הצלם נלי שפר, שנחשב לאחד מבכירי צלמי האוכל בארץ, הלך לעולמו אמש (ראשון) בגיל 71. בתגובה לידיעה העצובה, העלה השף המוערך ישראל אהרוני פוסט לזכר חברו ושותפו הטוב שעבד עימו על מדור האוכל שלו ב"ידיעות אחרונות".

איפה הכנפיים? מסעדת דיקסי של חיים כהן חוגגת 30 שנה ובענק
"עממי, פשוט ושווה ביקור": ההמלצה המפתיעה של רפי קרסו

"תראו את החיוך הזה. את העיניים הטובות האלה, את האור שקורן מהפנים האלה", ספד לו ברשתות החברתיות. "נלי, איש יקר במלוא מובן המילה, חבר ואהוב. עבדנו יחד 30 (!) שנה, חבר טוב וצלם נפלא. אהבתי אותו אהבת נפש. אתמול בלילה הלך לעולמו. תנוח על משכבך בשלום, נלי". 

הפוסט של אהרוני לנלי שפר ז''ל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הפוסט של אהרוני לנלי שפר ז''ל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

שפר, שהתחיל בכלל את דרכו כצלם אופנה ב-1979, הפך להיות ממובילי תחום צילומי האוכל בארץ, וצילם גם ברחבי העולם. מעצם היותו צלם האוכל המוביל בארץ הוא היה חלק מעשרות ספרי בישול של אנשי אוכל שונים ומגזינים שונים, בין היתר בידיעות אחרונות שם עבד צמוד לשף אהרוני באותו מדור 24 שנה, בין ספריו "שווקים בעולם", "אוכל רחוב" (יצא לאור בארצות הברית) וספר משותף עם ישראל אהרוני, "פסטה, נודלס ומה שביניהם, מסע לאורך דרך המשי".

ישראל אהרוני (צילום: חיים יוסף)
ישראל אהרוני (צילום: חיים יוסף)


לצד העבודה בעיתונות, היה שפר אחד הצלמים המובילים בתחום המסחרי-קולינרי והעבודות שלו פורסמו במקומות רבים. שפר נאבק במחלת הטרשת אותה גילה בגיל 45.