ההתאגדות האנושית הבלתי ניתנת לתיאור מיד אחרי השביעי לאוקטובר, הגיחה מכל פינה במדינה החבוטה הזו. אנשים יצאו מגדרם לעזור למפונים, פצועים, כלבים וחתולים פצועים, עסקים שננטשו ועוד. בתוך כל התופת אין מה לומר שזה היה מחמם לב.לא מעט עסקים נקלעו לבעיה כאשר הבעלים שלהם גויסו למילואים והעסק נותר ללא הפעלה אבל עם לא מעט תשלומים שיש לשלם. גם פה ראינו כל מיני עזרה הדדי של אנשים באו לעזור בעסקים ללא בעלים , גיבוי אזרחי ומתנדבים שהחליפו את העובדים עד החלפת הבעלים עצמם גם אם זה לתקופה זמני - אחד מהם הוא מוריס- עוד סיפור שמחמם את הלב.

יקרה ונהנתנית: האם מסעדת העשירון העליון מחזירה את ההשקעה? 
"ליבנו יוצא לאירועים": ארגון האוכל הבינלאומי בביטול דרמטי עקב המלחמה בישראל

מוריס הוא תוצאה של חיבור ורצון לעזור. לונל הוא ביסטרו תל אביבי מקסים שנפתח בשכונת פלורנטין ממש לפני כמה חודשים, הבעלים שלו, יינון אלעל גוייס למילואים והמקום נותר שומם כשהחובות רק גדלים. שירה, חברתו הטובה של יינון ושפית בעצמה מבשלת, בימים כסדרם עם השף שי אלפסי  (הקוביה והודיה) על הגג של אלפסי ביפו עם אירועי שף חווייתיים הנקראים "מוריס" המייצרים חוויה קולינרית גבוהה עם טוויסט ים תיכוני שאלפסי מביא.

שירה הבינה את הפוטנציאל ושני השפים החליטו לעזור ליינון ולהתארח בלונל לפופ אפ מיוחד המושתת על האוכל המיוחד של מוריס על הגג.
מלבד מגוון בקבוקי יין במחיר מצויין מוריס הפלורנטיני הוא בר יין עם טוויסט מרוקאי אירופאי.

סלט אנדיב ברוטב חרדל דבש (צילום: Morris)
סלט אנדיב ברוטב חרדל דבש (צילום: Morris)

ממטבוחה מרוקאית עם קרק של צד'ר ועד  ניוקי אוורירי עם פילה של לוקוס , סקורדליה יוונית על פוקאצ'ה של טאבון לוהט וסביצה צרפתי בכפיות של כסף, מופלטות עם אסאדו מפורק, מאפה גבינות עם דבש, סלט קיסר עם חסה צרובה וביצה רכה ופאני פורי ממולא בפטה כבד נימוח על ערימה של בצל מקורמל ף טורטליני רכים רכים בחמאה מענגת ועד נתח מושחת של נברסקה. כל ביס במוריס הוא משחק של טעמים ומרקמים ובעיקר של תענוגות קולינריים. 

טורטליני ארבע גבינות בבר בלאן ופטריות יער (צילום: Morris)
טורטליני ארבע גבינות בבר בלאן ופטריות יער (צילום: Morris)

מוריס מספק הצצה נהדרת ליכולות של אלפסי ולאירועים שלו על הגג ביפו וגם מייצר תחושת שליחות בכל ביס בידיעה שכל עוד אנחנו פה אנחנו עוזרים לחבר'ה של לונל לעמוד על הרגליים. אז צאו לאכול, לכו לפרגן, לא יקר שם ומאוד טעים וככה אנחנו תורמים קצת בדרכנו שלנו.