פרופ' רפי קרסו חזר השבוע ולא בפעם הראשונה, למסעדת נוצ' ברמת השרון. "נוצ' היא כמעט מוסד", הכריז קרסו על המסעדה האסייתית והוסיף: "היא נמצאת בלב השכונה, אכלתי בה מספר פעמים ותמיד נהנתי".

עלית מורידה את שוקולד הביסקוויט מהמדפים: לא תאמינו מה הסיבה
"חיפשתי דרך לעשות את זה מהר": הסיפור של אסף גרניט שעוד לא שמעתם

קרסו המשיך לתאר את הפינה האסייתית בלב רמת השרון, ואמר כי "המקום תמיד מלא, אווירה חופשית, לא מפונפנת, בר משקאות למי שמעוניין. במסעדה ישנם מספר חללים, אינטימים יותר ואינטימים פחות, בעיקר בערב ובלילה. התפריט מגוון, ישנן מנות הודיות, יפניות, סושי ומנות מגוונות ממזרח אסיה כמו באנים, יש ראמן, נודלס, הכול מכל וטעים".

מנה ראשונה
כמנה הראשונה, החליט קרסו ללכת על אוכל רחוב: "פאני פורי זה אוכל רחוב, הודי קלאסי, אותו חטיף מטוגן ועגול שנראה כמו כדור פינגפונג בצבע צהוב, וממולא בדרך כלל ברוטב של מחית תפוחי אדמה, חומוס ובצל. הגיעו ארבעה פאני פורים קריספיים, מתפוררים בפה, מתפצחים בנעימות שהיו מלאים בסביצ'ה סלמון כמו שהובטח לנו.

זה הגיע עם רוטב קלאסי, עשוי מנענע, זרעי כוסברה, כוסברה, שהבסיס השמנתי שלו ניתן על ידי יוגורט. הרוטב היה לי מאוד טעים למרות שכל מי שמכיר אותי יודע שאני לא מי יודע מה מת על כוסברה".

פאני פורי - ספיישל הסלמון (צילום: יניב מורוזובסקי)
פאני פורי - ספיישל הסלמון (צילום: יניב מורוזובסקי)

הוא החליט להמשיך את הארוחה עם הגיוזה המפורסמת: "הגיוזה מאודה ואחר כך מטוגנת קלות. הגיעו לשולחן ארבעה כיסוני בצק צרובים ומטוגנים קלות בחמאה, בטעם נהדר, הם היו אמורים להיות ממולאים בבשר פרגיות, כרישה, ג'ינג'ר ובצל, אבל את הכרישה לא הצלחנו לגלות. ליד הגיוזה הופיעה צלוחית קטנה עם שמן שומשום".

גיוזה פרגית  (צילום: יניב מורוזובסקי)
גיוזה פרגית (צילום: יניב מורוזובסקי)

בגזרת הסושי, פרופ' קרסו הזמין בהתחלה סנדוויץ' סושי במילוי סלמון, אבוקדו וגבינה צהובה, מטוגן בטמפורה עם שומשום שחור. "בסנדוויצ'ים היו שכבות יפות של סלמון, שכבה יפה של אבוקדו", ציין והדגיש: "שילוב שאני לא בטוח שהיפנים היו חותמים עליו בעיקר בגלל הגבינה הצהובה, אבל לנו זה לא הפריע כי המנה הייתה מאוד מאוד טעימה וגדולה".

פרופ' קרסו החליט להמשיך בגזרת הסושי, והזמין את קאני רול. כמובן שהוא הסביר בדיוק מדוע: "סרטן רך שיריון מצופה בטמפורה, ספייסי מיונז בציפוי שבבי טמפורה פיקנטיים. מנה נהדרת, משתלבת, מאוזנת, הציפוי שהיה עליו היה מאוד טעים. לקחנו עוד מנה של סושי אוסלו, מנת סושי קלאסית של סלמון ואבוקדו בציפוי שומשום שחור, אינסייד אאוט. טעימה ונדיבה מאוד, כמות יפה מאוד של דג, של אבוקדו".

קאני רול, רול סלמון ואבוקדו וסנדוויץ' סושי במילוי סלמון  (צילום: יניב מורוזובסקי)
קאני רול, רול סלמון ואבוקדו וסנדוויץ' סושי במילוי סלמון (צילום: יניב מורוזובסקי)

מה עם הקינוח אתם שואלים? גם כאן פרופ' קרסו חזר עם המלצה חמה - קינוח טפיוקה מלווה פירות: "טפיוקה למי שלא יודע זה חומר גלם עמילני שעשוי משורש של צמח. המקור שלו אמנם בברזיל אבל הטפיוקה מאוד נפוצה באסיה. הטפיוקה שאנחנו לקחנו היא טפיוקה פירות, עם פיזור של פירות, תותים טריים באיכות טובה מאוד, אפרסמון, קיווי, גלידת מנגו עם אוכמניות סגולות וגרידת שקדים מרוסקים. מנה גדולה וטעימה לאוהבי טפיוקה. מנה שמספיקה לשני אנשים רבעים, או שלושה שבעים".

קינוח טפיוקה מלווה פירות (צילום: יניב מורוזובסקי)
קינוח טפיוקה מלווה פירות (צילום: יניב מורוזובסקי)