מאפיית לחמים
במאפיית לחמים מציעים אוזני המן מתוקות ומלוחות שנאפות בחנויות לאורך כל היום. תמצאו שם אוזני המן פריכות ודקיקות מבצק שקדים במילוי פרג, בראוניז שוקולד, כובע נפוליאון (כדור מרציפן) ותמרים. יש גם אוזני המן פריכות מבצק פריך מלוח במילוי תפוח אדמה ובצל מטוגן או בטטות מקורמלות עם גבינת פטה ואגוזי מלך.

אוזן המן - מאפיית לחמים (צילום: דניאל לילה)
אוזן המן - מאפיית לחמים (צילום: דניאל לילה)


טעמנו וחשבנו: 
הבצק נהדר, מעודן ומתקתק עם סיומת של הדרים. מאפיית לחמים מקפידים לשמור על קו קלאסי, והמילויים שלהם טובים ומלווים אותם כבר שנים. למרות שנהנינו מכל ביס, היינו שמחים לראות טיפה יותר יצירתיות בבחירת המילויים.
מילוי תמרים: נפלא, משלב אגוזים טחונים ותבלינים שנותנים טוויסט נעים בפה. 
מילוי שוקולד: מצוין. השוקולד נמס בפה ממש כמו סופלה – הפתעה טובה. 
מילוי פרג: ההפתעה הגדולה באמת. איכשהו המילוי הכי פשוט לא צלח אצל רבים מהמתחרים, אבל כאן הוא פשוט מצוין. מילוי עשיר, מתוק במידה, שמשתלב בהרמוניה עם הבצק הדקיק. 

מחיר: 7־5.50 שקלים ליחידה

קונדיטוריית שמו
לצד מילויי השוקולד והתמרים הקלאסיים, רשת קונדיטוריית שמו, של השף־קונדיטור מיקי שמו, חונכת מבחר אוזני המן במילויים ובצקים שונים: פריך, שמרים ופריך ללא סוכר. בולטים השנה: מילוי השזיפים ביין ומילוי המרציפן.

אוזני המן - מאפיית שמו (צילום: דניאל לילה)
אוזני המן - מאפיית שמו (צילום: דניאל לילה)


טעמנו וחשבנו: 
מילוי מרציפן־דובדבן: הבצק היה פריך ובין המתוקים שניסינו. המילוי נדיב אך לא עמוס. המרציפן והדובדבנים השתלבו טוב, והמרירות של שניהם יצרה איזון למתיקות הגבוהה. 
מילוי שוקולד: הזכיר לנו את כריך שוקולד השחר שהיינו לוקחים לבית הספר – מילוי קליל ודי קולע לטעם של כולם. 
בצק השמרים: הפתעת החג. בצק  נהדר עם מתיקות קלה. 

מחיר: 39 שקלים לקופסה

רולדין
ברשת רולדין אוזני ההמן נעשים בעבודת יד מוקפדת ובמגוון מילויים בטעמים קלאסיים לצד שילובים מפתיעים. בין הטעמים החדשים: מרציפן פטל, מי ורדים ומרמלדת פירות יער; גבינה אפויה ושברי עוגיות תבלינים בציפוי גלסאז’ קרמל; וקרם חלבה, אגוזי לוז ושוקולד צ’יפס. 

אוזני המן - רולדין (צילום: רונן מנגן)
אוזני המן - רולדין (צילום: רונן מנגן)


טעמנו וחשבנו:
צ’אנקי שוקולד: אוזן המן מבצק שקדים פריך, דקיק ומתקתק שממולאת (איך לא) בנדיבות בשוקולד, אך לא מתוקה מדי. למרות שנראה שיש יותר מילוי מבצק, איכשהו זה יוצר איזון מושלם. פשוט טעים. 
ספקולוס צ’יז קרים: אוזן המן במילוי גבינה אפויה ושברי עוגיות תבלינים, בציפוי גלסאז’ קרמל. למרות שפיללנו לתחושה של צ’יז קרים, אין כאן בכלל טעם דומיננטי של גבינה, וחלק מהטועמים אפילו לא הצליחו לזהות את טעם המילוי. זו עוגייה כבדה ופחות פריכה. 
קאצ’ו א פפה: אוזן המן מבצק כוסמין גבינות מלוח במילוי גבינות ופלפל שחור, זה מה שקורה כשהבורקס פוגש אוזן המן. המילוי של הגבינות נהדר, ומקבל עוקץ מהשילוב של הפלפל השחור.

