האם היה לכם אומץ לאכול גלידה בטעם פיצה? צ’יפס עם שוקולד? פילה בקר על ופל בלגי? מתברר שלפחות את המנה האחרונה מגישים כאן, בראשון לציון, והיא אפילו כשרה.



ב”קמפניה”, מסעדת הבשרים המתחדשת, פילה הבקר מוצף במתיקות לא מעודנת: רוטב ציידים, מחית פירות, קרם סלק ומתחת ופל בלגי. למנה הם קוראים “פילה בקר זועם”, אבל מה שמזעים פה יותר הוא מחירה - 159 שקלים.



על הטעם אפשר להתווכח: הפילה עצמו דווקא עשוי מצוין - עסיסי, אדום, טעים, עשוי כהלכתו. החיבור למתוק הוא לא חדש, יש שפים שמוסיפים אף שוקולד, אבל כאן המתיקות, בעינינו, מוגזמת, וטוב ייעשה אם תעודן. מתברר שזו לא המנה היחידה כאן עם טעם דומיננטי “לפנים”, ונגיע לזה בהמשך. לפעמים זה מצליח, לפעמים פחות, במקרה הזה אנחנו ממליצים על פחות.



“קמפניה” היא מסעדה כשרה למהדרין. הקהל שמגיע אליה נראה אדוק למדי: רוב הנשים כאן עם כיסוי ראש או פאה, הגברים חובשי כיפה. רק זוג אחד, מתוך תריסר השולחנות שמילאו את המסעדה באותם הרגעים, הוא חילוני. “קמפניה” היא מסעדה טובה, גם לחילונים, אולם נדמה שיש לה קהל לקוחות קבוע, שמורכב מרוב מוחץ של דתיים. אלה כנראה מחפשים מסעדה מהוגנת וראויה באזור ראשון.



בחדר שבקומה השנייה נערכים אירועים פרטיים. מספרים לנו שברוך השם, יש פרנסה טובה, ועל כך אנחנו שמחים. קצת פחות שמחנו כשאכלנו את המנה הקרויה בשם הסחי “פינוק קמפניה” (48 שקלים): פטריות שמפיניון ממולאות בבשר בקר בציפוי קריספי. על פניו נשמע מסקרן, אולם פטריות מתקשות להתמלא - יש בהן מעט מדי חלל ריק שניתן למלא. הפתרון הוא להדביק להן מעט בשר ולטגן. התוצאה יושבת על הגבול שבין מיותר למעליב, פינוק זה בטח לא.



"עראיס תרנגול" (46 שקלים) היא מנה חביבה יותר: שני חצאי פיתה ממולאים בעוף טחון ופלפל חריף. בצד טחינה, חמוצים ופלפל חריף נוסף. קלאסית, טובה, אפילו מחירה סביר.



גולת הכותרת במסעדה היא דניס שלם (99 שקלים) עשוי על הגריל במשרה של עשבי תיבול ולימון כבוש. המנה מוגשת על מגש עץ בליווי ירקות גריל יפהפיים. לפעמים, מתברר, לא צריך להתחכם מדי. ראש יצירתי ונועזות קולינרית מתקבלים בברכה, אבל יצירתיות יתר הופכת לפעמים להשתוללות שיש למתן. הדג עסיסי ועשוי כהלכתו, הירקות מומלחים בעדינות ומוגשים בפרזנטציה יפה ואפילו המחיר סביר לחלוטין. אם כבר הגעתם עד הלום, בחרו בו. 



“קמפניה”, ברשבסקי 8 ראשון לציון, 03-9037667



קונדיטוריית קפולסקי לראש השנה. קרדיט: אנטולי מיכאלו



קרובים יותר לקפולסקי
 
ניסינו לשכנע את הילדים לצפות יחד איתנו בפרק של “קרובים קרובים”, מתוך מרתון ששודר בערוץ כאן חינוכית. הם נעתרו (תמורת ארוחת ערב הכוללת פיצה) ויחד ישבנו לצפות בחנה מרון וביהורם גאון, שתמיד גרמו לנו להתפקע מצחוק. התוצאה הייתה יותר ממאכזבת: הם לא צחקו משום הגיג ואף האשימו אותנו בטרחנות יתר. יותר כואב להודות שהם צודקים. 
 
ואיך כל זה קשור לביקורת אוכל? מותגי העל של שנות ה־80 מתקשים להיות רלוונטיים כ־40 שנה אחר כך. אבל מתברר שיש יוצאים מהכלל: “קפולסקי”, הרשת המצליחה מהאייטיז ומהניינטיז שכמעט נעלמה, מבצעת תהליכי מיתוג מחודשים כ־80 שנה אחרי הקמתה, וזוכה אט־אט להערכה בזכות המאפים החדשים שהיא מוציאה. עכשיו, לקראת החג, זו הזדמנות מצוינת לפרוט קצת על מיתרי הנוסטלגיה ולנסות לטעום את תוצרתה.
 
למשל את עוגת “בסבוסה” דבש ותפוחים, שאומנם אינה זולה (130 שקלים), אולם כל ביס ממנה מוציא קריאת התפעלות. עוגת הסולת והתבלינים משופעת בתפוחים מקורמלים בדבש ובזילוף קרם מסקרפונה. היא מצליחה ליהנות מפופולריות גם בקרב המבוגרים וגם בקרב הילדים שלא צחקו מיהורם גאון.
 
יש ב”קפולסקי” עוגות זולות יותר (החל מ־24 שקלים), אבל טעימות לא פחות, וכל אחת מהן ניתן להביא למארחים במהלך החגים ולסגור את הפינה. למשל עקיצת דבורה - טורט דבש ותבליני החג במילוי שונטי וניל ותפוחים מקורמלים בציפוי נוגט שקדים וקשיו; קדאיף דבש; עוגת דבש בציפוי שטרוייזל; עוגת דבש ואגוזי קשיו, לוז ושקדים; עוגת דבש בליווי אגסים מקורמלים ועוד. 
 
“קפולסקי”, שדרות ביאליק 40 רמת השרון, 6287358–03