, גם ככה צרפת היא כמו עזה". נראה לי שאדוני שכח את מקומו, ואולי שכדאי שיזיז את עצמו ללב העניינים, להתגייס או להתנדב, ולא רק לצרוח מרחוק כמו איזה לובסטר בסיר מים רותחים. אנשים שמייצרים פילוג והסתה על מנת לקבל כמה דקות תהילה, יש לנו מספיק. 

התגובות האוהדות, ולצערי יש מהן - מעוררות בתורן את תגובות הצד השני והמעגל הזה שומר את אדוני  בכותרות גם כשהוא מזמן לא בארץ. סלחו לי, אבל למי שמתסיס בזמנים כאלו וקוטף מרחוק את פירות הבאושים של התססה כזו -  לא צריך להיות לו מקום בקולינריה המקומית.