האוכל היווני ידוע כאוכל טרי, טעים, נקי ממניירות, ומותאם לחך הישראלי, אבל מה יעשה אדם שימי החורף הקרים לא מאפשרים לו לבקר במולדת הציזיקי? יניע את הרכב ויגיע לביתו של השף אכילס לארוחה חגיגית ממש כמו בטברנות ביוון. פרופ' רפי קרסו חבר ל־13 אנשים רעבים, והם הזמינו מקום בביתו של השף, ברחוב מרזוק ועזר 11, מרחק הליכה ממגדל השעון ביפו.

כמו אנשים רבים שאהבת המטבח פועמת בהם, אבל הבירוקרטיה סביב פתיחת מסעדה מרתיעה אותם, החליט שף אכילס לארח בביתו קבוצות של אנשים שמעוניינים להרגיש את האווירה הייחודית ביוון. לדבריו של פרופ' קרסו שיטה זו מאוד נפוצה היום, "במקום לפתוח מסעדה הם פותחים שולחן בבית שלהם". כשהגיעה קבוצת החברים לביתו של השף היווני זכו לגלות בית יפיפה המעוצב בטוב טעם, ובמרכזו שולחן ערוך, מלא בכל טוב. "פתחנו את הערב עם קוקטיל נפלא של אוזו, מיץ לימון, נענע, וקרח גרוס", סיפר קרסו, "וזו הייתה חוויה מאוד אותנטית. בדיוק כמו בטברנות ביוון".

"לשולחן הוגשו כמה וכמה סוגים של לחם, ומיד החלו להגיע המנות הראשונות", סיפר הפרופ' שמבין דבר או שניים בענייני אוכל, "פתחנו עם מנת ציזיקי שהייתה עשויה מיוגורט יווני סמיך, שום, שמיר, שמן זית, ומיץ מלימון טרי". אם חשבתם שפה זה נגמר טעות בידיכם, הרי כבר הבנו שאוכל יווני מגיע בגדול, ולכן מנה נוספת שהגיעה לשולחן הייתה מנת גבינה עם פלפל צ'ילי, שמן זית ותבלינים. בהמשך הגיעה מנת חומוס יווני בשם 'פאווה', מנה זו עשויה מאפונה צהובה, שמן זית, פלפלים ירוקים ובצל. "בהמשך הגיעה לשלוחן גם מנת לזניה יוונית שעשויה מחצילים ובשר, קציצות פרסה, ועוד כמה וכמה סלטים טריים ומטבלים".

אחרי עשרות סלטים, מטבלים, מנות ראשונות, ושתי כוסות יין, הבשילה העת לעבור למנות העיקריות. החל מברברניות שאכלו את ארוחת הבוקר שלהן בים, ובערב כבר הצליחו להגיע לצלחות של החבורה העליזה, ועד לנתחי בשר בקר רכים ומבושלים היטב ברוטב יין אדום, בצל ותבלינים השמורים רק למטבח היווני. מנה זו הוגשה על פירה תפוחי אדמה. בין לבין ניגן השף אכילס שירים מבית אביו, ויחד עם נגן נוסף הנעים את הערב.

את הערב סיים פרופ' קרסו ברגע מתוק במיוחד כשטעם את הקינוח היווני המסורתי מוזאיקה, קינוח שוקולד עם ביסקוויטים, יין פטיט, ברנדי, ותותים על מצע של גינת מסקרפונה. פייר, עושה לנו חשק לטעום. המחשבה שארוחה כה עשירה עולה רק 230 שקלים לאדם הפתיעה אותנו, ובגדול.