עם מקום מעוצב של 60 מקומות, מחירים נמוכים ושירות מתוקתק, "MI VA" פתוחה שלושה שבועות להרצה בלבד והיא  הדבר הכי חם ברשת, מפוצצת עד אפס מקום' כולל רשימות המתנה מטורפות. אז קפצנו כדי להבין על מה המהומה.

פירות, מאפים ודבש: פסטיבל האוכל של התנועה הקיבוצית מגיע לתל אביב
ליין סדנאות האוכל החדש שלא תרצו לפספס

עוד לפני שנפתחה, כבר הייתה רשימת המתנה למסעדת "MI V" החדשה של השף שחר בן גלים. שלושה שבועות אחרי, עדיין בתפריט הרצה ועם רשימת המתנה של מסעדות מישלן. מצליחה "MI VA" להראות למסעדות הוותיקות איך משחקים בעולם המסעדות החדש ואיך אפשר להיות סיפור הצלחה מסחרר כשהמנה בתפריט לא עוברת את ה- 56 שקלים.

ההפגנות, המלחמה ויוקר המחיה שמתכנן להשתלט לנו על העתיד, הובילו את סצנת המסעדות לפתוח לא מעט המבורגריות ומסעדות איטלקיות מתברר. אולי זה חומר הגלם שניתן להוזיל אותו, אולי זו הקלות של ההכנה ואולי זה האוכל בגובה העיניים, אבל עם הצלחות אי אפשר להתווכח.

אחת מהן ובהחלט המדוברת מכולן, היא מסעדת "MI VA" של השף שחר בן גלים. שחר, בן 23, אולי נשמע צעיר אבל הבחור הזה מתקתק אוכל ופסטות כבר לא מעט זמן. הוא היה בעברו השף של הדיקנטר, היה מאלו שהתחילו להכין פסטה בבית, למכור לחברים ולעדת מעריצים קטנה שהתחילה להתאגד סביבו, ואפילו פתח מקום לארוחות פרטיות. כששחר החליט לפתוח את המקום הראשון שלו הוא כבר בא עם עדת מעריצים גדולה שמכורה לפסטות הטריות שלו ולבצק המיוחד שלו, עם רזומה ועם היסטריה ברשת שהתחילה עוד לפני הפתיחה.

MI VA (צילום: אסף קרלה)
MI VA (צילום: אסף קרלה)

מקום של שחר והשותף שלו דין ??? לא גדול, עם וויב של בר יין כיפי עם אוכל טוב בצד ומרגיש פחות כמו מסעדה רישמית אלא יותר כמו מקו בילוי טעים. התפריט לא גדול אבל ממוקד, אין בו הרבה קלאסיקות ואם אתם מחפשים פסטה עגבניות ולזניה- לכו למקום אחר.  ההתמחות של בן גלים היא בצקים, אי אפשר לפספס את זה, הפסטות הצהבהבות שלו עשויות מושלם, אל דנטה כיפי  ובצק הפיצה – פוקאצ'ה שלו הוא לחלוטין לא הז'אנר הרגיל אלא יותר כמו לחם כיפי עם קראסט פסיכי.

ההתחלות נחמדות, סלט קיסר עם חצי ביצה רכה מטוגנת בפירורי לחם, סלט עגבניות חרוכות עם גבינת סטרטצ'לה שהיה חצי כח גם בתיבול וגם בדרך העשייה של העגבניות וצלחת טעימה במיוחד של נתחי רוסטביף סינטה כהומאג' לויטאלו טונאטו האיטלקי עם איולי שום קונפי וצלפים.  המנה הזו עם הפוקאצ'ה המצוינת היו התחלה מטריפה.

בגיזרת הברוסקטות תקבלו ריבועי בריוש קטנים ועליהם מועמסים סביצ'ה דג ועשבי תיבול / טרטר בקר וקולורבי צלוי ואחת עם כרובית צרובה בחמאה, בצל ירוק ושקדים שהייתה מפתיעה וטעימה במיוחד. הברוסקטות לא גדולות ונזללות בשניות אז אני ממליצה להזמין 2 יחידות מכל אחת.

