"עוד מסעדות כנראה יסגרו": השף המוכר חיים כהן, התראיין היום (שלישי) בתכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM, והתייחס לחזרה המיוחלת לשגרה בצל משבר נגיף הקורונה, שהשפיע רבות על ענף המסעדנות. לצד ההתרגשות לחזור לעבודה, סיפר כהן, ישנם גם רגשות מעורבים, בעיקר בשל הקשיים הכלכליים שחווה הענף לאורך התקופה. "העובדים במסעדות שלי יצאו לחל"ת. פגשתי אותם במהלך החופשה שנכפתה עלינו, והיינו בקשר כל הזמן. כולם רוצים מאד לחזור, אבל חוששים קצת", סיפר כהן.

בשעה טובה, חוזרים לשגרה. עם הרבה כאבי לב וכיס, השף חיים כהן, מה מדד ההתרגשות?
"ההתרגשות גבוהה. זה נורא מוזר. התרגלנו להיות בבית מצד אחד, גילינו את הכיף להיות בבית מצב שני, ומצד אחר מתים לחזור כבר, רוצים לחזור לעבודה וחוזרים בשמחה, אך גם עם חשש בלב".

כמה זמן המסעדות שלך סגורות? מה עם העובדים?
"המסעדות סגורות מה-15 במרץ בעצם. העובדים יצאו לחל"ת. פגשנו אותם במהלך החופשה שנכפתה עלינו, ואנחנו בקשר כל הזמן. כולם רוצים מאוד לחזור, אבל חוששים קצת. הרבה חבר'ה צעירים, הסטודנטים, חזרו לגור עם ההורים שלהם. זה לא פשוט, הקורונה עשתה שינוי".

כמה עובדים אתה יכול להחזיר?
"זה אירוע מתגלגל. מבחינת התפיסה שלי, אני רוצה להחזיר 80% כמה שיותר מהר, בתקווה שתהיה לי עבודה עבורם. אני לא מתרשם מזה שמחר וכל השבוע כבר מלא במסעדה".

בעוד מספר שבועות יהיה רצון לבלות לדעתך, או שדווקא אז אנשים יבינו שיש בעיה כלכלית?
"הרצון לחיות ולחזור לנורמליות זה הדבר שאנחנו רואים כרגע. אני חושב שבעוד חודש ובעוד חודשיים, יפלו האסימונים לעוד אנשים, לצערי, עוד מסעדות כנראה יסגרו. אני חושב שאנשים יגלו שאולי נגמר להם הכסף".

מסעדה שלך עלולה להיסגר?
"תמיד יש מצב. שום דבר לא נצחי, בטח לא במסעדות. כרגע אני לא רואה את זה, ואנחנו ממשיכים בכל הכוח ומקווים".

הנתונים של המשק גרועים, ולצערנו וזה רק ילך ויחריף. קיבלתם פיצוי?
"רוב האנשים לא קיבלו, אני קיבלתי איזשהו סכום קטן. אני לא מצפה ולא מחכה, באמת. אני חושב שהאירוע הזה הוא כלכלי-לאומי. אני חושב שנכנס שר אוצר שהוא בולדוזר, והוא יצטרך באמת להזיז את הגלגלים קצת יותר מהר".