מלחמה וקורונה, יוקר מחייה והפגנות פוגעים קודם כל בפס העליון של המותרות, במסעדות השף היוקרתיות. גם ככה לא מעט ביקורת נרשמה בשנה האחרונה כלפיי יוקר המחייה והמחירים במסעדות הנ"ל אך מצד שני להשיג מקום ב- היבה, משייה, גורג וג'ון וכמובן OCD היה כמעט בלתי אפשרי. אז מי צודק?

בשקט בשקט: הרשת הסודית של מקדונלד'ס תיפתח בקרוב; ואיך זה קשור לחייזרים?
לאחר המתנה ארוכה: הבשורה שלה חיכתה רותי ברודו סוף סוף הגיעה

הפעם, בשונה מכל שאר הפעמים, המכה הייתה קשוחה יותר ורק עכשיו, חודשיים אחרי, מתחילות מסעדות השף לנסות לחזור לאיזושהיא עבוה ועם גישה קצת חכמה יותר, תפריט שונה, אולי קליל יותר אולי קטן יותר ובעיקר פחות ימי עבודה שיש לי תחושה שחלק מהמסעדות יאמצו את שבוע העבודה הקוצר גם לעתיד.

ג'ורג וג'ון
זוכה פיפטי בסט שנה שעברה, השף תומר טל,  נכנס אל תוך שנה מוצלחת במיוחד שנעצרה עם המצב. בימים אלו פותח השף את המסעדה בשעות וימים מוגבלים עם תפריט חדש שכולל כמה מהקלאסיקות ותפריט חורף בימים שלישי עד חמישי: 17:30-22:30 ושישי ושבת 12:30-22:30 , כשלראשונה תיפתח המסעדה לצהריים בסופ"ש.

תומר טל  (צילום: ניצן רובין)
תומר טל (צילום: ניצן רובין)

בין המנות:
פלמידה לבנה כבושה ומעושנת קלות עם צ'יפס תפו"א ראטה, קרם חצילים שחור, גבינת קפיר ושום חום / קרפצ'יו פטריית רעמת האריה צלויה עם אגוזי לוז מוחמצים, "בייקון" פטריות מלך היער פריכות, ציר פטריות ואיולי חמאה חומה / שקדי עגל צלויים בגלייז שומר מקורמל, רוטב שום לבן, שמן ירוק וגבעול סלרי מוחמץ / שפונדרה טלה צלויה בבישול ארוך על  ציר טלה ורימונים, לחם "סוקה", ציזיקי, בצל מוחמץ ועשבי תיבול ומנות נוספות לצד ספיישלים בהתאם לחומרי הגלם והעונה

להזמנות: 03-726-9309

משייה
ימים ארוכים מדי של דלתות סגורות ומאמץ לסייע לחיילים ולמפונים הובילו את גיא אריש למחשבות על היום הראשון שאחרי. התוצאה היא תפריט "מצב חדש", וגישה שונה. התפריט במשיה מצומצם אבל מכיל בתוכו שפע מהיכולות של גיא והוא משחק עם כל חומרי הגלם שאפשר .
מהלבאנה המעושנת לצד הלחם מהטאבון , אינטיאס מקומי על חמאה חומר ואותו גארום עוף מטורף שמופיע אצלו בכמה מנות, טרטר הבקר מגיע כביס מטורף עטוף גבינת עין חרוד ואת הגבינות המקומיות רואים בעוד מנות כגון הסלט עלים עם גבינות של שירת רועים או הטורטליני גרוייר השמנמנים עם חמאת עמק המעיינות.

בתפריט תמצאו גם נתח של פרידה עם ליה ויוגורט עם סומק לצד נתח קצבים על פסטת פיצ'י טרייה וחלמון ושום שחור שמשחקים סטייל קרבונרה אבל הרבה הרבה יותר טעים או מנה מטורפת של קלאמרי צרוב על גריל פחמים עם בייקון וגלייז פורצ'יני- ים יבשה מעושן. מנה משגעת. רוב המנות לא עוברות את ה90 שקלים ולצד הצפריט מוגש גם תפריט אפריטיף כיפי ומרענן ובעיקר קליל גם בכמות האלכוהול וגם במחיר. שינוי מסקרן במיוחד.

גיא אריש (צילום: אסף קרלה)
גיא אריש (צילום: אסף קרלה)

החזרה של משיה לעבודה מלאה היא הוכחה שיש עוד קהל שרוצה ויכול להנות ממסעדות שף וההקללה של התפריט מוכיחה שאפשר לעשות מנות שף ברמה הגבוהה ביותר גם בצורה אחרת.

גיא אריש: "הבמה שאנחנו נותנים בשגרה לחקלאים ולמגדלים רק התרחבה, והיסודות שלה רק התחזקו. האג'נדה הזאת באה לידי ביטוי בתפריט החדש שלנו, והאוכל יהיה יותר מכאן ופחות משם, במטרה להרים את חבל הארץ שנפגע כל כך, ואת הארץ כולה, כמה שאפשר. אנחנו נמצאים כאן ועובדים כאן כדי לפרנס את הצוות ולפרנס את הספקים, אבל לא מתעלמים מהמציאות ולא חושבים לטאטא אותה הצידה. נזכור את החטופים בכל סרוויס, בלב ועל הבר, בבטן ובשולחנות, עד שכולם יחזרו".

משייה, מנדלי מוכר ספרים 5, תל אביב, 03-7500999

OPA
מסעדת השף הטבעונית של השפית שיראל ברגר שזכתה בפיפטי בסט בפרס מוערך היא אולי אחת החזרות המעניינות בעיני. לשיראל יש יד מופלאה ומנות מרתקות גם לובבי הבשר מביננו והיא מהווה מטבח עילי בתחום שאין כמוה הרבה.
שיראל ברגר : "בתקופה זו חשוב לנו לתת מקום להתארח בו בצורה קלילה, עד כמה שניתן, לתמוך בחקלאים בארצנו היפה .בימים רביעי וחמישי, נציע תפריט א-לה-קארט מצומצם עם תפריט יין וקוקטיילים שרקחנו. ניתן יהיה גם לקנות צנצנות מהמזווה שלנו" 

אופא חוזרת במתכונת מצומצמת וצבעונית במיוחד עם אופציה לרכוש ממרחים והתססות מתוך המזווה המיוחד שיש במקום. התפריט עצמו מגיע במחירים נוחים ביותר וזו הזדמנות למי שתמיד רצה לנסות ולא היה בטוח.

שיראל ברגר  (צילום: איליה מלניקוב)
שיראל ברגר (צילום: איליה מלניקוב)

בין המנות:  מלון מעושן, עירית , שמיר, יוגורט שקדים (49 שקלים) לחם תפו״א , קציפת תפו״א, תפו״א שרוף (52 שקלים), שניצל תירס מותסס (49 שקלים)  פוקאצ׳ה מחמצת- גרנולה עשבים מהגג וצ׳ילי (34 שקלים) גלידת ונילה וידה, פטל ארץ , טוויל שקדים (42 שקלים).

בין הצנצנות : Chiu chow - ממרח צ׳ילי סיני לרוטב לאטריות , מוקפץ , מרינדה / ממרח ברביקיו דלעת  עם ליקר דלעת ומיסו שקדים מעושן , חמאת גארום  עם מיסו לחוח ושקדים, קמבוצ׳ה, שמן זית שיהיה מושלם למרוח על לחם טוב או על ירקות בגריל ועוד

החלוצים 8 תל אביב , להזמנות 052-583-8245