בפסטות תמצאו רק שלוש אופציות, וכמו שאמרתי לא תמצאו פה אלי אוליו או עגבניות. הקאצ'ו אה פפה היא הכי מוכרת ועשויה מושלם, עטופה בקרמיות של פרמזן מלא בפלפל שחור, השניה היא מנת הדגל של המקום - לינגוויני ברוטב לימון-פיסטוק בהחלט שיחוק מעניין שמביא ביס מתקתק, ארומתי לימוני שקשה להפסיק לאכול . הפסטה השלישית שלא הספקנו לטעום ונשמעה מושלמת היא אניולטי במילוי מסקרפונה ותירס על חמאה- לחלוטין נשמע מושחת ועשיר. כל הפסטות בן גלים מכין על פי מתכון אישי שלו ומביצי חופש בלב ואי אפשר שלא לפרגן על האיכות שהפסטות מספקות.

MI VA (צילום: אסף קרלה)
MI VA (צילום: אסף קרלה)

תפריט ההרצה כולל גם פיצה אחת קלאסית והבטחה לעוד בהמשך אבל בוא נדבר שניה על הבצק. אל תצפו לבצק הפיצה המוכר, הפלאפי בצדדים . פה תקבלו ממש בצק של לחם, קראסט שחום ועבה, תוכן רך רך , מה שנותן לפיצה ביס אחר לחלוטין. נחמד לראות ששחר לא מחפש להיות כמו כולם אלא לייצר לסצנה העמוסה משהו אחר, ייחודי שאנשים יזכרו כשהם לוקחים ביס .

בשונה מכל המנות שמגיעות בגודל בינוני, הקינוחים פה מאד נדיבים, טירמיסו אגוזי ללוז מגיע כתלולית מסקרפונה ענקי עטופה בקקאו והגלידה מגיעה כמנה עצומה מנוקדת בפיסטוקים קלויים  ובלסמי מצומצם. לא הצלחנו לחסל את הקינוחים. מודה

כמה עלה? בתכלס הרבה מהבאז על המקום נעשה בגלל המחירים, לפחות כרגע התפריט עצמו מתומחר שפוי במיוחד לאור המצב בחוץ וכחלק מהטרנד ששוטף את תל אביב לאחרונה, מחירים מופפחתים ומנות בינוניות-קטנות. הפסטות נעות בין 54-56, הברוסקטות 21-24, ראשונות 38-52 וקינוחים באזור ה- 32-39 שקלים. קוקטיילים ויינות באזור ה- 44 ולחלוטין עדיף לכם בקבוק שמתומחר במקום בצורה מאד נגישה.

במבט ראשון המחירים ממש נחמדים ויש מצב שישתנו בהמשך אבל לכרגע גם אם תזמינו 4 מנות ו- 2 דרינקים תצאו עם נזק של 300 לזוג ואחלה של בילוי. המנות לא מאד גדולות ולכן לארוחה של מורעבים המקום הזה פחות מתאים גם בגודל וגם באווירה, אבל הוא נהדר לדינר כיפי וקליל, מפגש אינטימי או חברים שפותחים שולחן ומה שחשוב הוא שאם רגע נפוגג את הבאז האינסטגרמי שיש על המקום, באמת טעים שם, מבוצע כמו שצריך ונותן מענה נהדר גם לאוכל טוב, גם לדרינק שווה וגם לבילוי מצוין של ערב שבא לספק יותר מעוד מסעדה. לגמרי ללכת על זה.

לתוך כל זה יש גם שעות שמות משתלמו ממש של 17:30-19:30, מקבלים 25% הנחה על כל התפריט.

"Mi va". דיזינגוף 122, תל אביב. שעות פעילות: ראשון-שבת 17:30-02:00. טלפון: 054-7475078