חגיגות 30 לדיקסי, שהתחילו עם האירוח של ההמבורגרים של "כביש 90", ממשיכות ובענק כדי לתת לאחת המסעדות האייקוניות בארץ, את הכבוד המגיע לה. 

מעטות המסעדות בסצנה הקולינרית המקומית, עמוסת המהמורות, שמצליחות לשרוד כל כך הרבה זמן, ולא סתם לשרוד אלא להשאר רלוונטיות וטעימות גם אחרי 30 שנה. דיקסי פרצה דרך בכל כך הרבה תחומים, זאת הייתה המסעדה הראשונה בארץ שפתוחה 24/7, שסיפקה ארוחה מושחתת וטעימה גם באמצע הלילה. דיקסי הגיעה לכולם ולא מעט אנשים גדלו על מנת הכנפיים האלמותית שאת המתכון שלה שיחזרו, או לפחות ניסו, מאות פעמים.

מסעדת דיקסי  (צילום: אסף קרלה)
מסעדת דיקסי (צילום: אסף קרלה)

השף חיים כהן הזמין לרגל החגיגות שלושה חברים לתת לדיקסי את הפרשנות שלהם, איך הם רואים אותה בעיני רוחם. בשבוע הראשון לחגיגות יתארח השף מושיקו גמליאלי (מונא, בר 51, ראדלר). "דיקסי בשבילי זה סופרנוס" הוא מיד אמר לכהן כשנקרא לדגל. גמליאלי לוקח את הדיקסי למטבח האמריקאי – איטלקי, באווירת הסופרנוס, עם מנות ספיישל של קרבורנה קרם תירס מק אנד צ'יז,  ומיט בולס עם חצילים. הדרינק שלצד האוכל יהיה רופינו קיאנטי בקראפים, באווירת הסופרנוס, לצד יינות איטלקיים.  

בשבוע השני יתארח השף תומר טל (ג'ורג' וג'ון), טל נותן לדיקסי פרשנות של המטבח המקסיקני – אמריקאי עם ריפ אסאדו בתערובת קייג'ין ושום שחור מעושן, גוואקמולי, טאקו ושעועית ירוקה בטמפורה. מנת ספיישל נוספת של טל תהיה רוסטביף מסינטה, בתערובת טקסס סטייל, לצד איולי דאשי וצ'יפס דקיק. את החגיגות ילוו, איך לא, מרגריטות.

את החגיגות יחתום השף ארז קומרובסקי באווירת סן פרנסיסקו. הכנפיים המפורסמות של הדיקסי יקבלו אצל קומרובסקי פרשנות קצת אחרת, עם רוטב היביסקוס מפתיע, יוגש גם סלט של שרימפסים חלוטים עם סלקים צבעוניים וסטייק על המינוט עם שום ירוק וחמאה חומה. פינו נואר, שרדונה.

דיקסי גריל בר - יגאל אלון 120, תל אביב