לאלו מכם שרוצים לתת טוויסט שונה לחג ולצאת מהשילוב הקלאסי בין יינות לבנים או רוזה לגבינות, למיקסולוג זיו מנור יש כמה רעיונות שיוכלו להתאים לכם בול. משקה הבסיס שמנור בחר לעבוד איתו היה וודקה של המותג ואן גוך בשל מגוון הטעמים הרחב שהוא מציע. "וודקה הוא משקה אלכוהול שמשתלב עם כל מאכל", הוא אומר, "השילובים שהכנתי מכילים מוצרי חלב איכותיים עם וודקה איכותית בטעמים מיוחדים, והשילוב יוצר טעם מעניין ומקורי במיוחד לשבועות". 



קוקטייל Tipsy peach yogurt



מנור: "היוגורט מתאפיין בטעם חמצמץ, שמשתלב היטב בחמיצות של הפטל ובמתקתקות של האפרסק. אחוזי האלכוהול שבוואן גוך מעצימים את החוויה ומדגישים את הטעמים"



המצרכים:


40 מ"ל ואן גוך אפרסקים


500 גרם יוגורמה - יוגורט כבשים


250 גרם פירות יער אדומים קפואים


100 גרם פטל


שיפודי עץ


קרח



אופן ההכנה: מכניסים את הוודקה, את יוגורט הכבשים ואת פירות היער האדומים לתוך הבלנדר ומערבלים עד לקבלת מרקם סמיך של ברד. הצעת הגשה: עם שיפוד פטל.



קוקטייל Milkey gin



מנור: "שילבתי גבינת חלומי, המיוצרת בעיקר מחלב פרה, שמרקמה עדין. זו גבינה שאפשר לטגן, לצלות או לאפות, ולכן היא משחימה ללא התכה גם בטמפרטורות גבוהות. הטעם העדין והקריספי של החלומי לאחר הטיגון משתלב היטב בטעם גרגירי הערער - התבלין העיקרי בהכנת הג'ין"



המצרכים:


60 מ"ל ג'ין ואן גוך


שוופס מי טוניק


300 גרם גבינת חלומי של מחלבת בית יצחק – את הגבינה רצוי לטגן או לצלות על הגריל ללא שמן או חמאה


לימון


קרח


קורנית



קוקטייל Milkey gin, צילום: יוגב רם



אופן ההכנה:  
מוזגים לכוס היי בול עם ארבע קוביות קרח את הג'ין וסוגרים עם מי הטוניק. חותכים קוביות של חלומי, חורכים את הרוזמרין באמצעות ברנר ומוסיפים אותם לכוס. את החלומי ניתן להגיש גם על שיפוד.



קוקטייל Punch for Shavuot



מנור: "אני משתמש בגבינת גאודה, גבינה הולנדית מעושנת חצי קשה, שאחוזי השומן הגבוהים שבה גורמים לה להיות עשירה בטעמה. זרעי הכמון מעניקים לגבינה טעם ייחודי, וטעם הגבינה העדין משתלב היטב בטעמי הפירות שבפונץ' ובטעם העדין של האמברוסיה"



המצרכים:


60 מ"ל אמברוסיה אפרסק


20 מ"ל ואן גוך מלון


150 גרם גבינת תום


150 גרם גבינת גאודה מעושנת


3 תפוזים


3 תפוחים אדומים


100 גרם ענבים


נענע טרייה


קרח



קוקטייל Punch for Shavuot, צילום: יוגב רם



אופן ההכנה: 
חותכים את התפוזים והתפוחים לקוביות. מניחים את הקוביות עם הענבים בצנצנת, מוזגים את הוואן גוך והאמברוסיה, מקשטים בנענע מעל וסוגרים את הצנצנת. מניחים את הצנצנת בקירור במשך 24 שעות. הצעת הגשה: לצד רולים של גבינת תום וגבינת גאודה מעושנת.



עניין של טעם



ויסקי ג'יימסון המוכר יוצא בטוויסט חדש: וויסקי קראפט, אשר עבר בחבית בירת בוטיק אירית. מהדורת ג'יימסון קאסקמייטס מציעה חוויית טעם אותנטית, שנוצרה במזקקת מידלטון בשיתוף פעולה עם מבשלת בירת הבוטיק פרנסיסקן וול מהעיר קורק באירלנד. ג'יימסון קאסקמייטס מתאפיין בחלקות המקורית של ג'יימסון ומאמץ לתוכו טעמים נוספים של קפה, קקאו, ריבת חלב ורמזים דקים של שמרים שמגיעים מחביות הבירה.



ג'ייסון קאסקמייטס. צילום: יח"צ חו"ל



שיתוף הפעולה נוצר בשנת 2013, כאשר המאסטר־דיסטילר של ג'יימסון בריאן ניישן ומנהל מדעי הוויסקי, דייב קווין פגשו לראשונה את מייסד ומנהל מבשלת פרנסיסקן וול שיין לונג בבר בקורק. בכירי ג'יימסון הסכימו להשאיל כמה חביות של ג'יימסון למבשלה, כדי לגלות את ההשפעה שלהן על בירת סטאוט אירית. כאשר החביות הספוגות בבירת סטאוט הוחזרו למזקקת מידלטון, דייב קווין מילא אותן מחדש בוויסקי אירי של ג'יימסון, וכך בעצם נוצר הטעם החדש. מחיר מומלץ (700 מ"ל): 120 שקלים



בדרך היין


מועצה האזורית מעלה יוסף עושה ספתח לקראת פסטיבל "בשביל היין" השמיני, שייערך ב־25.5.17־11.6.17, עם שלל פעילויות, בהן סדנאות יין, דוכני יין, ערב גבינות ויין, שוק איכרים, סיורים ומופעים מוזיקליים. את הספתח יפתח היום מופע של דורית פרקש, שמארחת את הזמר טריפונס לערב על טהרת המוזיקה היוונית בליווי טעימת יינות מיקבי האזור. מושב מנות, 21:00. עלות: 80 שקלים.


פסטיבל "בשביל היין". צילום: עדי פרץ



הפעילויות יימשכו גם מחר, ובהן הפנינג שבועות המסורתי, שיכלול הבאת ביכורים, שוק איכרים, דוכני טעימה ומכירה, סדנאות יצירה ומתנפחים לילדים. כמו כן, תהיה במה פעילה בנושא מסכת שבועות עם הרכבים מוזיקליים ויעלו מופעים שונים: מופע היפ הופ של צעירי מעלה יוסף, להקה אתנית כורדית, מופע אמן לילדים וגולת הכותרת: ליאור נרקיס ומופע זיקוקים. להקת בלוז מקומית תחתום את הערב. 18.05.17, מהשעה 17:00


הכניסה להפנינג ולמופעים - ללא תשלום; פעילות וסדנאות יצירה - 15 שקלים