כמה שאנחנו הישראלים אוהבים פיצה, תכלס אנחנו אוהבי פחמימות לכל צורותיהן, אבל לפיצה יש לנו מקום מיוחד בבטן ואין אדם שבאמת שונא פיצה, אלו רק כאלו שמפחדים מהקלוריות.

"עממי, פשוט ושווה ביקור": ההמלצה המפתיעה של רפי קרסו

בשנים האחרונות תל אביב הפכה להיות אימפריית פיצות, בעיקר נפוליטניות, ולכולן, ללא יוצא מן הכלל, יש בצק מיוחד, תפיחה של שעות ארוכות, מחמצת, רטבים מורכבים ושפע של תוספות שרק גורמות לנו להתבלבל.

הנה 6 פיצריות שאנחנו אישית מאד אוהבים

לה טיגרה
לה טיגרה היא הרבה יותר מעוד פיצרייה, היא בית אוכל מגניב שעושה פיצות מעולות ולכן כל חווית אכילת הפיצה שם היא בילוי בפני עצמו עם דרינקים שווים, ראשונות טעימות וכמובן פיצה נפוליטנית מעולה עם שוליים מנומרים ותערובת קמחים מדוייקת שנותנת בצק נהדר ועשיר וביס כיפי. לפה לא באים רק לאכול וללכת אלא לשבת עם חברים או משפחה או איזה אפריטיבו של אמצע יום.

ההמלצה שלנו: הפפרוני עם הרוטב דבש החריף.

ידידיה פרנקל 9

לה טיגרה (צילום: אנטולי מיכאלו)
לה טיגרה (צילום: אנטולי מיכאלו)

ברוקלין
תגידו מה שתרצו אבל בעיננו, הכניסה של ברוקלין שינתה את המשחק. זו לא עוד פיצרייה שמספקת משולשים גדולים אלא זו פיצרייה מעולה, עם מנות נדיבות ובצק מופלא, דק וקריספי, שפע של תוספות ומחיר שפוי. זו פיצה שמאד ידידותי לילדים והורים עייפים עם פיצות שמתאימות לכל הגילאים ובירה להורים. הכי אהבנו" אננס עם האם ובייקון.

ברוקלין  (צילום: אלון ראובני)
ברוקלין (צילום: אלון ראובני)

פיצה לילה
יש שיגידו שהיא לא רעה ויש שיגידו שזו הפיצה הכי טעימה שיש פה. כך או כך לילה הפכה לאחת המועדפות על בלייני העיר, בעיקר בזכות שעות העבודה המאוחרות שלה והפחמימה המשובחת שלה שיודעת לספוג את האלכוהול. בעלי המקום שבאים ממטבחים מוכרים כולל אייל שני יצרו פה פיצה נפוליטנית בינונית בגודלה, שמנמנה בעובייה עם תוספות יוצאות דופן.

ההמלצה שלנו: פיצה עם בשר בכבישה ביתית, עלי רוקט ופרמז'ן
מרחביה 4 תל אביב

פיצה לילה  (צילום: אנטולי מיכאלו)
פיצה לילה (צילום: אנטולי מיכאלו)

סופר פיצה 
סופר פיצה נפתחה ברחוב לבונטין עם הרבה רעש וצלצולים ולא בכדי, הבעלים שלה, הפיציולו יובל שניר והשף דיוויד פרנקל (פרונטו). עבדו כמה שנים על פיתוח הפיצה שלהם ושילבו בו כ- 7 סוגי קמחים כדי לספק לכם את הפריכות הנכונה לביס שלכם. לכל הסיפור הזה מתווספות תועפות של תוספות משוגעות וגסטרונומיות, גבינות ייחודיות, עלים ונקניקים ומיני ירקות צלויים. לגמרי ביס שווה וקולינרי.
ההמלצה שלנו: תפוחי האדמה וגבינת הפרובלונה עם תועפות פרמזן שמן זית.

לבונטין 19

סופר פיצה  (צילום: איליה מלניקוב)
סופר פיצה (צילום: איליה מלניקוב)

הפיצה
לכתוב על פיצריות ותמיד להזכיר את "הפיצה" הוותיקה אומר הרבה על איכות המקום והיכולת שלו להישאר עדכני. הפיצה הוא אחד המקומות הטובים והראשונים שהביאו את הנפוליטנית לתל אביב ובמידה רבה הפך למוסד תל אביבי קטן אליו באים לבילוי ערב רגוע.
הנפוליטנית פה היא פחות שמנמנה מהאיטלקית הקלאסית, יש בה יותר קראסט אבל עדיין אותן שוליים תפוחים נהדרים ורוטב עגבניות רענן.

ההמלצה שלנו:הקלאסית עם הזיתים, פרמזן ואורגולה

 בוגרשוב 51

הפיצה  (צילום: אלון ראובני)
הפיצה (צילום: אלון ראובני)

החתול הירוק
לאו דווקא בגלל שהם טבעוניים כמו בגלל ההשקעה והמחשבה על הבצק הקריספי והרטבים מבוססי הקשיו המעולים שהביאו את הפיצה הזו להיות פשוט פחמימה טעימה גם אם אין פה פפרוני ותועפות גבינה שמנה.

החתול הירוק  (צילום: אנטולי מיכאלו)
החתול הירוק (צילום: אנטולי מיכאלו)

החתול הירוק לא בא להיות טרנד, כמעט עשור הוא פה איתנו והוא מספק לטבעונים ולא רק פיצה מעולה וטעימה שגם אוכלי החלב יופתעו מכמה היא טעימה. ההתפתחות בעולם תחליפי הבשר והחלב סיפקו למקום עוד אופציות אבל תכלס אנחנו היינו הולכים על הקלאסי כי באמת שהבצק ורוטב העגבניות פה הם ה"שוס" העיקרי והקשיו מוצרלה יעיף אתכם.
ההמלצה שלנו: מוצרלה קשיו, פלפל חריף וזיתים

לבונטין 7, תל אביב.