מותג השוקולד נוטלה, שחוגג השנה שישה עשורים, מפיץ חיוכים נכון להיום בלמעלה מ-170 מדינות ברחבי העולם. מאז ההתחלה הצנועה באיטליה, הוא צבר, ובצדק, מעריצים רבים, בכל הגילאים, עד שב-5 בפברואר 2007 כל חובבי Nutella נקראו להתאחד על ידי הבלוגרית האיטלקית-אמריקאית שרה רוסו, ומאז נחגג מדי שנה יום הנוטלה העולמי.


דווקא בימים האלו: שש פיצריות שלא כדאי לכם לפספס
"יש שדברים שאי אפשר לעשות": חובבי הנוטלה זועמים
אחרי 11 שנה: מסעדת טופולופומפו תיסגר בסוף פברואר

איך הכל התחיל? חפרנו קצת בצנצנת ומצאנו. המוצר פותח לראשונה על ידי מייסד קבוצת פררו, פייטרו פררו, שיצר משחה מתוקה העשויה מאגוזי לוז, סוכר ומעט קקאו, כתגובה למחסור באספקת קקאו לאחר מלחמת העולם השנייה. המתכון המקורי, שכאמור עשה שימוש בכמות מועטה של קקאו, שהיה נדיר באותה תקופה, והתבסס על אגוזי לוז, הפך למעדן מקומי במחוז פיימונטה שבאיטליה.

פררו. האב הקדמון של נוטלה (צילום: יחצ חול)
פררו. האב הקדמון של נוטלה (צילום: יחצ חול)

ב- 1946 המשחה המתוקה של המתכון הראשון, עוצבה ככיכר שניתן לפרוס אותה ולמרוח על לחם, ונקראה 'Giandujot', על שמה של דמות מקרנבל מקומי. ב-1951 משחת ג'יאנדוג'וט הפכה למוצר חדש וקרמי שהיה קל יותר למרוח בשם SuperCrema סופר קרים. בשנת 1964, בזמן שרבים עדיין הכינו שוקולד מוצק, בנו של פייטרו, מיקלה פררו, פיתח את המוצר ויצר את הממרח המוכר והאהוב של ימינו. המתכון שופר ונוצרה הצנצנת הראשונה אי פעם של אגוזי לוז וקרם קקאו, שנקראה נוטלה.

ראשית ימי הנוטלה. מהג'יאנדוג'וט עד לסופר קרמה (צילום: יחצ חול)
ראשית ימי הנוטלה. מהג'יאנדוג'וט עד לסופר קרמה (צילום: יחצ חול)

הצנצנת האייקונית הראשונה, עם העיצוב שנשמר עד היום, הושקה בגרמניה לראשונה ב-1965. שנה מאוחר יותר, הגיע המוצר לצרפת ונחל הצלחה רבה ומשם הופץ בכל אירופה. לישראל הגיע המוצר ב-1975. ומאז נשאלת שאלת השאלות: "איזה ממרח יותר טעים? נוטלה או שוקולד השחר"?

לצד חגיגות יום הנוטלה העולמי 2024, המותג יציין את יום השנה ה-60 על ידי הפצת כוחה של חיוביות עם מסע הפרסום GiveANutellaSmile#. לרגל האירוע, יושקו בישראל 6 צנצנות נוטלה במהדורה מוגבלת. לצד הצנצנות יעלה לאוויר קמפיין שיווקי הכולל פעילות דיגיטלית מיוחדת לצרכנים, ובה ניתן לעצב צנצנת נוטלה בהתאמה אישית, להוסיף ברכה ולהוריד תמונה אותה ניתן לשלוח למי שגורם לכם לחייך. הפעילות תהיה זמינה באתר nutella.com.

1964 - צנצנת הנוטלה הראשונה (צילום: יחצ חול)
1964 - צנצנת הנוטלה הראשונה (צילום: יחצ חול)

ג'ובאני פררו, יו"ר קבוצת פררו: "כשאנחנו מציינים את יום הנוטלה העולמי, אנו חוגגים מותג עולמי אהוב המונע על ידי רוח של חדשנות ושישה עשורים של מומחיות. באמצעות הטעם הבלתי מנוצח של נוטלה, יצרנו כעת מגוון של חוויות מוצר חדשות: Nutella B-ready, נוטלה ביסקוויט, מאפין נוטלה וקרואסונים. במבט קדימה, אנחנו נשארים מחויבים לבנות על בסיס המורשת הזו, ואף למצוא  דרכים נוספות להציע למעריצים חיוביות ובחירה. אנחנו מפיצים חיוכים על פני הגלובוס כבר 60 שנה ובאמצעות תשוקה, יצירתיות וחדשנות, המותג נוטלה ישמור על העולם מחייך לשנים הבאות".

צנצנות 60 שנה לנוטלה  (צילום: באדיבות פררו)
צנצנות 60 שנה לנוטלה (צילום: באדיבות פררו)