מחיר: 12 שקלים ל־100 גרם

בוטיק סנטרל
רשת בוטיק סנטרל מציינת את חג פורים עם מגוון אוזני המן העשויות מבצק חמאה במתיקות מעודנת ובשלושה מילויים: פרג, שוקולד וקוקוס ורוד. כמו גם גרסה לטבעונים בטעם פובידל (ריבת שזיפים) המשלבת שמנת צמחית וטחינת שקדים.

אוזני המן - בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)
אוזני המן - בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)


טעמנו וחשבנו: 
מילוי קוקוס ורוד: אוזני המן לא פחות מנהדרות. זה לא מילוי שהיינו מצפים לראות, אבל איכשהו הקוקוס משתלב נהדר עם הפריכות של הבצק. המילוי עשיר, צבעוני ואופטימי, לא מתוק מדי ומושלם לחובבי הקוקוס. 
מילוי שוקולד: השוקולד הופך באפייה לקראנצ’י. המתיקות של הבצק בשילוב השוקולד לא מוגזמת, ועל אף המילוי הנדיב יש כאן טעמים מאוזנים, שמגיעים במינון מדויק. 
מילוי פרג: מוצלח, עדין ומתוק במידה. 
הגרסה הטבעונית: מאכזבת ביותר. הבצק היה עבה מאוד יחסית לגודל של אוזן ההמן והורגש בו טעם לוואי לא ברור. המילוי היה חביב, מעט חמצמץ ושילב אגוזים. 

מחיר: 34 שקלים למארז

מאפיות הבוטיק ג’ייקובס
לצד המילויים הקלאסיים של נוטלה, פרג ותמרים תגלו גם מילויים ייחודיים בהשראת הממתקים האהובים מארצות הברית, שפיתחה הקונדיטורית מעיין קאופמן. בתפריט: אוזני המן במילוי אוראו, במילוי בראוניז וסוכריות M&M, במילוי רד ולווט ובמילוי ממתק רפאלו. השנה הבריקו עם אוזני המן אישיות במידה XL במילויים שונים של רד ולווט, מתוק ומלוח ובמילוי שוקולד ומרשמלו. חובבי המלוח ימצאו מהדורת אוזני המן עם מילויים של רוקפור וריבת בצל, בטטה וגבינת עזים ותרד וגבינת פטה.

אוזני המן - מאפיית ג'ייקובס (צילום: בר אופק)
אוזני המן - מאפיית ג'ייקובס (צילום: בר אופק)


טעמנו וחשבנו: 
אוזן המן אישית מבצק קקאו במילוי מתוק־מלוח הכולל פאדג’ בראוניז, חמאת בוטנים ושברי פרעצל: הבצק נימוח ופריך והשילוב המנצח של מתוק ומלוח זוכה כאן לנקודות רבות הודות לאיזון הטעמים הסופר מדויק של הבראוניז וחמאת הבוטנים שמספקות מתיקות, ושברי הפרעצל שאחראים למליחות ולקרנצ’יות. 
מילוי ממתק רפאלו: שילוב של שוקולד לבן וקוקוס. כאן אפשר בקלות ליפול למחוזות של אובר מתיקות אולם הטעמים היו עדינים והשתלבו נהדר. 
מילוי רד ולווט: אכזבה בשל כמות מזערית של מילוי וטעם כמעט בלתי מורגש. 

מחיר: 44 שקלים למארז, 14 שקלים לאוזן המן אישית

מתוקה
קולקציה של אוזני המן מלוחות ומתוקות ועוגת אסתר אוזני המן מבצק בריוש חמאתי במגוון מילויים מוצעות במתוקה. אוזני ההמן עשויות מבצק חמאה פריך ודק ומגיעות במילויי פיסטוק ופטל, פטל ומקרון ורוד, שוקולד פאדג’, פרג, קרמל ואגוזים, חלבה וקפה, תמרים כוסמין ועוד.

