"חוויה של אוכל. לא צריך להיות טבעוני כדי ללכת לשם", כך אמר פרופ' רפי קרסו על ביקורו במסעדת "416" הטבעונית. המומחה לנוירולוגיה ולטיפול בכאב התארח בתוכניתה של איריס קול "מוכיחה שאפשר לאכול אוכל טבעוני טעים" ב-103FM, וסיפר כיצד נכבש על ידי מסעדת הגורמה הטבעונית.



"לא יאומן כי יסופר, '416' היא מסעדת גורמה טבעונית שמוכיחה שאפשר לאכול אוכל טבעוני טעים מאוד ולא פחות טוב ממסעדות גורמה אחרות. היא עושה עם צמחים את הלא יאומן. המסעדה נפתחה על ידי שני אחים תאומים שחיו שנים בארה"ב. עיצוב המסעדה מושקע וכשנכנסים נחשפים לצמחים ירוקים אמיתיים שיורדים מהתקרה. בתפריט נמצאים מנות כמו סטייק וסיגרים ממלואים בבשר, אך הכל עשוי מהצומח. הסטייקים והבשרים עשויים מחלבון חיטה שעובר עישון, העוף בפירות הים עשוי מפטריות, המיונז והגבינה עשויים משמרי בירה וחלב סויה והתוצאה: לא יאומן. אם לא הייתי יודע שאני במסעדה טבעונית לא הייתי מאמין שאני לא אוכל בשר. היו אנשים שלא ידעו שמדובר מסעדה טבעונית ושאלו את המלצרית אם יש להם גם מנות פרווה".



זה לא אותו טעם אבל יש את הארומה.


"זה אותו הטעם. אם היו אומרים לי שבסיגרים שאכלתי יש בשר הייתי מאמין. המסעדה מתאימה לכל קהל שאוהב אוכל טוב, מושקע ורב טעמים. המנות מוגשות בצורה מעוררת תיאבון. הן גדולות ומבוססות על אכילה משותפת".



 

אז מה הזמנת?

"הזמנתי סלט קיסר עם קייל, חסה, צנונית ובצל. הרוטב היה על בסיס קשיו, שנתן את השומניות. שמרי הבירה נתנו את הטעם הגבינתי של המוצרלה. מנה נהדרת וגדולה שעלתה 62 שקלים. בהמשך הזמנו מנה של קלמרי בעלות 58 שקלים. הגיעו פטריות שנראות כמו קלמרי מטוגנות בציפוי פנקו עם רוטב איולי טרטר והטעם מזכיר מאוד את הקלמרי. עם כוס יין זו הייתה חוויה. מנה גאונית שלא ניתן להספיק לאכול אותה. הסיגרים המרוקאים במילוי בצל מקורמל, צנוברים עם פלפל חריף ומגון התבלינים המרוקאים היו נהדרים. לא יכולתי לזהות שהמנה אינה מכילה בשר. תחליף הבשר עשה עבודה נהדרת. המנה מוגשת עם שלושה רטבים: רוטב אסייאתי חריף, רוטב טחינה וסילאן ורוטב צזיקי ומתומחרת ב-48 שקלים. ניתן גם להזמין שיפוד לוהט על הגריל עם ירק וטחינה של 'הר ברכה' בעלות של 55 שקלים".



באשר לקינוח אמר הפרופ', כי "הובסנו סופית במנות האחרונות כשאכלנו עוגת גבינה שעשויה מסויה מבושלת. היא הייתה אוורירית וטעימה. מנה נוספת הייתה של בראוניז שמורכב משוקולד מריר וכדור ענק של גלידת קוקוס, רוטב אספרסו ורוטב טופו. מה יש להגיד? חוויה של אוכל. לא צריך להיות טבעוני כדי ללכת לשם".