הדיאטנית מאיה רוזמן שוחחה היום (חמישי) עם מאזינים בתכניתה ב-103FM, ענתה לשאלות שלהם ונתנה להם עצות בעניין תזונה בריאה.

האם אפשר לאכול 2 פתי בר בבוקר עם הקפה בדיאטה?
"כן, שאלה טובה. 2 פתי בר מבחינת הקלוריות זה כאילו נשנוש וזה בסדר גמור אבל אולי תחשבי על משהו משביע יותר, נניח פיתה קלה למשל עם כף גבינה וזה אותו מספר קלוריות. אולי גם יותר על קטע בריאותי כי אין בזה שום דבר טוב, יש בזה קמח לבן, סוכר לבן, שומן מוקשה, ועוד דברים לא טובים".

בעזרת הדיאטה של 1,200 קלוריות שלך לרדת 10 קילו ב-3 חודשים ועכשיו אשמח להנחיה כיצד לשמור על המשקל.
"קודם כל, כל הכבוד אלוף! אני שמחה שעזרתי. בעיקרון כשמישהו מגיע למשקל היעד שלו זה אומר שהוא יכול להוסיף קלוריות לתפריט כדי לא להמשיך לרדת. אתה כרגע אוכל 800 קלוריות פחות בכל יום ממה שאתה שורף, בערך 100 גרם שומן ליום שמסתכם ב-10 קילו ל-3 חודשים בערך. אפשר או להוסיף כמה מאות קלוריות ליום כל יום, נניח יותר פחמימות בצהריים, יותר לחם או להחליף את הלחם הקל ללחם מלא או נשנושים. הייתי עושה את זה בזהירות ולא ישר מוסיפה כל יום 800 קלוריות אלא מתחילה ב-500, רואה מה קורה ואז להוסיף את השאר".

"האפשרות השנייה שהרבה אנשים בוחרים זה לא להוסיף מלא קלוריות כל יום אלא 100-200 קלוריות ליום ושישי-שבת או במסעדה (אחרי שיפתחו) אז חופשי. זו שיטה שיכולה לפעול כי כל השבוע אתה תרד חצי קילו ובשישי-שבת אתה עולה חצי קילו וכן הלאה, זה יוצא שאתה כל הזמן על אותו משקל. הכי טוב זה אם אתה יודע שבאותו שבוע אתה נוסע לאיזשהו נופש תקפיד על התפריט כרגיל כל השבוע, מתוך ידיעה שאתה משחרר בסוף השבוע הרבה. אם אתה לא נוסע אז תוסיף על בסיס יום יומי, זה נתון לשינויים לפי מה שאתה עושה, כמה אתה רעב או כמה אתה רוצה לשחרר".