אוזני המן - מתוקה (צילום: בני גם זאת לטובה)
אוזני המן - מתוקה (צילום: בני גם זאת לטובה)


טעמנו וחשבנו: 
מילוי פרג: כחובבי פרג קצת התאכזבנו כי המילוי כמעט לא מורגש. הבצק משתלט על המילוי ולא מצליחים ליהנות מהטעם. 
מילוי חלבה: טעים, לא מתוק מדי ומספק ביס טעים. 
מילוי אגוזים: לא אכזב והיה קראנצ’י, במתיקות מעודנת. 
פיסטוק־פטל: הטעמים לא רעים, אך השילוב בעינינו פחות עבד. הפטל החמצמץ השתלט והאפיל על הפיסטוק המעודן. 
מקרון פירות יער: הבצק השתלט על הכל, המילוי היה סתמי, לא טוב ולא רע. מזכיר טיפה עוגיות לב ממולאות תות. 
עוגיית כוסמין תמרים: האכזבה האמיתית. מתוקה מדי.

מחיר: 39 שקלים למארז

ביסקוטי
בקונדיטוריית ביסקוטי נמכרות אוזני המן מבצק חמאה פריך ובמגוון מילויים קלאסיים ושילובים חדשים, כמו תמרים ואגוזים, פרג והדרים, שוקולד בלגי, חלבה ופקאן, קפוצ’ינו ופולי קפה גרוסים. לצד האוזניים האהובות נמכרות עוגות מיוחדות לחג על טהרת הפרג, כמו פלאן פרג, גאלט פרג מסקרפונה ופיננסייר פרג וטראפלס.

אוזני המן - מאפיית ביסקוטי (צילום: בועז לביא)
אוזני המן - מאפיית ביסקוטי (צילום: בועז לביא)


טעמנו וחשבנו: 
‏מילוי תמרים־אגוזים: השתלב נהדר בתוך הבצק הפריך. יש כאן איזון נפלא בין הבצק למילוי. האגוזים שאמורים להיות במילוי לא מורגשים, אך יש ארומת תבלינים שמשדרגת את המילוי. 
מילוי שוקולד בלגי: מתוק במידה, ובכל ביס מרגישים את איכות השוקולד. 
מילוי חלבה פקאן: פחות אהבנו. איכשהו החיבור לא היה מוצלח וגרם לאוזן ההמן להיות כבדה ולא פריכה. 
מילוי קפוצ’ינו: דווקא הפתיע לטובה, אהבנו את הפולים הגרוסים שנתנו לו מרירות קלה ועוד מרקם. לדעתנו זהו שילוב מושלם לצד הקפה של הבוקר.

מחיר: 38 שקלים למארז 

ארקפה
בארקפה מציעים השנה אוזני המן בטעמים חדשים לצד הקלאסיקות המוכרות. בין המילויים: קרם פטיסייר ופצפוצי שוקולד, פרג ותמרים. אל הקולקציה מצטרפים השנה גם אוזני המן במילוי קרמל מלוח ואוזני המן במילוי שוקולד.

אוזני המן - ארקפה (צילום: אמיר מנחם)
אוזני המן - ארקפה (צילום: אמיר מנחם)


טעמנו וחשבנו:
בעוד הטרנד כיום הוא ללכת על אוזני המן בגודל מינימלי, בארקפה בחרו להציג אוזני המן בגודל קלאסי, והטעם – ממש כמו פעם (בקטע טוב). הבצק פריך ונימוח והמילויים נדיבים וסופר מתוקים. בארקפה החליטו ללכת על קלאסיקות לא מתחכמות, וזה הורגש בטעם. 
מילוי תמרים: הפייבוריט שלנו. המילוי זרק אותנו אל ריחות המעמול של סבתא, הוא היה מתוק אך לא מדי. 
מילוי שוקולד: גרם לנו לפנטז על כוס מים צוננים. זה לא שהוא לא טעים, הוא דווקא לא רע – רק חוטא במוגזמות מבחינת המינון וכמות הסוכר. 
מילוי קרמל מלוח: סובל מבעיית מתיקות, אך ברמה יותר נסבלת ונסלחת מהשוקולד, כי הוא פשוט נהדר. 

