בראש פינה ישבו וחשבו איך להביא את תל אביב למושבה הפסטורלית בלי להרוס את הצביון הכפרי. חשבו, ומצאו פתרון: מתחם קניות ענק פתוח, עם הטופ שבטופ של עולם העסקים המקומי. הם ימכרו את מרכולתם לא בקניון הכולל מזגני ענק וזכוכיות כהות, אלא במבנים פתוחים בעלי שתי קומות, עם מרפסות ענק וירוק בעיניים, תוך שמירה על אופייה של המושבה. 



התוצאה מרהיבה ומרגשת. רק בדבר אחד פישלו: בשם. "שופינה", קראו למתחם, שילוב של שופינג וראש פינה. משחק מילים שאפילו יגאל שילון היה מגחך למולו במבוכה מתחת לסיגר. בתל אביב זה לא היה קורה.

אחת האטרקציות הבולטות בשופינה היא סניף חדש של רשת המסעדות "ג'ויה", שסניפיה בסינמטק וברמת החייל בתל אביב משגשגים (טרם היינו בהרצליה וברעננה). בראש פינה משתלבת "ג'ויה" בצביון הכפרי וזוכה למרפסת רחבת ידיים, עם דק (עשוי עץ) ושרכים (עשויים פלסטיק) המשתלשלים מהתקרה. המקום חדש, יפהפה, נקי. אפשר ממש ללקק את הקירות בלי לחטוף דיזנטריה. המטבח פתוח לרווחה, ומאפשר הצצה לתוכו. מה נאמר - הסירים בוהקים, הכיריים מצוחצחות, אפילו השף ירון גור נראה כאילו יצא מז'ורנל. כאן, חברים, אין סיכוי שתצא מנה מפוקפקת כמו בארומה תל אביב. 
 

פחות אהבנו את עיצוב הקירות – ציורי גרפיטי של מקומות תיירותיים באיטליה על גבי לוחות עץ. עיצוב כזה לא היה עובר בתל אביב. אבל אנחנו בראש פינה, במתחם הקרוי שופינה, אז לכו תבינו.

בשונה מיתר הסניפים, "ג'ויה" בראש פינה כשרה, במטרה לפנות גם לקהל מקריית שמונה ומחצור. מבין שתי האופציות, למרבה ההפתעה, נבחר התפריט החלבי - עובדה שהופכת את התפעול לקל יותר, אולם מאתגרת יותר את השף. כי עם כל הכבוד לפיצות החלביות, סועדים לא ישלמו ממיטב כספם עבור פסטה ברוטב שמנת. 

בגזרה הזו אנחנו שמחים להודיע על צפירת הרגעה: אומנם כאן לא תקבלו טורטליני ערמונים ברוטב חמאת מרווה ובייקון טלה, כפי שמגישים ביתר מסעדות הרשת - אלא טורטליני ערמונים בחמאת מרווה, שום, ציר ירקות, שמנת ופרמז'ן (68 שקלים). לומר שהבייקון חסר? האמת שלא, אולי אפילו עדיף היה מראש להסתדר בלעדיו. הטורטליני ממולאים בנדיבות, הרוטב סמיך ועשיר והמנה נראית נפלאה ומגרה. 
 
חיבבנו מאוד גם את מנת הפתיחה טרטר מוסר ים (58 שקלים) – הדג הטרי חתוך לקוביות, מוגש בתערובת של יוגורט, מלפפון, בצל סגול, עגבניות שרי, צנונית, גרגירי חומוס, בצל ירוק ומעט פלפל חריף וצנוברים. רענן וכיפי.

חוויית האירוח כאן נעימה מאוד, רגועה, משפחתית, עם שירות אישי וידידותי. אנחנו לא בקיאים בסטנדרטים הנהוגים במסעדות הסביבה, אבל ב"ג'ויה" אשר בשופינה התחושה היא של גוד טיים, של בילוי, ולא רק של ארוחה. התמחור זהה ברובו למנות המוגשות ביתר מסעדות הרשת, וכשמדובר באוכל איטלקי, אפשר לסגור ארוחה משפחתית במחיר הגון.

המנה היקרה ביותר בתפריט היא פילה מוסר ים (122 שקלים), ואפשר לומר שהיא שווה את מחירה. הדג עסיסי וטרי, עשוי במדויק ומוגש בתיבול נכון, יחד עם קרם תפוח אדמה, רוטב פורצ'יני, פטריות, ערמונים, בצל מקורמל ותרד. מנה חורפית ומנחמת, מוגשת בפרזנטציה יפה, וטעימה מאוד. אם מחירה היה קצת יותר שפוי, יש סיכוי שהיינו שמחים לעשות שוב את הדרך מתל אביב במיוחד עבורה.

החל מהשבוע תקיים "ג'ויה" בראנץ' איטלקי שמח בכל צהרי שישי: המסעדה תלבש חג באווירת צהריים איטלקית, ובין היתר יוגשו בבראנץ' פריטטה, אומלט מהמטבח האיטלקי, אנטיפסטי, פוקצ'ות וסלטים טריים, לצד יינות מיקבים מובילים בישראל וקוקטיילים. 
"ג'ויה", שופינה, ראש פינה, 04–8589099