טוב תקשיבו, נראה לי נכנסנו קצת חזק מידי לטרנד ההמבורגרים הזה ששוטף את העיר כמו אירופאים נטולי הבנה בהפגנות .לא שאני לא נהנית מאותו ביס בשרני, עסיסי עטוף בפחמימה ועוד תועפות של תוספות, אבל יש גבול כמה הנפש שלי מסוגלת לספוג המבורגרים, אתם גורמים לי להתגעגע לטרנד הסושי.

רשת מאפה נאמן משיקה קולקציית לחמים, עוגיות ועוגות חדשה לעונת החורף 2024

אבל..תלונות לחוד וזלילה לחוד. שני המבורגרים ממש טובים נפתחו ממש לאחרונה בתל אביב ושווה לנגוס בהם לפני שבאמת יימאס לנו. הנה הראשון ותתאפקו טיפה – אוטוטו יגיע השני.

רכות מופלאה בביס אחד / גרינברג בורגר

מעט מאד פעמים הייתי מציעה לכם לנסוע לצפון תל אביב בשביל ביס, זו אחת הפעמים. במרכז המסחרי של אזורי חן, איפה ששכנה מסעדת גרינברג, נפתחה לה המבורגרייה מצוינת שמגיע לה שתלכו לטעום אותה לפחות פעם אחת, כי אם אתם לא מהאזור לא תוכלו גם להזמין וולט וחבל שתפספסו.

גרינברג בורגר (צילום: דן פרץ)
גרינברג בורגר (צילום: דן פרץ)

מאחורי גרינברג בורגר עומדים המסעדן צביקי עשת, בנו אורי עשת והשף אליאב גולדנברג. אורי עשת עבד מילדות במסעדות של אביו ועבד במסעדות  בעלות שלושה כוכבי מישלן כמו נומה בקופנהגן. אין לי מושג מה מלמדים שם בנומה, אבל תקשיבו הצ'יזבורגר של מר עשת הוא אחד הטעימים שתאכלו! משהו בקומבינציה של הבשר המצוין ששומר על בשרניות עסיסית, הרוטב הקרמי, הגבינה, החמוצים המעט מתקתקים והלחמנייה, אוו הלחמנייה המדהימה שאוחזת בכל הטוב הזה, כל זה מייצר ביס מופלא שממש נמס בפה כמו איזה קינוח מושחת. המיוחד הוא שהצ'יזבורגר הוא לא אותה גרסת המבורגר רק עם גבינה אלא שונה לחלוטין.

אורי עשת ואליאב גולדנברג (צילום: דן פרץ)
אורי עשת ואליאב גולדנברג (צילום: דן פרץ)

בצ'יזבורגר תקבלו רוטב "גרינברג", בצל קצוץ, גבינת צ'דר, מלפפון חמוץ-מתוק (58 שקלים)  ובקלאסי איולי שום מקורמל, בצל מקורמל, מלפפון חמוץ-מתוק (54 שקלים), שניהם מצוינים ומספקים ביסים שונים לחלוטין וזה דבר שאני לא מבינה למה לא עושים יותר. כמו כן המחיר ממש שפוי וניתן להוסיף או  צ'יפס ושתייה בתוספת של 20 שקלים, יש פה גם כריך קורנביף של בריסקט עם איולי חרדל-דבש, וכמובן שזללתי גם קריספי צ'יקן שמגיע שני נתחים נדיבים עם רוטב פלפלים חריף, איולי שום, בצל קצוץ ומלפפון חמוץ-מתוק (58 שקלים), העוף המטוגן נשאר עסיסי, מנה גדולה, הציפוי מאד שניצלי ולכן גם מעט שמנוני ואחרי חיסול ממוקד של המנה הגדולה הזו קצת היה לנו שומני מידי. עדיין גם פה המחיר נהדר! 

בצדדים, תמצאו נאגטס (48 שקלים), "לחם גרינברג" קלוי עם חמאת צ'דר, שום וצ'ילי (28 שקלים), צ'יפס עם כוסברה-פטרוזיליה-שום מלמעלה (18 שקלים) וסלט קיסר (48 שקלים). אנחנו דווקא ניסינו את ה-"גרינברג פרייז" ששמעתי לא מעט עליו-סוג של גראטן מטוגן וחתוך למקלות צ'יפס עם חמאה מזוקקת ואיולי שום מקורמל, (32 שקלים), אני מודה שלא התחברתי לזה, זה היה רך מידי ושמנוני מידי ולא משהו שיכול להחליף צ'יפס, מצד שני כל השולחנות לידי חיסלו כאלו ללא הבחנה – אז לשיקולכם, אני אישית הייתי מבזבזת את הקלוריות שלי על הבשר עצמו.

גרינברג פרייז (צילום: דן פרץ)
גרינברג פרייז (צילום: דן פרץ)

ואם בקלוריות עסקינן- בשונה מהרבה המבורגריות יש פה דגש פסיכי על מתוק למקרה ולא אכלתם מספיק - מוס שוקולד עשיר וכהה, עוגיית שוקולד-מיסו ושומשום גם כן מאד שוקולדית וצ'אנקית, גלידת חלב רכה עם שוקולד לבן מקורמל וקרמל תות, וברד פודינג מלחמניות המבורגר בקרמל וקינמון מטורף!. 

אם כבר שחיתות- אז זה המקום. גרינברג 25 אזורי חן, תל-אביב 03-6703626

ממטולה לתל אביב // המבורגר הסימטה

מתברר שהמלחמה זירזה עניינים גם בתחום האוכל והיישר ממטולה המפונית נחת פה אחד ההמבורגרים החזקים בצפון- הסימטה. המבורגר עם קטע משלו.