מחיר: 42 שקלים למארז, ארבעה שקלים ליחידה

קונדיטוריית דרימרי 
השף קונדיטור עידן מימון מדרימרי (Dreamerie) יצר קולקציית אוזני המן מבצק חמאה שקדים פריך ובמגוון מילויים: פרג, ריקוטה ודובדבנים, חלבה־פיסטוק, מרציפן, תמרים ואגוזים, שוקולד קינדר ושוקולד בלגי.

אוזני המן - דרימרי (צילום: עידן מימון)
אוזני המן - דרימרי (צילום: עידן מימון)


טעמנו וחשבנו:
אלה אוזני ההמן הכי גדולות שראינו השנה, מה שמגביר את רגשות האשמה. בואו נגיד שאם חשבנו לאכול יותר מאחת, אחרי שסיימנו אוזן המן שלמה די התמלאנו. הבצק טעים, פריך ומעט מתקתק. הוא מצליח לאחוז טוב את המילוי, ויש הרבה מילוי. 
מילוי קינדר: מאוד נאמן למקור, ולדעתנו יהיה חביב על הדור הצעיר. 
מילוי חלבה־פיסטוק: טוב, אם כי החלבה לגמרי השתלטה ולא הורגש הפיסטוק. 
מילוי ריקוטה אמרנה: נשמע מבטיח, אך מאוד מוזר מבחינת המרקם. המילוי פגם בפריכות של הבצק וריכך אותו, כך שפחות התחברנו. 
מילוי תמרים־אגוזים: המילוי הקלאסי מאכזב ומאוד סתמי. 

מחיר: 38 שקלים לקופסה, 20 שקלים למארז (חמש יחידות)

מונייר
מונייר – קייטרינג חלבי המתמחה במגשי אירוח ביתיים – מציע לרגל פורים אוזני המן מלוחות בשלושה טעמי בצק שונים ובמילויים מגוונים, ושישה טעמי בצק מתוקים ובמילויים מפתיעים. בין אוזני ההמן המתוקות: בצק פטל אדום במילוי קרם שקדים, פיסטוק וחמוציות, בצק שיש במילוי קרם שקדים ושוקולד מריר, בצק פריך וניל במילוי פרג, בצק פריך קקאו במילוי פטיסייר שוקולד, בצק פריך וניל במילוי מרציפן ומשמש, ובצק תפוז כתום במילוי קרם וניל וזסט תפוזים.

אוזני המן - מאפיית מונייר (צילום: דניאל לילה)
אוזני המן - מאפיית מונייר (צילום: דניאל לילה)


טעמנו וחשבנו:
הצבעוניות של אוזני ההמן של מונייר מרעננת ועושה חשק לנסות את כל הטעמים. בגדול, טעמים טובים שהיו זוכים לניקוד רב יותר אם הבצק היה פריך יותר.
אוזן המן כתומה בניחוח הדרי: הבצק  רך מדי ולא קראנצ’י כמו שציפינו, אך הטעם פרשי ומרענן בזכות השילוב של וניל והדרים. 
אוזן המן ורודה בטעם פטל עם מילוי חמוציות וקרם שקדים: משחק טעמים נהדר, אך שוב, הבצק רך מדי, מה שפוגם בחוויה הכוללת. 
אוזן המן שוקולד: חביבה והזכירה במרקם שלה את העוגה הכושית שאהובה על ילדים. 

מחיר: מ־188 שקלים למגש (45 יחידות)

לחם ארז
לחם ארז השיקה אוזני המן על בסיס בצק פריך במילוי קראנצ’י שוקולד לבן ובמילוי קרמל חמאת בוטנים.

אוזני המן - לחם ארז (צילום: יח''צ)
אוזני המן - לחם ארז (צילום: יח''צ)


טעמנו וחשבנו:
אוזני ההמן של לחם ארז מאוד מאכזבות. הנראות שלהן מהממת, אך הבצק לא היה פריך מספיק ביום האפייה, ואחרי יום הוא הפך להיות אפילו יותר רך. 
מילוי שוקולד לבן: מתוק בהגזמה. חלק מהטועמים אמרו שהמרקם שלו מרגיש כמו ממרח חלבה. 
מילוי קרמל־אגוזים: טעים, יותר מעניין ובעל מרקם טוב. 

מחיר: 40 שקלים לקופסה