עגל הזהב

יש לנו ירושלמים בקהל? זו ההזדמנות לא רק להחזיר אהבה לחייל צה"ל שנקרא לרדת לעזה בפעם השנייה, אלא גם ליהנות מדונר העגל הכי טוב שטעמתם בישראל.

אני מטלפן לעמיחי פלר שעות בודדות לפני שהוא עולה שוב על מדים ויורד לרצועה. רק לאחרונה שוחרר משירות ארוך בקן הצרעות, וכעת הוא נקרא שוב לשטח ולא מהסס. אין שוויון בנטל, ופלר, ברצותו או לא (אפילו לא שוחחנו על כך), הוא דוגמה מובהקת. “מצד אחד אני הולך בלב שלם, כי זה מה שצריך לעשות", הוא אומר, “מצד שני, להשאיר את המשפחה והעסקים ככה, בלי יכולת אמיתית לטפל בהם כמו שצריך - זה לא כל כך פשוט".

פלר, בן 39 מגוש עציון, משאיר מאחוריו לא רק את אשתו ואת ארבעת ילדיו, אלא גם את “אקה" – דונר העגל המשובח בשוק מחנה יהודה בירושלים. מאז שפרצה המלחמה, העסק מתקשה להרים ראש. כבר לאחר שבועיים ניסו שותפו והעובדים לחזור לשגרה, אבל מיעוט מבקרים בשוק וחוסר החשק הלאומי לצאת ולהתפנק בימים מורכבים אלה מעיבים על הצלחת המקום.

זה הזמן של הירושלמים לא רק לתמוך בפלר, אלא גם ליהנות מחוויה ייחודית שכמותה אין בארץ. למעשה, זה מסתובב כמו שווארמה - אבל זה לא שווארמה. אין פה טחינה, אין חומוס, אין צ’יפס. מה כן יש? לאפה לבנונית דקיקה, כדי שלא תאכלו בצק אלא תתרכזו בבשר; הדונר עצמו מתבסס על צלעות עגל עם שבבי פיסטוק, כשהשוס הוא הסקורדיליה: ממרח יווני העשוי משקדים ומשום, ומשמש גם בין היתר כתחליף ליוגורט החלבי המתווסף למנת הסופלקי. המקום כשר (הבשר חלק), כך שהשילוב בין העגל, הפיסטוק, השום והשקדים יוצר מנה שלא טעמתם בשום מקום אחר (56 שקלים).

השבוע תושק לראשונה גם מנת קבב טורקי. האמת היא שלא מגיע לארדואן שאיזושהי מנה תישא את שם מדינתו, אבל נתעלם מזה לטובת הצלחת חיילי צה"ל: פיתת ענק בעבודת יד (גם הלאפות מוכנות במקום), בתוכה קבב בשר טלה בשומן כבש, עם כל התוספות המפנקות – טחינה ירוקה, בצל, סומק ועוד (45 שקלים). קשה להאמין, אבל יש במקום גם מנה לטבעונים: לאפה לבנונית ובתוכה שבבי סויה בתבלין שווארמה עם ממרח סקורדיליה, יוגורט טבעוני, נענע, חריף ועוד כמה הפתעות.
ירושלמים – זה הזמן שלכם להחזיר אהבה. 

“שווארמה אקה", השקמה 6, ירושלים, 02־5001292


סיפור הצלחה

ב"קפה גן סיפור" תוכלו לתפוס שלוש ציפורים במכה אחת: גם חוויה משפחתית, גם חוויה רומנטית וגם אוכל טוב.

חבל שאין מדריך מישלן לילדים. בזמן שכל המסעדות הנחשקות פונות למבוגרים אניני טעם, הן מפספסות את הקהל העיקרי: משפחות. וכי מה יש לילדים לאכול ב־OCD? מי בכלל מגיע למסעדה הטובה בישראל עם ילדים? ובכלל, למה לבזבז כל כך הרבה כסף על ילדים שמסתפקים בכל כך מעט?

בהיבט הזה, רשת “קפה גן סיפור" ראויה לפרס “מסעדת השנה למשפחות". ביקור במסעדה בפארק הרצליה הוא לא רק לשם אוכל טוב, הוא חוויה: החל מדפי השעשועונים המוגשים לילדים, המשך בתפריט העשיר וכלה באווירה הירוקה סביב. ואם אחרי הארוחה יש לכם כוח לטייל בפארק/בקניון - מה טוב. אגב, כשהילדים יסיימו לאכול, שלחו אותם לפארק, אבל בלי הטלפונים. כך תתפסו שלוש ציפורים במכה אחת: גם תיהנו כולכם יחד, גם יהיה לכם זמן איכות זוגי וגם הילדים יתנתקו מהמסכים.

