בעזרת השף: כחובבי אוכל גורמה אתם בוודאי יודעים שבכדי לייצר מזון ערב לחיך על השף לשלב בין טכניקות מרשימות, חומרי גלם מעולים, ואווירה קסומה. הנוסחה הזו מצליחה להתקיים בצורה מושלמת במסעדת 'הלנה בנמל', מוסד קולינרי ידוע שמצליח לשמור על צביון יוקרתי למעלה מעשור. 'הלנה בנמל' מושכת למחוזותיה אורחים אניני טעם מהארץ ומעולם, וזוכה למשוך תשומת לב רבה גם בגלל המיקום הייחודי שלה, על חופה הקסום של קיסריה. פרופ' קרסו יצא לבקר בפנינה הרומנטית, וחזר עם תשואת לשף עמוס ציון על היצירתיות הרבה שלו. 

בישראל כל יום הוא יום לים, ולכן רבים מעדיפים לבקר בחופי התכלת המקיפים את מדינתנו גם בימי אוגוסט הלוהטים, אבל גם בלילות הקרירים של חודש פברואר. אין כמו הליכה זוגית על החוף, רעש הגלים המתנפצים, האוויר הנקי, והריח המלוח שגרום לכולנו לחשוב בצלילות. אם תוסיפו לכל זה ארוחת גורמה מפוארת הרי לכם בילוי רומנטי ממש כמו בסרט.

בתוך כל זה חברו המלקט ומדריך הטיולים יתיר שדה ושף המסעדה עמוס ציון לליקוט צמחים הגדלים מסביב למקום המסעדה, ממש על החוף. יחד בחרו לשלב אותם במנות, ולהרחיב את הטעמים של הסועדים במקום. פרופ' קרסו ביקר במקום, ונפעם מהשילובים יוצאי הדופן, "בחרנו ארוחת טעימות זוגית שעולה רק 398 שקלים לזוג", סיפר, "איך שהתיישבנו זכינו לטעום מרק קרם ארטישוק ירושלמי בכוס אספרסו, המרק הוגש עם קארי מדראס, וטוויל פרמזן ופפריקה". לדבריו המרק החליק בגרון, וחימם את הנשמה. 

בהמשך הוגש לשולחן מאפה פתוח במילוי עולש בר ובצל, ועל ידו הייתה קערה עם יוגורט וסירופ חרובים, "הבצק היה מעולה, והיוגורט נהדר - לטבול וליהנות. מעבר לזה מדובר במאפה מנחם שמתאים ללילות הקרים". את החגיגה הקולינרית אי אפשר היה לעצור כי מיד לאחר מכן הוגשה לשולחן מנה מרהיבה של טרטר טונה ותותים, על השילוב המרגש בין הטעמים אפשר היה לכתוב שירה, "הטונה הייתה טרייה ועסיסית, והתותים היו מתוקים. לכל זה התווספו שבבי שקדים, איולי זעפרן, וטובוקו. מלמעלה הונח צ'יפס פריך מעלי מלוחייה". כן כן, אותו צמח עשיר בטעמים ממנו מכינים יהודי מזרח אפריקה את מרק המלוחיה המפורסם.

בין ביס לביס הצליח קרסו להתרשם לטובה מהמיקום הקסום של המסעדה, ומהשילוב המעניין בין חומרי הגלם הרגילים לבין הצמחים שגדלים במקום. אחר כך הגיעה לשולחן מנה של ממולאים העשויים מעלי לסנייה (עלי לשון הפר) שלדבריו של פרופ' קרסו, שמבין דבר או שניים באוכל המלית שלו הייתה מאוזנת להפליא, "מדובר בממולאים של חיטה, אורז עגול, בשר וצימוקים. הממולאים הנוחו על לבאנה ושומר בר. מנה נוספת שהוגשה לשולחן הייתה מנה של סלט קיסר מעלי חסת קרח. מדובר בעלים בשרניים בעלי מליחות טבעית עדינה, עליהם הונחו חצאי ביצים קשות עם קרוטונים שעשויים מלחם בריוש". 

המנה האחרונה הייתה קינוח ברד פודינג עם גלידת פרג, אבל לדבריו של קרסו הוא לא היה מתאים לרצף המנות שטעם, "זה היה קינוח מאוד מוצלח וטעים, אבל לא התאים לארוחה על בסיס צמחים".