הישראלי הממוצע צורך כ־3.6 קילוגרמים של פופקורן בשנה. כך מעריכה מנהלת תחום חטיפים בחברת ליימן שליסל, פנינה לזר, שמסרה את הנתונים לקראת יום הפופקורן הבינלאומי החל היום.

"משפחה ישראלית ממוצעת מכינה בחודש שלוש שקיות פופקורן למיקרוגל, וכשליש מבתי האב בישראל כוללים פופקורן בסל הקניות שלהם", אומרת לזר. היא מציינת כי אחת הסיבות העיקריות לאהבת המאכל בקרב הישראלים קשורה גם לתרבות הצפייה במסכים, ובעיקר לתרבות הבינג' (צפייה ברצף), אשר במהלכה רבים נוהגים לנשנש פופקורן.

הפופקורן, שהגיע ממרכז אמריקה, נחשב לאחד החטיפים היותר ממכרים ומבוקשים, ואכן מהווה חלק בלתי נפרד מתרבות הצפייה בטלוויזיה ובבתי הקולנוע, שבהם הוא נמכר במחיר לא זול.

ואכן, המחיר הוא נקודה כואבת. מנת פופקורן קטנה במזנון בבית קולנוע עולה כ־20 שקל בממוצע. לפי מחירון של אחת מרשתות בתי הקולנוע המובילות, פופקורן בינוני עולה 24 שקל, גדול – 28 שקל, פופקורן פיצוץ – 44 שקל, ופופקורן פיצוץ ג'וניור – 39 שקל.

בבתי קולנוע משלבים את הפופקורן גם בעסקאות "עם שתייה". למשל, באחד מהמבצעים האלה מוצע פופקורן גדול בתוספת שתייה בינונית במחיר של 41 שקל, ופופקורן ענק עם שתייה גדולה יעלה 46 שקל. לזוגות מוצע דיל של פופקורן ענק בתוספת שתייה זוגית ב־57 שקל.

תעשיית הענק של הפופקורן (צילום: אינגאימג')
תעשיית הענק של הפופקורן (צילום: אינגאימג')


שלא במפתיע, מחירי הפופקורן בבתי הקולנוע גבוהים במאות אחוזים לעומת הפופקורן שמכינים עצמאית במיקרוגל. כך למשל, אריזה המכילה שש שקיות פופקורן למיקרוגל עולה כ־13 שקל. המהדרין קונים גרעינים גולמיים במחיר זול יותר, שופכים בנדיבות שמן לתוך סיר, מאזינים לפיצוצים ומסירים מהאש כשמגיע השקט. בסך הכל מוערך שוק הפופקורן בישראל בכ־60 מיליון שקל בשנה.

בתחום הפופקורן המוכן לאכילה בולטות שתי חברות: אסם, המשווקת את החטיף "פופקו", עם נתח שוק של 66.3%, וחברת עלית - עם נתח שוק של 27.1%.

לגבי הפופקורן הפופולרי ביותר למיקרוגל, לפי האתר "סטורנקסט", המוביל הוא המוצר "הוטפופ" של חברת ליימן שליסל, אשר מחזיקה ב־59% משוק הפופקורן למיקרוגל בישראל. "פופ סטאר" של דנשר, תופס על פי ההערכות 28% מהשוק, והשאר - אחוזים בודדים - מתחלקים בין סוגת, שופרסל ועוד.