"פאו די קייג’ו" הן שמונה מיני־לחמניות ממולאות בגבינה, המוגשות על מגש עץ עם שלושה מטבלים – והן תמצית כל הסיפור של “קפה גן סיפור": הלחמניות מותאמות לילדים כמות שהן, והמטבלים – פסטו, סלסת עגבניות וטפנד פלפלים – משדרגים אותן לחוויה בוגרת יותר (39 שקלים). גם את הכרוביות הממולאות אפשר להתאים: ארבעה כדורים בגודל פינג־פונג ממולאים בכרובית ובגבינות. הם יושבים על מצע של קרם כרובית (שיקרנו ואמרנו שזו גבינה), ואת הצ’ילי המתוק ביקשנו שיוגש בצד. התוצאה: 2:0 לנו (54 שקלים).

מנות הילדים עשירות ומדרבנות את הילדים לטעום גם דברים שהם פחות רגילים אליהם. בסיפור שלנו זה לא מצליח, אבל אולי הילדים שלכם קצת יותר זורמים. בארוחת הבוקר, מלבד ביצים במרקם שהילד מבקש, יש גם ירקות, תירס, זיתים, גבינות ושוקו עם קצפת. הילד הקטן ביקש פיצה, וזו הספיקה לכל יושבי השולחן. יותר מזה אנחנו (והם) לא צריכים.

היינו סקפטיים עוד ברוקח, אבל גם המנות העיקריות כאן מרשימות: פילה הסלמון ורדרד ועדין, נתח בגודל מכובד, בפרזנטציה מהבהבת בעיניים: דלעת וקינואה ופטריות וסלק ובצל ואספרגוס ושום קונפי ומה לא – מנה משביעת רצון ובכלל, אם כי לא זולה (115 שקלים).

כדורי כרובית גן סיפור (צילום: פרטי)
כדורי כרובית גן סיפור (צילום: פרטי)

גן סיפור עוגת לוטוס (צילום: פרטי)
גן סיפור עוגת לוטוס (צילום: פרטי)


גולת הכותרת היא הקינוחים, בתפריט שהכין הקונדיטור המוכשר תומר אומנסקי: כ־20 קינוחים מוצעים בתפריט ממוסגר שנותן כבוד לסוכר, והבחירה קשה. בעזרת המלצרית האדיבה הימרנו על עוגת לוטוס – שכבות של וניל, קרם שמנת מוקצף וקראנץ’ לוטוס פריך – עוגה שהיא לא רק יפהפייה, היא גם ממכרת וקשה שלא לבקש מאומנסקי שישחרר להמונים את המתכון; לא פחות מרשימה היא עוגת גבינה שוקוצ’יפס - עוגת גבינה אפויה עם צ’אנקים של שוקוצ’יפס על בסיס עוגיות שוקולד צ’יפס, שמוגשת לצד רוטב שוקולד, קראמבל קקאו וקצפת. במילה אחת: וואו. בשתי מילים: וואו וואו.

כמעט חיסלנו את הקינוחים לבד, כשנזכרנו ששכחנו (נניח) לקרוא לילדים שהלכו לשחק בפארק. על הביקור בקניון ויתרנו הפעם.

“קפה גן סיפור", פארק הרצליה,
 072־3360999 (לא כשר)


יום תחליף השניצל


את יום השניצל הבינלאומי החל מחר (שישי, 23 בפברואר) אנחנו מנצלים דווקא כדי לקרוא להמונים להפחית במוצרי עוף. לא חייבים להיות טבעונים כדי להזדהות עם סבלם של בעלי החיים - אפשר גם להפחית פעם או פעמיים בשבוע את צריכתם. זה לא אידיאלי, אבל לפחות תרמו ככל יכולתכם. והנה סיבה טובה שתעודד אתכם: מוצרי תחליפי השניצל החדשים של “ביונד" מצליחים במשימה הכה קשה: לבלבל את האויב. יחד עם טחינה ומלפפון חמוץ בכריך, לא זיהינו שמדובר בתחליף עוף עשוי מהצומח שהתחפש לשניצל.

ביונד מיט- ביונד שניצל מהצומח (צילום: יחצ)
ביונד מיט- ביונד שניצל מהצומח (צילום: יחצ)


בסדרה יש שניצל (13.5 גרם חלבון ביחידה), נאגטס שגם ילדים יאהבו ואצבעות שמתאימות לנשנוש מהיר בידיים. נסו פעם אחת, העולם יודה לכם (להשיג ברשתות השיווק ובאתר ביונד).